hi meiden! hier ook in juni begonnen, niet alle kansen benut, maar genoeg rondes teleurgesteld om de hoop een beetje te verliezen. Dacht ook dat het in max 3 maanden wel raak zou zijn. tja, ben toch gezond en heb een mooie cyclus. Maar helaas....Hopen dat t voorjaar ons een beetje helpt
Hi Pluisje Welkom! Prettig dat de cyclus normaal is en dat je gezond bent, heb ik ook dus niets lijkt ons in de weg te staan toch? Misschien moeten we gewoon GEDULD hebben hihi Gelukkig gaat het leven ook gewoon door he? Ik heb vandaag uit zelf medelijden een halve doos chocolade op dus ik ga zo maar even flink sporten Jou vruchtbare dagen komen eraan zie ik! Veel plezier!
@Jenny: Meis ik denk helemaal niet dat je zeurt hoor Ik kan me nog goed herinneren dat ik mer ronde 8 dat gevoel ook al had... dus zeuren doe je in mijn ogen zeker niet! En tja... dat ik al zo lang bezig ben... gelukkig geld dat voor de meeste niet!
Hallo Hier al 16 rondes bezig. Ook nog niets!! Nog geen één keer. Ik zit er dan ook regelmatig "doorheen" en vind het moeilijk om positief te blijven.. Het is wat.. dat zwanger worden
Neeeej lieve Jenny ik denk echt niet dat jouw kansen minder zijn, maar mijn kansen (zijn al minder door de pcos). Zo zei mijn gyn het ook. Iemand met een nette cyclus van 4 weken heeft gemiddeld 13 maal een eisprong in het jaar. Met een cyclus van 5 weken zijn dat maar 10 eisprongen per jaar. Zo bedoelde ik het Sommige meiden met pcos hebben helemaal geen eisprong dus ik mag nog van geluk spreken. Iedere ronde heb je weer evenveel kans, mits je ze ook benut natuurlijk ;p Dus dat dobbelstenen verhaal klopt wel hoor! En iedere ronde weer dezelfde gevoelens en kwaaltjes hebben, en je lichaam dat je helemaal voor de gek houdt en uiteindelijk weer dezelfde teleurstelling die je dan weer moet verwerken. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje...........
Maar Jenny doe jij temperaturen en gebruik je ovulatie testen om te kijken of je een eisprong hebt? Als je het gevoel hebt dat er iets mis zou kunnen zijn dan moet je gewoon met je huisarts gaan praten denk ik.
Hoi ladies!! Kom ook even mee kletsen. Zit nu in ronde 7..en snap jullie gevoel ook heel goed. Heb 2 rondes alleen maar negatieve ovutestjes gehad..pff daar kreeg ik wel stress van. Vorige ronde begonnen met tempen en daar toch weer wat hoop door gekregen! Waarschijnlijk pas op dag 27 van 35 een eisprong gehad. Nu dus maar weer door met tempen en hopen deze x wel een positieve ovutest te hebben! Zo gelijk maar even mijn verhaal..misschien hebben jullie er wat aan.. Tempen kan dus ook weer hoop geven ipv stress Nou hopelijk hebben we allemaal snel een positieve zwangerschapstest in handen!!
Mijn laatste cyclus was ook bijna 35 dagen (34).. En deze gaat ook weer die kant op... Bij mij zou het misschien nog ontpillen kunnen zijn, aangezien ik straks aan mijn 6e ronde begin. Maar had gelezen dat als je een cyclys hebt van 34 of 35 dagen, het eitje zo groot word en dus oud, eer dat het springt.. dus moeilijker om te bevruchten.. Toevallig was ik rond mijn eisprong bij de gyn ivm een slechte uitslag van mijn uitstrijkje en hij zag mijn ei heel groot zitten en zei dat ie elk moment kon springen.... aangezien mijn ongesteldheid er nog niet is, heeft het nadat hij dat zei, dus nog minimaal 3 dagen geduurd voordat hij sprong. Wat ik daarmee wil zeggen.. volgens mij was mijn ei zo groot en dus al oud dus je veel minder kans hebt het te bevruchten, dus ik hoop niet dat deze cyclus zo blijft!!! Meer vrouwen hier toevallig die eerst een paar normale cyclussen hadden en toen opeens wat langere..? Die dobbelsteen theorie spreekt mij ook wel aan ja.. Het is een kwestie van geluk hebben op het juiste moment! Pfff.. wat een gedoe allemaal he. Vrouwelijk lichaam!
@ Cybell het klinkt misschien vervelend maar wat jij mee maakt is echt mijn grootste angst! Maar het is vast en zeker binnenkort ook jou tijd! Misschien 13 maart al @ Limburg Welkom hier! 16 rondes is ook al een hele tijd zeg? Ben je al bij de dokter langs geweest of probeer je het nog op de natuurlijke manier? @Rose16 Welkom! Wat fijn dat het temperaturen jou inzicht heeft gegeven ik begin er ook deze maand mee. Wanneer is je NOD? @ Beepje nee ik temperatuur niet en doe ook geen ovulatietesten maar ik ga daar deze maand mee beginnen. Ik heb testen en een thermometer besteld op sensitest.nl en krijg alles als het goed is vanmiddag binnen. Ik wilde dit allemaal niet doen omdat ik het zo graag leuk wilde houden en niet obsessief wilde raken. Maar misschien geeft het meer inzicht en duidelijkheid wat Rose16 ook zegt. Ik ga morgen een weekje skiën dus wel lekker wat afleiding en het voordeel ik dat ik nu wel lekker een schnapps kan drinken (niet teveel hoor) Ik hoop wel dat jullie hier lekker doorkletsen en misschien kom ik hier nog een keer langs als ik een wifi verbinding gevonden heb. Succes allemaal dames! Liefs
@ Jenny: fijn dat je iets hebt aan mijn berichtje. Wij zitten pas in ronde 2 nu dus ik verwacht nog niet teveel, kan het ook niet tegen vallen. Veel plezier met skiën!
@saffira ik had eerst ook cyclussen van 28/29 dagen gehad..nu 35. Heel gedoe idd het vrouwelijk lichaam haha Maarja hopen maar op een goed resultaat uiteindelijk! Was eerst al bang helemaal geen eisprong te hebben, dus dit gaf me weer btj hoop afwachten maar hoe het gaat verlopen. @ Jenny mijn nod is 29 maart..maar ben bang dat het klussen deze maand moeilijk word rond die tijd..ml is weg dan Jij een hele fijne vakantie!!!
Ik heb ook zeker weten een ei sprong.. Ik voel m'n ei niet springen, maar voel het wel als hij op springen staat.. Haha. En die van mij is dus 34 dagen.. Vandaag ook nog geen bloeddruppel te bekennen en ik zit op dag 31. Jij zit dus in ronde 7? Voel je of merk je het niet als je in je vruchtbare periode zit? Jenny, lekker hoor!! Ik mag volgende week vrijdag. Heerlijk ff eruit.. Wij gaan naar Frankrijk, val thorens .. Iedereen zegt tegen mij, wedden raak je op vakantie zwanger... Maar dat word ook een beetje lastig wang rond de dag dat we weer weg gaan zou m'n ei sprong moeten zijn,, haha Cybell, ik kan me niet voorstellen hoe jij je moet voelen als je al zo lang bezig bent.. Wens het niemand toe iig.. Heel veel succes!!
Nog een klein vraagje... Bij het hotel zit een wellness enzo, heerlijk natuurlijk maar volgens mij niet heel goed voor het zaad toch? Zouden jullie je vriend/man uit de sauna houden? Ik vindt het zo vervelend om te zeggen dat hij de sauna niet in mag omdat het niet goed is voor zn zwemmers... En zou het nou echt kwaad kunnen een week voor de eisprong?
@All: Hoelang ik bezig ben... tja... wat moet ik zeggen. Qua gevoel is er niet veel veranderd hoor... de teleurstelling e.d. blijft gewoon het zelfde, het enigste wat er wel bij komt is dat je weet dat je echt bijna aan het eind van de rit zit (de MMM) en het erg onzeker is of je uberhaupt nog wel zwanger kan worden... dat vind ik persoonlijk het meest killing, maar goed probeer daar dus ook niet al te veel mee bezig te zijn.
@jenny28: ja wij hebben al onderzoeken gehad bij de gynaecoloog. Het komt er op neer dat bij mij alles goed is, bij man was 1e zaadtest niet goed, 6 weken later nieuwe test; was de uitslag zo goed als normaal. Nu binnenkort nog eens laten testen; hopelijk dan weer normale uitslag. En vanuit daar zullen we wel te horen krijgen wat we verder gaan doen; afwachten nog of IUI.. Maar één keertje naar de sauna is geen ramp hoor zolang je dit niet vaak doet, dan is het wat anders.
Wij hebben er ook een sauna en ik ga niet en m'n vriend ook niet, gelukkig ook nog andere ontspannende baden en dergelijke. Ik laat m'n vriend ook al minder warm douchen, want hij douchte echt heet! Sowieso eigenlijk niet goed.. Maar ik ga er ook wel vanuit dat 1xtje niet zoveel uit maakt... Cybell, dat lijkt me idd een vreselijk gevoel. Ik hoop dat het toch positief mag uitpakken voor jullie!!