onze 1ste ronde en zwanger??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pinkeltje22, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinkeltje22

18 apr 2012
    11
    0
    0
    stadskanaal
    Wij zitten nu in onze 1ste ronde om zwanger te worden.
    De eerste dag van mijn laatste periode begon op 1 november

Ik vermoed dat ik de eisprong op 11 november heb gehad maar weet dit niet 100% zeker. Wel heb ik nu ongeveer 3 dagen constante stekende pijn aan de linkerkant van mijn baarmoeder. De pijn blijft de hele dag hetzelfde wordt niet erger maar ook niet minder. Ook heb ik dikke witte slijm
    Wij hebben voor het laatst geklutst op 10november dit is omdat man lief tijdelijk overver werkt en alleen in het weekend thuis is

Is er iemand die dit herkent?
    Of zou het toch een late eisprong kunnen zijn?

2. SusanneM85

SusanneM85 Actief lid

25 okt 2014
    491
    0
    16
    Ik denk eerder ovulatiepijn, ook omdat je witte slijm hebt. Hoe lang is jou langste cyclus? Gebruik jij ovulatietesten?

Mijn eerste dag cyclus was 30-10 en ovulatie 15-11.

Dus als ik jou was zou ik gewoon lekker gemeenschap hebben.... Ik had twee dagen voor ovulatie ook steken aan rechter zijde naast baarmoeder, dat zijn je eierstokken. Die pijn is het voelen groeien van het eitje.

Wanneer heb jij voor het laatst gemeenschap gehad?

3. maximell

maximell Actief lid

15 okt 2014
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo te horen lijkt dit me inderdaad ook ovulatiepijn, dat witte slijm is vruchtbaarheidsslijm en wat Susanne ook al zei de steken zijn je eierstokken.

Veel klussen nu!!! succes ermee :D

4. pinkeltje22

18 apr 2012
    11
    0
    0
    stadskanaal
    Mijn cyclus is nogal verschillend
    Deze is elke maand weer anders

In november was de 1ste dag op 8 september, 1 oktober en 1 november.
    In oktober hebben wij besloten om te stoppen met de pil en dit is nu de 1ste keer dat ik deze pijn ervaar

Als ik vandaag of morgen een ovulatietest zou doen zou deze dan positief zijn of kan ik beter nog een paar dagen wachten? wat is de makkelijkste manier om een eisprong te bepalen?

Onze laatste gemeenschap was 10 november
    Man lief werkt overver en is alleen in het weekend thuis helaas kon hij afgelopen weekend niet thuis komen

5. maximell

maximell Actief lid

15 okt 2014
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar ik snap het even niet meer, in je eerste bericht zeg je dat jullie met de 1e ronde bezig zijn, dan kun je toch niet weten dat je cyclus heel verschillend is?!

Ik zal mijn opmerking even toelichten. De cyclus die je tijdens je pil hebt is een kunstmatige cyclus, en de 'menstruatie' is geen echte menstruatie, dit noemt men een onttrekkingsbloeding.

Dus als jij zegt dat je in oktober gestopt bent met de pil, is de menstruatie/cyclus die je aangeeft in september en evt oktober nog kunstmatig en kun je hier heel moeilijk vanuit gaan.. Je 'echte' cyclus wordt bepaald vanaf het moment vanaf je eerste echte menstruatie.

Dus die pijn die je nu hebt kunnen eigenlijk van 2 dingen zijn, of je hebt nu je ovulatie/vruchtbare periode. Het beste is dan om inderdaad een ovulatietest te doen, is deze positief dan heb je op dit moment je vruchtbare periode en moet je eigenlijk nu optimaal gaan klussen. het eitje blijft ongeveer 12 uur na de eisprong vruchtbaar en daarna zwakt het af.

De andere optie is dat je fors aan het ontpillen bent, je lichaam moet heel erg wennen aan het 'niet meer aan de pil zijn' en gaat dus 'rare' dingen doen, het moeilijke met ontpillen is dat de symptomen heeeeel erg overeenkomen met zwangerschapssymptomen.

Mijn advies, doe een ovulatie test, is deze positief ga klussen (als het kan, maar uit je bericht maak ik op dat dat dus lastig wordt). Hou 30 dagen aan als je cyclus (voor nu) dus dat betekend als je op 1 November ongesteld bent geworden zou je dat nu weer op 1 December moeten worden, wat ik hiervoor zei, je cyclus kan nog behoorlijk rommelig zijn dus het kan een paar dagen ervoor, of erna zijn, als je nou bijv op 3 December nog niet ongesteld bent, doe dan lekker een testje, wie weet :D

Als laatste, om je ovulatie/eisprong te bepalen zou ik je aanraden om te gaan temperaturen. meet iedere ochtend voor je je bed uitgaat je temperatuur, voor je eisprong stijgt je temperatuur een beetje, zo kun je ook aanvoelen wanneer het tijd is om te klussen. Wat betreft je man en dat hij alleen in het weekend thuis is, zaadcellen kunnen tot zelfs 72 uur in jouw lichaam blijven leven dus time het goed en dan kan komt het helemaal goed!!!

Hoop dat je wat aan dit gigantische verhaal hebt haha success ;)

6. pinkeltje22

18 apr 2012
    11
    0
    0
    stadskanaal
    Sorry voor de onduidelijkheid. Dit wist ik niet
    Ik dacht namelijk altijd een menstruatie is een menstruatie.. Oops! iig weer wat geleerd

Wij zijn inderdaad in oktober gestopt met de pil om zwanger te worden

Nu heb ik net een ovulatietest gedaan en zie 2 streepjes nu weet ik dat 2 streepjes niet altijd dik positief is

Hoe kan ik een foto van deze test hier plaatsen?

7. maximell

maximell Actief lid

15 okt 2014
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maakt helemaal niet uit!! Daarom zijn we hier toch ook ;) kletsen en dingen van elkaar leren ;)

Als je 'plaats reactie' doet en dan kun je 'bijlagen' klikken, als het goed is kun je dan uit je foto's een foto kiezen :)

8. pinkeltje22

18 apr 2012
    11
    0
    0
    stadskanaal
    Hierbij een foto van de ovulatietest

Wat denken jullie?

Zou dit de piek zijn??

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      7,8 KB
      Weergaven:
      6
  9. maximell

maximell Actief lid

15 okt 2014
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt me wel, is een duidelijke streep :)

10. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.300
    394
    83
    Ja dat is je piek! dus je ei springt nu binnen 24-48 uur en leeft daarna nog 12 uur.
    Dus over ongeveer 14 a 17 dagen is je nod (dag waarop je ongi moet worden)

11. SusanneM85

SusanneM85 Actief lid

25 okt 2014
    491
    0
    16
    Ja is zeker de piek! Ovulatie vindt plaats 10-12uur na maximum LH piek. Dus klussen maar! Of als je afgelopen 2 dagen gemeenschap hebt gehad, is het ook oké.

Succes

12. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Of al over 10 dagen, als je een korte LF hebt, zoals ik bijvoorbeeld heb ;)
    Gewoon ff ter info :) Ergens tussen de 10 en 17 dagen dus haha.

Deel Deze Pagina