Hallo lieve dames, Wij zitten nu in ronde 12 en vanwege een aantal factoren toch nu al aan de bel getrokken. Zal eerst even kort de factoren benoemen om een goed beeld te schetsen. -Eerste maanden cyclus rond de 35 tot 42 dagen en nu vorige maand dan 32 dagen. - Menstruatie begint eerst 3 dagen met " spotting". Kleine bruid/rood bloedinkjes en daarna 2 dagen niks en daarna 2 dagen helder rood bloed verlies maar ook niet dat je zegt heel veel. - mijn partner heeft ook met ex er lang over gedaan en uiteindelijk via IVF een tweeling met zijn ex partner. In vooronderzoeken konden ze niks vinden. Bij de gynaecoloog een aantal bloed testen gedaan waar ik nog geen uitslagen van heb en een inwendig onderzoek. Baarmoeder zag er normaal uit en ze kon niks bijzonders zien. Nou heb ik ondanks mijn vrij lange cyclussen toch al een aantal keer met ovulatie testen mijn eisprong gevonden ( zowel die van de action als de digitale clearblue met het smiley). Maar en nu komt mijn vraag volgens de gynaecoloog ben je eigenlijk al te laat met klussen bij een positieve test. Dit vind ik heel verwarrend want op internet staat dat het eitje springt binnen 48 uur na zo een positieve test. Wat is nou juist ? Is het eitje al gesprongen bij zo een test of moet dat nog gebeuren? Hoop dat iemand me dit duidelijk kan uitleggen want anders ben ik dit keer te laat geweest. Wij hebben ochtend voor pos test en avond na pos test wel geklust maar de dagen er voor niet... Hoop maar dat het dit keer raak is. Liefs Amana
Klopt. Wat vreemd dat je gynaecoloog niet over de correcte kennis van zaken beschikt. Een ovulatietest geeft ook niet de eisprong zelf weer, maar de LH-PIEK welke de eisprong in gang gaat zetten. En die eisprong vindt dus binnen 24 tot 48 uur NA een positieve ovulatietest plaats. Hoop dat je gynaecoloog verder wel over de juiste kennis beschikt. Anders ging ik liever naar een ander geloof ik......
hoevaak ik wel dingen hoor van artsen... je zou bijna eerst alles zelf gaan googlen voor je er heen gaat en de arts het puur uitvoerende werk laten doen... -.- ik zou zelf ook een andere zoeken als ik eerlijk ben. als ze dit al niet begrijpt... of heeft ze het misschien toch verkeerd uitgelegd of was het een communicatie fout?
Heel erg bedankt voor alle reacties. Ik twijfelde ook al enorm MAAR ik vermeld het ook verkeerd zie ik. Ze zei dus dat LH piek gemeten wordt NA de Eisprong dmv van zo een ovulatie test en dat zou dis betekenen dat de LH piek na de EISPRONG komt en dat vond ik vreemd. Ze zei er nog zelfs bij ; dat staat ook in de bijsluiter maar niemand neemt de moeite om deze te lezen. Ze is een gynaecoloog in opleiding die (gelukkig) alleen de intake doet en het eerste inwendige onderzoek ( als het goed is..) Hopelijk kom ik hierna bij een ander die er toch meer over weet maar ik zal er zeker nog bij ze op terug komen. Over 6 weken moet ik terug en dan de uitslagen van de bloedtesten en ook uitslag uitstrijkje die ik moest doen en dan moet mijn man ook zijn sperma laten controleren. Ik zit nu in ieder geval in de molen en ik ben blij om te weten dat ik in ieder geval op tijd heb geklust... nu maar afwachten. Iedereen veel succes en nogmaals bedankt
Volgens jouw arts zijn ovulatietesten dan dus totaal onzinnig. Want waarom zou je een ovulatietest doen als deze pas na je eisprong positief is? Dan is je eisprong dus al geweest en kun je niet meer zwanger worden.....!!!! Of heeft je arts je ook nog wijsgemaakt dat je pas NA je eisprong vruchtbaar bent? Vraag me af in hoeverre die arts wil dat je zwanger wordt! Zoek gauw een andere kundige arts met meer kennis van zaken als je zwanger wilt worden! Eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in met zo'n arts!
https://www.zwangerenkids.nl/Gebruiksaanwijzing-zwangerschapstesten-en-ovulatietesten Je arts moet dit even grondig doornemen......