Ben ik zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dunies, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dunies

    Dunies Nieuw lid

    29 aug 2007
    3
    0
    0
    Ik zou graag willen weten wanneer je nu het beste kan testen wanneer dat je zwanger bent.

    Ik heb een goed jaar de pil achter elkaar geslikt en maandag 13 augustus was mijn eerste menstruatie dag en normaal zou ik vrijdags dan weer aan een nieuw stripje van de pil beginnen, maar omdat mijn vriend en ik samen hebben besloten dat we graag een kindje zouden willen ben ik hiermee gestopt.

    Nu weet ik dat het erg snel is, maar ik heb het idee dat ik zwanger ben(veel plassen,hoofdpijn,rommelende darmen, moe, duizelig,geen trek hebben in mijn lievelingseten)nu heb ik vandaag een clearblue digitale test gedaan ondanks dat ik eigenlijk nog meer dan een week zou moeten wachten. De test was dan ook negatief :cry:. Zou ik toch nog zwanger kunnen zijn?

    Ik wordt als ik de pil niet slik namelijk niet regelmatig ongesteld waardoor de preciese dag dus moelijk te bepalen is ik sla gerust dan een aantal weken over. En omdat ik dacht dat als ik nu zwanger zou zijn het al een aantal dagen(meer dan een week) geleden bevrucht is dacht ik dat ik wel genoeg hormonen in mijn ontlasting zou hebben waardoor het een positieve test zou moeten zijn.

    Ik ben nu dus heel erg onzeker over de test en of ik wel of niet zwanger ben. Na hoeveel dagen na de bevruchting is te zien of je zwanger bent?

    Groetjes Denise...
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Denise,

    het is inderdaad te vroeg om te testen, dus de test is echt negatief geweest (met urine testen he ;))
    Het zou kunnen dat je op dit moment een bevruchting hebt, maar het is wel heel vroeg om nu dan al zwangerschapssymptomen te hebben. Vaak is het zo dat als je stopt met de pil, je lichaam kan reageren met dezelfde symptomen als jij aanhaalt (op de specifieke eetlust na dan). En na het stoppen met de pil, kan je cyclus een half jaar ontregeld zijn, dus wacht toch maar gewoon je menstruatie af en wanneer je over een week of 2 nog niet ongesteld bent, kun je weer eens testen, eerder is echt te vroeg.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina