Ronde of vierkante box???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door pinter, 20 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hallo,
    wij kunnen van vrienden de box overnemen,het is een erg mooie ronde,staat perfect hier in de woonkamer.

Nu hoorde of las ik ergens dat een ronde box niet echt goed zou zijn voor je kindje.
    In een vierkante box zou hij?zij zich meer geborgen voelen door de hoeken waar het in weg kan kruipen.
    Heeft iemand hier ervaring mee,of tips hierover??

Groetjes petra

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik denk persoonlijk dat het onzin is. Volgens mij is zowel rond als vierkant helemaal prima!

3. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Hahaha. Moet gelijk aan goudvissen denken. Lijkt me voor een baby niet van toepassing. Leuk een ronde box. Met wielen? Dat vind ik zelf erg handig.

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hahaha ik heb het nog nooit gehoord en gebruik mijn ronde box nu al 4,5 jaar!!..
    Ik ben er heel erg blij mee en mijn kinderen hebben nooit problemen gehad in de box :p.. ze waren even happy als in de vierkante box van mijn moeder ;)

Ik zou het zeker doen!!

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind een ronde box ook erg mooi. En ik geloof dat die 'goudvissen-theorie' niet opgaat voor kinderen hoor.
    Ik heb alleen het idee, dat ie in je woonkamer net zoveel ruimte in beslag neemt, terwijl je kind er minder plek in heeft.

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ tupp: nee dat is dus niet zo.
    Ik heb hem nu op een plek staan, als ik daar een vierkante box had neergezet had ik er niet meer langs kunnen lopen en nu kan ik dat wel...Dus idd hij is kleiner maar neemt ook minder ruimte in beslag.
    Om die reden heb ik hem ook gekocht toen der tijd.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Volgens mij is dat onzin hoor. Ik denk dat het puur een kwestie van smaak is en als jullie een mooie ronde willen zou ik dat gewoon doen. Voor ons zou dat niet handig zijn omdat 'ie tegen een rechte muur aan moest staan maar als je dat niet hebt...why not!

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, dat is natuurlijk zo. Op de plek waar hij bij ons komt staan staat hij met twee kanten tegen de muur en uit de loop, dus voor ons gaat het wel op.

9. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ik zou de box gebruiken waar ik zelf nog in heb gezeten:D,alleen is die niet in hoogte verstelbaar.
    wel vierkant en ruimer dan die ronde,maar tegen de tijd dat de kleine groter is,kan ik die nog altijd neerzetten,en de ronde weghalen.

bedankt voor het advies dames.

groetjes petra

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Een ronde Box is kleiner qua ruimte om in te spelen omdat ie geen hoeken heeft. En neemt "vaak" wat meer ruimte in de huiskamer in omdat je hem niet in een hoek kunt krijgen komt ie altijd wat meer naar voren.
    Maar het is gewoon maar net wat je mooi en leuker vind, voor het kindje maakt het totaal niks uit qua geborgenheid of wat dan ook.

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn zoontje heeft de eerste 4 maanden heel veel geborgenheid nodig gehad, en soms nog wil hij snachts even bij ons zijn om daarna weer verder te kunnen slapen.

maar onze ronde box gaat prima hoor, heeft hij nooit moeite mee gehad.

Deel Deze Pagina