Ik heb een heel erg leuk jurkje gezien van Mexx en ik vraag mij af in welke maat ik deze het beste kan kopen? Zelf denk ik maat 62 maar wat zouden jullie doen? Ik weet dat ik vast heel veel in die maat ga krijgen straks, maar ik vind dat ik best 1 jurkje zelf mag kopen Dus welke maat zouden jullie adviseren?
Maat 62 zal ze met zo'n 3-4 maanden aankunnen, tenminste ook afhankelijk van het geboortegewicht. Mijn dochtertje had met 4 maanden maat 62.
Mijn zoontje had met 2 maanden maat 62... (woog bij de geboorte een 'normale' 3325gr). Is het een jurkje waar je makkelijk een leuk vestje/legging bij aan kan doen? M.a.w. kan je het makkelijk bij warmer weer en bij frisser weer aandoen? Dan zou ik 62 kiezen.
Ik heb echt een enorme stapel in maat 62 gekregen...zou daarom zelf of toch voor maat 56 gaan, of anders voor maat 68 denk ik.
Vergis je niet, Mexx valt erg klein. Hier een jurkje mt 62 gehaald, en die valt meer als een maat 56. Zou ook eerder voor 68 gaan. Want bij die hele kleintjes een maillot aantrekken, gaat niet echt makkelijk.
Ik vind mexx juist groot vallen, de jurkjes en broekjes dan, shirtjes niet. Ik zou zelf voor maat 68 gaan, maat 62 hebben alle 3 mijn kindjes maar hele kort gedragen, de oudste zelfs overgeslagen.
Ik vind Mexx ook niet groot vallen (Esprit juist weer wel!) dus ik zou voor wat groters gaan, hier was ze met 4,5 maanden uit de 62. En mijn ervaring is dat jurkjes eigenlijk vanaf maat 68 pas een beetje leuk en handig zijn omdat ze als ze zo klein zijn alleen maar liggen. Ik had ze wel in de kleinere maatjes maar iedere keer als ik er haar dan een aantrok had ik na een uur al spijt, het kroop allemaal omhoog, niet fijn voor haar en stond ook niet echt charmant, nou heb ik ook wel een wiebelmien......
Ik weet het eigenlijk ik heb mijn dochtertje met een paar dagen al een jurkje aan gedaan maar de kleur stond haar helemaal niet dus dat was echt zo zonde. Had een heel mooi Lila jurkje met hele fijne bloemetjes aan de mouwtjes en het kraagje maar het jurkje stond voor geen meter met haar donkere haartjes en felblauwe oogjes. Dat jurkje wat ik dus zo geweldig vond en moest en zou hebben toen ik wist wat het werd was ineens een spuuglelijk jurkje deze was van Esprit en koste ook nog aardig was dus was eigenlijk zonde van het geld. Nu heb ik een heel neutraal jurkje gekocht voor onze baby die niet zo duur was gelukkig en als die niet staat zal ik er ook niet zo van balen... Maar ik zou in iedergeval een maatje kopen 68 omdat 56 en 62 als ze al kleertjes geven al veel gegeven gaat worden dan. Succes met je keuze ik vond het dit keer erg moeilijk om een jurkje te kopen ivm de vorige keer maar heb het toch gedaan in maatje 56 omdat ik het een leuk jurkje vind en het is ditkeer geen lila maar cream wit met zacht roze en lime heel appart.
Bedankt voor de reacties dames! Het blijkt dus bij iedereen erg verschillend te zijn. Nou ja, het jurkje blijkt ook populair want alleen maar 50/56 en 62 was er nog. Dus ik heb maat 62 maar gauw meegenomen En nu hoop ik maar dat ik niet dezelfde ervaring als Kappiegirl ga krijgen
Wij hebben ook een jurkje in maat 62 gekocht. Toen we wisten dat het een meid zou worden vonden we het toch erg leuk om zelf een jurkje te kopen. We hopen dat ze die met mijn man zijn verjaardag past. (dan zal ze zo'n ruime 3 maanden zijn) Maar dat is altijd afwachten natuurlijk.