Is dat mogelijk?

Discussion in 'Zwanger worden' started by romyatilla, May 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,325
    14
    38
    Female
    Zaandam
    #1 romyatilla, May 30, 2016
    Last edited: May 30, 2016
    Hey dames!

even een algemeen vraagje.

Stel je hebt een mooi cyclus van 28 dagen, met dag 14 je eisprong en dag 28 een dag voor je nieuwe menstruatie.

Wat als je altijd ruim 8 dagen voordat dag 1 weer begint, oud bruin bloed verlies heb.

dus: dag 14 eisprong en dag 21 begin bruin bloed verlies en dan 8 dagen later rood verlies.

Kan een eicel dat wel innestellen? Kan het bruin bloedverlies dan geen kwaad?

Dit vraag ik, omdat ik elke maand tegenwoordig een rare cyclus heb. De ene keer 31, de andere keer weer 50, de andere keer weer 56 en dan weer 28......

Nu was het 2 maanden geleden al zo, dat ik een week na mijn vermoedelijke eisprong al bruinbloed verloor en dat verloor ik een week lang, wat over ging in normale menstruatie. Vorige maand had ik hetzelfde liedje..

Zodra ik deze maand bruin bloed ga verliezen, is het dan gelijk over? of kan een eventuele innestelling evengoed nog zijn gang gaan of gaan beginnen? Aangezien soms pas een innestelling op dag 9 of 10 is.

Beetje ingewikkeld, maar hoop dat jullie het verhaal snappen.

x

2. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Ik begrijp het en heb er zelf ook veel last van. Ik loop inmiddels in de mmm en heb er meerdere keren naar gevraagd en kreeg telkens als antwoord dat niet bewezen was dat het kwaad kon. Ook vrouwen met bruinverlies kunnen gewoon zwanger worden. Ik kreeg er steeds meer en vroeger last van en het bleef me niet lekker zitten en op mijn verzoek mogen starten met utrogestan. Met de kanttekening van de gynaecoloog dat het niet bewezen was dat het (in mijn geval) iets zou doen, maar ik had inmiddels zoiets 'baadt het niet, schaadt het niet'! De tweede ronde dat ik dit gebruikte was ik zwanger (helaas vroeg misgegaan). Toeval of niet? Dat zullen we nooit zeker weten, maar mijn gevoel zegt dat de utro wel iets doet voor mij. Als je je er echt niet happy bij voelt zou je via je huisarts kunnen proberen of je utro kunt krijgen! Succes!

3. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,325
    14
    38
    Female
    Zaandam
    bedankt voor je verhaal!

Kijk al je een innestelings bloeding neemt, dat is ook bruin bloed en vaak komt en daarna ook nog oud bloed vrij. Alleen als je gewoon bruin bloed verliest als begin van menstruatie he... lukt het dan nog wel om in te nestellen...

Ik hou het zeker in mijn achterhoofd wat je zegt!

xx

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hé meid,
    Ook nog altijd bezig zie ik... Hopelijk snel raak!

Ik heb een soortgelijk verhaal gelezen hier op het forum van een dame die heel vroeg bruinverlies kreeg. Net voor ze de mmm ingingen, hebben ze 1 cyclus geprobeerd om progesteron te nemen, net die cyclus had ze minder/geen bruinverlies en bleek ze zwanger.

Als je logisch nadenkt, kan het eigenlijk nooit goed zijn hé, dat bruinverlies zo vroeg in je cyclus. Als het een voorbode is van je menstruatie, dan wil dat zeggen dat het baarmoederslijmvlies aan het afbreken is. Maar als dat zo snel na de eisprong gebeurt, krijgt een eitje natuurlijk nooit de kans om goed in te nestelen, want dan 'verdwijnt' het zogezegd mee met het bms.

Als je het mij vraagt is het niet oké, maar ik ben natuurlijk geen dokter ;)

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als je binnen tien dagen na je eisprong bruinverlies krijgt, wat door gaat tot aan je menstruatie toe, dan is dat een duidelijk teken van een te lage progesteron-waarde. Bij een te lage progesteron-waarde word je baarmoederslijmvlies te vroeg afgestoten, waardoor de innesteling bemoeilijkt wordt.

Het is dus zeker iets om in de gaten te houden. Soms herstelt je lichaam het zelf, soms heb je aanvullende hormoonmedicatie nodig. Je luteale fase moet minimaal 10 dagen zijn, dan zit je binnen de normen.

6. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    ik had na het stoppen met de cerazettepil ook vanaf eisprong bruin bloedverlies wat dan iets roder werd en dan weer bruin richting de ongi en dan ook daadwerkelijk over ging in een ongi. Mijn menstruaties waren superlicht. Ik was er dan ook zwaar van overtuigd dat ik niet zwanger zou raken omdat het progesteron te laag zou zijn en mijn baarmoederslijmvlies al werd afgebroken voor er iets kon innestelen. Ik gebruikte namelijk ovulatietesten en tempte daarbij dus ik ben zeker van eisprong. De derde ronde ben ik bij de huisarts geweest en doorverwezen naar de gyn omdat ik me zorgen maakte. Die heeft onderzoeken gedaan en alles was goed. Progesteron was 21 dus net aan voldoende. En dat bleek wel want ik was die ronde zwanger geworden! Dus het kan wel zwanger worden met bloedverlies vanaf eisprong die overgaat in een ongi...maar fijn voelde het niet idd

7. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Zo denk ik er ook over al was dat volgens mij gynaecoloog niet terecht, want ik ging er al vanuit dat het dus hoog uit de baarmoeder kwam en dit hoeft niet zo te zijn.
    Wel lastig hoor als je weinig gehoor krijgt mbt je zorgen...het heeft voor mij 4 iui's geduurd voordat ik er eindelijk iets voor kreeg! De 6e iui was ik kort zwanger...stel je voor dat ik weer snel zwanger raak dan komt dat volgens mij echt door de utro. Zijn we al die jaren kansloos geweest en werd er niet naar me geluisterd... maar ja zo ver is het nog niet, eerst maar weer eens zwanger zien te worden. Ik deel in ieder geval wel je mening ookal zegt de gynaecoloog iets anders :p

8. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    En toch was mijn progesteronwaarde goed?! Weliswaar maar een keer geprikt, maar er werd door de gynaecologen niet maar naar omgekeken ondanks dat ik geregeld mijn zorgen over het bruinverlies uitsprak! Het verbaast me echt dat zij er zo makkelijk over denken. Ik ben de 2e ronde met utro kort zwanger geweest en ben benieuwd of het nu weer snel raak gaat zijn....dan hebben wij heel wat tijd verspilt doordat er niet naar ons geluisterd werd...maar zo ver is het nog niet! Nog maar eens zwanger zien te raken :D

9. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,325
    14
    38
    Female
    Zaandam
    iedereen bedankt voor jullie reacties! Ik ga deze maand even afwachten, aangezien ik net heb geïnsemineerd.. Nu zitten we op 4 DPO en gelukkig nog geen bruinbloed verlies.

Ik had het echt nooit he. Ik zie dat ik een foutje in mijn topic heb gemaakt, want in maart had ik het 2 dagen voor menstruatie en in april was het 7 dagen van tevoren.

Heb het verder nooit eerder gehad. Hoop dat het ook snel weer weggaat en dat het iets is wat nooit meer terugkomt. Het waren telkens ook maar druppels bruinsel en telkens maar 1x per dag, de rest van de dag had ik nergens last van. Daarom hoopte ik in april dat het een innesteling was haha..

Even over het LF gebeuren. Die fase is van eisprong tot begin menstruatie, maar dag 1 begint toch sltijd wanneer je weer rood begint te verliezen? Daarom zal mijn LF niet kort zijn, die is gewoon normaal.

Aangezien als je bruin verliest nog niet mag rekenen als dag 1 (volgens internet)...

xx

10. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik heb ook veel tijd 'verprutst'; aangezien ik al vroeg wist dat er 'iets' mis was, maar dat we nog geen jaar bezig waren en dus geen onderzoeken konden krijgen. Gelukkig is het via onze HA toch op 10 maanden in gang gezet.

Gek eigenlijk hoe weinig dokters soms luisteren naar je angsten en gevoelens en enkel willen verder gaan op de wetenschappelijke informatie die ze hebben of de info die ze uit onderzoeken halen.

Wij gaan nu voor de 3de iui en mogelijk nadien over op ivf, maar ik heb altijd al 'het gevoel' gehad dat iui voor ons niet de geschikte behandeling zou zijn. Hopelijk heb ik toch ongelijk en is de 3de poging raak natuurlijk ;)

Hopelijk jij ook snel zwanger! Succes!

11. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Klinkt inderdaad als tekort aan progesteron.
    En Nederlandse artsen houden zich, in vergelijking met artsen in het buitenland, aan vrij lage waardes vast met betrekking tot zowat alles. Ik zou utrogestan vragen. En als je het niet krijgt kan je het zelf via internet bestellen. In Belgie en Duitsland schrijven ze veel sneller utrogestan voor dan hier in Nederland. Artsen in Nederland zeggen vaak dat het niet bewezen is dat het werkt. Wel raar dat ze daar in andere landen kennelijk heel anders over denken.

12. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Hier heb ik hetzelfde probleem, maar dan wel elke cyclus sinds mijn bevalling. We hebben het een jaar zelf geprobeerd, en nu loop ik sinds een paar maanden bij de gyn. Mijn progesteron is oké, maar toch heb ik utrogestan voorgeschreven gekregen sinds 2 maanden en prompt had ik vorige maand een positieve test (helaas heeft de zwangerschap niet doorgezet). Ik had van begin af aan al het idee dat het bruinverlies zo vroeg in de cyclus een zwangerschap in de weg stond. Mijn gyn beaamt dat dan weer wel, maar de verhalen zijn enorm wisselend.

13. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Hier dezelfde situatie: 2e ronde met urtogestan raak, maar helaas al vroeg mis. Had jij zelf om utro gevraagd of zag jouw gynaecoloog wel de noodzaak in? Vind dat toch wat dat sommige gynaecologen zo makkelijk erover denken, terwijl het voor sommige meiden misschien wel THE key tot een zwangerschap is! Hier moet dat nog gaan blijken, maar eerlijk is eerlijk opvallend vind ik het wel! Laten we hopen dat de utrogestan snel voor nog een positieve test zorgt, maar dan wel oplopend :)

14. Jozefien85

Mijn gyn gaf aan dat ze niet zo goed wist wat helpend zou zijn en dat als ik een progesteron tekort zou hebben ze me utrogestan zou voorschrijven...daar ben ik op ingehaakt en aangegeven dat ik het wel graag zou willen proberen ondanks dat mijn progesteron waarde goed was. Gyn vond dat direct prima! Had gedacht dat ik erg zou moeten leuren.

15. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Ja ik had idd ook een goede progesteronwaarde en dan kijken ze er verder niet naar om he. Jouw gyn geeft op z'n minst aan dat het niet zo hoort te zijn, dat werd hier steeds weggewimpeld! Nadat ik na IUI 4 aangaf dit zo niet meer te zien zitten kreeg ik gelukkig utro! Eerste maand met utro nog twee keer beige/roze afscheiding gehad, maar minimaal. Laatste ronde helemaal niets! Dat voelt echt als een verademing en alsof we nu pas echt kans maken! Ik wens je veel succes en dat jullie maar weer snel een positieve test in handen mogen hebben!

16. Jozefien85

Hetzelfde voor jou!

17. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,325
    14
    38
    Female
    Zaandam
    Even een kleine update!

We zitten nu op 7 dpo en vorige maand werd ik op 7 dpo wakker met een bruine druppel.

Tot nu toe nog niks! Ik hoop echt dat ik geen bruin ga verliezen, zodat ik in iedergeval weet dat het niet iets blijvends is bij mij.

Ik Slik sinds half mei MACA pillen. Ze stinken enorm, maar ze schijnen enorm goed te zijn tegen overgangsverschijnselen en ze helpen je vruchtbaarheid te bevoorderen.

Misschien zorgt de MACA ervoor dat ik geen bruin verlies? geen idee! Maarja, de dag is nog lang er kan vanalles gebeuren.

:)

x

18. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier iemand die altijd rond 8/10 dpo begint met bruinverlies. Tot 3 x toe is er gewoon ee eitje ingenesteld. Helaas twee x is het gestopt met groeien. Maar dat had niks te maken met mijn bms. En de derde innesteling ligt nu naast me te slapen.

Een bekende van mij loopt in de mmm. En zit nu qua metingen op een eitje van 13 en verliest bloed. Ook volgens het ziekenhuis kan dit geen kwaad. Dus het wil niet altijd zeggen dat er dan te weinig progesteron is.

19. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,325
    14
    38
    Female
    Zaandam

Ja, want als een eitje al op dag 5 innestelt dan heb je nog alle kansen, maar hij kan ook pas op dag 10 innestellen....

Ik hoop dat het is gelukt deze maand.

Ben nu dus 7DPO en had een vlijmscherpe steek vanmiddag, zo een soort steek had ik in mei 2015 ook (toen op 5 a 6 dpo) en toen bleek ik zwanger.

Het is nog een weekje doorkomen.

Eerste week gaat snel, 2e week gaat als een slak!

x

20. Jozefien85

Hoop op een positieve uitkomst, mijn duimen draaien!

Share This Page