Hoi, Wij zijn al een tijdje aan het proberen om zwanger te worden. Nu vroeg ik me in eens af kan scheren ook de oorzaak zijn dat we nog niet zwanger zijn? Ik gebruik venus scheermesjes. Of is dit een hele rare vraag...
Er is geen rechtstreeks verband tussen scheren en verminderde vruchtbaarheid, maar het is wel geweten dat scheren infecties kan veroorzaken, omwille van de microscopisch kleine wondjes die je krijgt door het verwijderen van het haar. Die infecties zijn op zich dan weer geen goed nieuws als je zwanger wil worden. Emily Gibson, een vrouwelijke arts, schreef er een mooi artikel over enkele jaren geleden. Je kunt het hier nalezen.
Bedankt voor het artikel ik zal het lezen. Wij zijn 11 maanden bezig en zijn door verwezen naar de gyna. Na het stoppen van de pil word soms maanden niet ongesteld
Hier wou ik ook even op reageren! In de brief die ik vorige maand kreeg van het ziekenhuis om de afspraak voor een gynaecologisch onderzoek te bevestigen, stond letterlijk: "intiem scheren is niet nodig voor een gynaecologisch onderzoek, en kan zelfs vervelende bijwerkingen veroorzaken". Niet dat ik het zelf uitgebreid doe (buiten de kantjes), maar er is dus toch wel een risico als je wat te enthousiast aan het snoeien gaat blijkbaar
Dat is een risico wanneer je dus een gyn. onderzoek krijgt. Het ziekenhuis is een bron van bacterieen en als je je dan vers geschoren hebt loop je makkelijker een infectie op.
Niet alleen in het ziekenhuis hoor. Ik wil me niet in het pro/contra debat mengen, maar als je je schaamhaar volledig weghaalt, loop je 70% kans om molluscum contagiosum op te lopen (een pokkenvirus).
Ik meng me er ook even in Ik scheer me al jaaaaaaren met Venus mesjes. Volledig kaal! We zijn al trotse ouders van een dochter en nu bezig voor een 2e. Helaas lukt het nog niet maar ik denk dat dit echt niet ligt aan hoe ik me scheer. Wat ik wel heel belangrijk vind is dat ik regelmatig het mesje vervang (ze worden vies en bovendien bot), en ik scheer alles met hetzelfde mesje. Oksels, benen en mn intieme zone. Daarom spoel ik hem altijd heel goed af voordat ik daaronder verder ga Dus mijn mening, zo lang je hygiënisch bezig bent kun je gewoon lekker blijven scheren hoor!
70% kans om waterwratjes te krijgen? dan zou ik het als huisarts toch heel wat vaker langs moeten zien komen bij volwassen vrouwen.. het is een virus die je wel van iemand moet krijgen voordat je die wratjes krijgt. misschien bedoel je 70% meer kans? Aangezien de dat je als volwassene waterwratjes krijgt niet zo groot is, is dat nog steeds een kleine kans.. wel zou je voorzichtiger kunnen zijn als bijvoorbeeld je kindje waterwratjes heeft (met name niet elkaars handdoeken gebruiken en misschien niet samen in bad e.d.)