Ronde 8, wie zijn nog meer lang bezig?

Discussion in 'Zwanger worden' started by wonder2015, Nov 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    2,007
    1
    36
    Oh oh, ik las de titel en wist al welke reacties er zouden komen.
    Precies zoals een mede forumlid al opmerkte: ronde 8 is langer dan ronde 7 en korter dan ronde 9. Je hoopt allemaal dat je gelijk zwanger bent. En je hoeft echt niet eerst je sporen te verdienen voor je mag klagen over hoe lang het duurt.

Omdat iemand anders het zwaarder heeft dan jij wil niet zeggen dat je niet mag klagen toch? Anders mag je nooit klagen want er is altijd wel iemand die het zwaarder heeft dan jij..

Ik snap hoe je je voelt. Ik ben bang dat er iets mis is. Van onze dochter waren we snel zwanger en nu moeten we wat meer geduld hebben. Maar voor mij is het misschien makkelijk praten omdat het niet de eerste is. Een vriendin heeft ruim een jaar over de eerste gedaan en was gelijk de eerste ronde zwanger van dr tweede. Je kunt niets anders doen dan geduldig wachten.

Heel veel succes met zwanger worden! Het komt echt wel!

2. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,751
    918
    113
    Nou ik heb het niet meer over rondes, maar geloof mij we zijn al heeeeeeeeel lang bezig!
    Elke maand is er 1 teveel, ik denk dat dat voor iedereen geldt.. Of je nu nog maar net bezig bent of al een hele poos! We hebben allemaal dezelfde wens..

3. Esje33

Esje33 Actief lid

Aug 21, 2013
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier bijna twee jaar bezig en 3 miskramen verder....
    Onderzoeken komt niks uit dus maar weer verder proberen en hopen dat het wel een keertje goed gaat!!

4. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,298
    4
    38
    Ronde 14 inmiddels. En morgen naar de huisarts :( Acht maanden is nog niet zoveel. Als je het vergelijkt met vele dames hier. Maar ik snap je heel goed dat je het lang vind duren. Want of het nou 8 maanden of 2 jaar is we willen uiteindelijk allemaal snel zwanger zijn.

5. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,298
    4
    38
    Dit kan ik me zo goed voorstellen! Maar ik zie inmiddels dat je zwanger bent. Wat moet dit fantastisch voor je zijn.

6. Katrien1

Katrien1 Lid

Nov 7, 2014
    49
    0
    0
    Ronde 8? Alles is relatief, ik weet het, en elke maand is er een te veel, maar ik weet eerlijk gezegd niet eens hoeveel rondes wij al bezig zijn. Wij tellen helaas in jaren vrees ik :( 2 1/2 nu..... Dus tja....

7. wonder2015

Jul 16, 2014
    33
    0
    0
    Ja ik begrijp dat het voor andere 8 rondes nog niet zolang, maar ben bijna een jaar bezig vanwege lange cyclussen. Voor mij is dit heel lang en maakt je zo onzeker..
    Maar wat wel fijn is om er met andere erover te praten die je begrijpen..

8. meisje29

meisje29 Niet meer actief

Hoihoi.

Ik zit ook in ronde 8.
    Heb even meegelezen en wou toch ff reageren.
    De reacties kunnen indd van beide kanten lullig overkomen.

Ja ronde 8 is voor de mensen die al veel en veel langer bezig zijn niks en nog maar het begin dus snap wel een beetje dat er op gereageerd wordt. Sommige reacties zijn wel bot tegenover de persoon die dit geopend heeft. Het is niet haar bedoeling om te zeggen dat ze lang bezig is zonder er bij stil te staan dat sommige nog vele rondes verder zijn. Het is meer om met andere hierover te praten.
    Heb overigens super veel respect de mensen die al vele rondes verder zijn!

En aan de andere kant snap ik ook, ronde 8 is voor ons ook al lang.

Ik heb mijn laatste menstruatie7-10 gehad. altijd een regelmatige cyclus en nu niet meer ongesteld geworden.
    Kan mijn eisprong met geen mogelijkheid vinden.
    Temp. En gebruik testen en ben nu doorgestuurd door de huisarts na de gyneacoloog.
    Elke dag duurt er 1 te lang. Merk wel, zit je bijna aan je nod dan is een week al lang, ma heb nu wel zoiets oke, eisprong kan ik niet vinden. Menstruatie krijg ik niet dus kan niet meer doen dan afwachten.

Wonder2015 ik snap precies wat je zegt. Het maakt je onzeker en hier is het zelfs zo. In de omgeving is iedereen plots zwanger of met een foutje en dat is dan wel frustrerend.
    Heb jij wel een eisprong elke maand ?

9. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Thja ik snap dat je t lang vind duren en uiteraard is elke maand te lang voor iedereen, alleen t woordje AL in de titel.. Misschien was een neutralere titel als ronde 8 iets wijzer

Ik wens je succes, hier voor de tweede in ronde 6, dl heeft 27 rondes op zich laten wachten, dus we weten wat geduld is..maar nu duurt het voor mijn gevoel al te lang

10. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

Oct 3, 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben in ronde 8 zwanger geraakt!!!! Duimen draaien!

11. Lopje80

Lopje80 Lid

Nov 13, 2014
    92
    0
    0
    Groningen
    Hier ronde 3 ook eerste kindje....

Wat ik lees is dat je ongeveer een jaar kan uittrekken voor een zwangerschap. Dit neemt niet weg dat het bij de één al gelijk in rode 1 raak is en bij de ander naar een jaar nog niet.......
    Wat ik een beetje begrijp is dat je na een jaar proberen, de huisarts kan inlichten..... Maar heel zeker weet ik dat niet, zit pas in ronde 3 en hoop dat het binnen een jaar lukt.....:)

Ik vind die ovulatietesten wel heel makkelijk, weet je tenminste een beetje zeker wanneer de eisprong is geweest. Het klussen gaat hier sowieso wel door ;) maar rond de eisprong ben ik inderdaad wel wat meer gefocust met data, maar dat mag de pret niet drukken! :D

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik begrijp de dames best die zeggen dat het nog niet zo lang is. Maar toen ik net zo lang als jou bezig wat baalde ik ook al flink. En dat doe ik nog al staat er nu een 1 voor die 8;)

Als je nou in ronde twee begint dat het nog niet gelukt is.. tja. . Maar ronde 8 is ook al lang, en ik begrijp dat je dat helemaal niet leuk vind. .

We zitten hier allemaal met dezelfde wens. En de tijd maakt niks uit. Ik hoop dat het snel lukt!

13. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Juist, wat Bubblez zegt...
    Ik weet wel dat inderdaad mijn 'pfoe wat duurt t lang' gevoel ook rond ronde 7/8 kwam... en dan ook er heeel erg mee bezig zijn... Maar het is minder geworden en ik heb ook meer rust er in gevonden nu. Ondanks dat we in de MM zijn beland, hou ik hoop, elke ronde weer...
    Succes meid! ;)

Share This Page