@Wendy9, precies, probeer die positieve gedachten vast te houden. Al weet ik als geen ander hoe lastig dat is. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het precies werkt met temperaturen. Ik ben er zelf deze maand pas mee begonnen. Mijn ovulatie verwacht ik ook binnen enkele dagen, dus dan kan ik je er pas meer over vertellen.
Oh fijn we lopen zo ongeveer tegelijk dan! Wachten allebei de temperaturen af de komende dagen! Wat goed trouwens dat je na zon tijd toch nog steeds zo positief over komt!
Grappig he, ben benieuwd. Valt niet altijd mee hoor. Als mijn menstruatie weer doorzet ben ik altijd enorm teleurgesteld. Meestal lucht een huilbui enorm op en probeer ik er daarna weer positief in te staan. In een 2 maanden tijd een neefje en een nichtje geboren. Helpt ook niet echt mee. Maar we hebben nu afgesproken dat we bij iedere teleurstelling ons zelf belonen, bijvoorbeeld door uit eten te gaan, of een nachtje naar een leuk hotel. Voor ons werkt dat heel goed en op deze manier hopen we toch op een positieve manier de moed erin te houden. Maar wel fijn dat je het zegt.
Hai meiden, hoe ist daar? Als het goed is heb ik dit weekend mijn eisprong.. Laten manlief en ik nu net vrij zijn, hehehe Ik zal m is goed aan t werk zetten! Gelukkig merk ik aan mezelf dat ik er de laatste tijd meer ontspannen in sta... wij zijn van plan om de keuken te gaan verbouwen, en dat vind ik super leuk! Ik merk dat het me goed doet als ik mezelf 'afleidt' met andere dingen.. Vanavond echter was ik even wat minder happy: ik had een bruiloft en kwam een vage kennis tegen. Die vroeg; wauw, jullie ook al 2 jaar getrouwd.. enne.. nog niet klaar voor een 'bolle buik' zeker.... Ik was echt boos; ze kent me amper, hoe durft ze dat te vragen? Daarom heb ik gewoon gezegd dat het niet iedereen komt aanwaaien.. maar leuk vond ik t niet...
Halowa,! He, wat vervelend toch dat mensen er zo vaak naar vragen, lijkt wel alsof ze t ruiken! Ze gaan er ook gelijk van uit dat je t nog niet wilt of niet klaar voor bent, alsof je het in één dag word! Niet wetende dat je gewoon al maanden aan het proberen bent.. Heel veel succes met klussen ( op beide manieren ) dit weekend!
Dat vind ik een hele goede van jullie! Zo heb je idd toch iets positiefs om na uit te kijken elke maand, en een beetje quality time! Iedereen om je heen lijkt oppeens zwanger te zijn, maar na een beetje informatie onthutselt te hebben kwam ik erachter dat ook hun, 8 maanden tot anderhalfjaar erover hebben gedaan.. maar heel goed, zeg net tegen mijn vriend, vanaf nu gaan we ook zo positief denken, het komt wanneer het komt!
@kamgerootje, dat zijn echt de meest verschrikkelijke en vervelende situaties. Mensen denken helemaal niet na met wat ze eruit gooien en dat dat heel kwetsend kan zijn. Knap dat je je gedachten even "los" kunt maken en fijn dat je even een andere afleiding hebt op dit moment. Ik duim voor je. @wendy9. Wat is de status van de temperatuur? Gister had ik een uitschieter,1 dag, vabdaag lager dan gemiddeld. Geen idee wat dit betekent.
Bij mij is hij vandaag ook lager! Dit is de stand tot nu toe, ben na mn menstruatie begonnen. 30/8 35,4 31/8 36,4 01/9 36,8 02/9 36,6 03/9 36,5 04/9 36,6 05/9 36,6 06/9 36,5 07/9 36,1 Ik ga eens even wat meer googlen over temperaturen!
De temperatuurmethode - de eisprong vaststellen Uitleg en een temperatuur kaartje! Ik gebruik de mama apps app, heel handig, houd je temperatuur, cyclus, ovulatie etc bij! liefs!
@Wendy9, thnx voor de link. Bij mij zit er echt totaal geen structuur in de grafiek. Maar volgens fertiliteitsarts was het een normale grafiek. Ik verwacht mijn eisprong wel 1 dezer dagen dus ik blijf het maar braaf bijhouden.
Hier ook al langere tijd bezig, sinds vorig jaar maart gestopt met de pil en na afgelopen maand weer een teleurstelling hebben we besloten de mmm in te gaan. Dokter gaf direct een verwijzing, omdat ik ovulatietesten heb gedaan en dat vond hij voldoende. Onze directe vrienden weten het, hun zijn ook 2jr bezig geweest dus je begrijpt elkaar . Maar dat iedereen om je heen maar blijft vragen wanneer er nu kids komen is ook erg lastig om dan niet uit te schreeuwen dat je al zolang bezig bent.
@Rachie, die vragen krijg ik ook in mn omgeving wanneer er een kind komt en dat is inderdaad best vervelend.
Volgens mij zit mijn eisprong er bijna aan te komen. Zit nu op cyclusdag 10 en de ovulatietesten lopen al op.
Hier ook alweer 11 maanden verder.. Als ik volgende maand niet zwanger ben mocht ik terug komen bij de dokter. Ik heb vaak een hele korte LF 5 of 6 dagen, dus ik stap meteen naar de dokter om te gaan kijken of dat een probleem is en daar iets aan gedaan kan worden zodat ik meer kans heb. ik ben net de 2e maand begonnen met teunisbloem olie en tarwekiem olie sinds deze maand.. mijn grafiek op de FF app geeft aan de hand van mijn temperatuur aan dat ik nu op dag 13 mijn ei heb gehad, maar ik had 6 dagen daarna weer een dip dus ik ben bang dat dat mijn ei was. dan zou op dag 19 mijn ei zijn geweest. in beide gevallen een langere LF, zouden die capsules nou echt helpen ?!
Ik word er niet echt wijs uit, uit die dingen, al aardig wat ovulatietesten gebruikt en heb t idee dat ie in ieder geval altijd 2 streepjes aan geeft, vind t ook heel moeilijk te bepalen of ze nou even donker zijn.. dit is m van vandaag, net gedaan. Bekijk bijlage 416505 Zit op dag 14, dus zou heel goed vandaag mn ovulatie kunnen hebben.
@Wendy, ik vind je ovulatietest wel positief. Is dit je enige ovulatietest? Ik begin meestal vanaf dag 8 elke dag met testen en dan zie je de streep steeds donkerder worden en na de piek wordt de streep weer lichter. Maar ik voel mijn eisprong ook en dat wordt meestal ook bevestigd met de ovulatietesten
@ Rachie, moeilijke beslissing om de MM in te gaan. Wel fijn dat je direct een verwijzing kreeg. En inderdaad dat gevraagd wanneer jij nou eens een keer aan kinderen begint, dat blijf ik ook onbegrijpelijk vinden. Wanneer moet je naar het ziekenhuis? @Dana1989, dat begint er goed uit te zien! @ LARB, ik ben zelf niet bekend met de producten die je gebruikt. Sinds vandaag ben ik zelf begonnen met tarwekiemolie. Gebruik je ook ovulatietesten? Misschien dat er dan iets meer duidelijkheid komt over je eisprong? @Wendy9, is dit de donkerste test? Het lijkt erop dat het er nog net niet helemaal is. Of dat hij net geweest is.
@madam1983. Gister hebben wij ons eerste gesprek gehad. 2jr geleden ben ik al eens bij de gyn geweest ivm contactbloedingen, kwam toen door mijn baarmoederslijmvlies. Door bevriezing van mijn baarmoedermond waren alle problemen gelukkig weg. Dus niet onbekend bij de gyn en was de stap minder groot voor mijn gevoel. Nu afwachten wat dit traject ons gaat brengen.
Nee eigenlijk de enigste haha, ik ben deze maand begonnen met temperaturen dus ik wou de ovulatie testen even stoppen, had er nog 2 liggen, ongeveer gegokt wanneer mn ovulatie was, doe vandaag de laatste nog even, misschien issie vandaag nog donkerder.. Voor @madam1983 het zelfde antwoord haha