Hee iedereen! Ik heb sinds twee dagen een flinke oor- en trommelvliesontsteking. Heb hier van de huisarts antibiotica en pijnstillers (Ibroprufen 600) voor gekregen. Al snel na mijn huisarts bezoek is er iets 'geklapt' in mijn oor (dank Jezus, want het deed hiervoor zoveel pijn) en kwam er allemaal troep en bloed uitzetten. Dit is inmiddels ook al twee dagen aan de gang. Steeds kleine beetjes pus en bloed. Mijn oor blijft ook wat aan de pijnlijke kant en het 'loopoor' komt af en toe ineens opzetten (Jup! Dus ook als ik ergens buiten loop) en dat jeukt dan als een malle. Ik heb nu sinds woensdagmiddag (laat) antibiotica en dit moet natuurlijk zijn werk nog wel even gaan doen, maar is er iets wat ik in de tussentijd kan doen om het wat te verlichten/ verzachten. Ik ben trouwens ook stokdoof aan een oor, maar ik heb gehoord dat hier vrij weinig aan valt te doen . Alvast bedankt
Je kunt helaas nu niet zo veel meer. Het is open en dat het loopt is nu goed. De troep komt er zo uit. In de nacht handdoek op je kussensloop en niet zwemmen onder water. Meestal stopt het lopen van het oor na dag of 4/5. Heel vervelend maar het ergste heb je nu gehad denk ik zo.
Het enige wat ik nog kan bedenken is goed je neus sprayen met zout water en eventueel met xylometazoline (wel volgens de gebruiksaanwijzing gebruiken) Je neusholtes staan in verbinding met je oren dus altijd goed om die open te houden bij een oorontsteking. O en absoluut geen dingen in je oren druppelen tenzij door de arts gezegd. Het is nu open dus als je met olie ofzo gaat druppelen word de ontsteking alleen maar erger of duurt het langer. Succes en beterschap!