Ronde eettafel

Discussie in 'De lounge' gestart door Biny, 26 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    #41 Zonnestralen, 26 dec 2017
    Laatst bewerkt: 26 dec 2017
    Je bedoelt dat je hem normaal een kwart slag draait? (vergeleken met de foto) Als je de tafel niet draait maar naar het midden schuift met de kop kant naar het raam, kom je dan ergens anders in de knel? (lastig in te schatten op de foto)

Add: Ikea heeft trouwens ook ronde/ovale uitschuiftafels. Maar deze is wel erg smaakgevoelig http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40217069/

2. Calimerootje

Calimerootje Niet meer actief

Stoelen passen onder/tegen de tafel. Normaal hebben we 3 gewone stoelen en een Tripp Trapp voor de jongste. In de toekomst wordt deze vervangen door eenzelfde stoel als de rest.

Negen personen komt niet vaak voor. Maar hadden 6 stoelen en 3 personen op de bank. Iedereen kon goed aan tafel zitten.

Ik vind het echt ideaal. Gezellig en genoeg ruimte.

3. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Wij hebben een ronde tafel die je ook kan uitschuiven en dan is hij ovaal. Via marktplaats gekocht voor 25 euro.

Dit plaatje kwam ik op pintrest tegen.

Nellie4 en Biny vinden dit leuk.
  4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Normaal staat hij idd een kwart slag gedraaid.

Ik kan hem idd wel naar het midden schuiven zonder te draaien maar dan heb ik aan de muurkant een ‘loze’ ruimte en moet ik meer ruimte inleveren naar het dressoir toe ( op de foto links) wat ik dan weer zonde vind van de speelruimte van de jongens... die rennen nogal eens heen en weer :rolleyes:

Gelukkig ben ik verder helemaal niet moeilijk haha

Zonnestralen vindt dit leuk.
  5. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    #45 huggybird, 26 dec 2017
    Laatst bewerkt: 26 dec 2017
    Het is knus, maar dat is het bij mijn zus met zes man aan een langwerpige tafel ook en daar zit je meer met de ellebogen tegen elkaar als je eet, dat is aan onze ronde tafel minder.http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S49128709/
    Oh volgens mijn man is met 5 man goed te doen, 6 net te veel....

Biny vindt dit leuk.
  6. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ja hoor wij hebben een onbehandeld houten vloer en hier stoepkrijt gebruikt ging prima met een vochtig doekje zo eraf.

Biny vindt dit leuk.
  7. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik zou hier hooguit met 6 aan kunnen zitten. Met 9 zit het toch heel krap? Of kun je hem uitschuiven?

Biny vindt dit leuk.
  8. rums

rums Niet meer actief

Heel mooi!
    Waar heb je de bank gekocht?

Biny vindt dit leuk.
  9. Calimerootje

Nee tafel is niet uitschuifbaar. Doorsnede is 130, best groot. En met 9 kun je fatsoenlijk eten. Maar met 6 heb je plaats genoeg.

Biny vindt dit leuk.
  10. Calimerootje

Bij de Trendhopper

Biny en rums vinden dit leuk.
  11. Deliana

Deliana Niet meer actief

Is een vierkante tafel ook nog een optie? Dan heb je 8 zitplaatsen.

Je kan hem desnoods tegen de muur of raam zetten, dan heb je iig 6 plekken, en hem bij visite van de muur halen. Je kan ook aan 1 kant een bankje zetten, neemt ook weer minder ruimte in.

Bijgevoegde bestanden:

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ik denk dat met een vierkante hij net te ver de kamer in komt vanaf de muur... ik zal er eens verder naar kijken :)

13. Deliana

Deliana Niet meer actief

Bovenstaande voorbeeld is verkrijgbaar in 118x118 of 137x 137 (en groter), dus het lijkt mijnwet mee te vallen.

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm ja, dat valt wel mee idd

15. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wij hebben een oude klepbank tegen de muur staan, van 190 lang dan een vierkante tafel van 150x150.
    Aan 1 kant staat dus de klepbank, als je daar op zit laat maar zeggen, dan links en rechts 2 x 2 stoelen, en tegenover de klepbank staan nu geen stoelen, maar er kunnen er 2 staan. Die zet ik alleen neer als het nodig is qua visite. Dan kan je met 9 man aan tafel zitten. Nu met 7.
    Wij hebben ook wel eens een rechthoekige tafel gehad, en een ovale (hangoor tafel die rond, ovaal en rechthoekig kan) maar vierkant bevalt het beste. Lekker ruim op tafel!

16. D1987

D1987 Bekend lid

26 nov 2017
    682
    701
    93
    Vrouw
    Heb je weleens gedacht aan een vierkante tafel van ca. 140x140 met een poot in het midden? Als je die tegen de wand zet, kun je alsnog met 6 personen zitten, komen er eters, schuif je hem van de wand en heb je plek voor 8 personen :)

Deel Deze Pagina