Mijn man en ik willen heel graag kinderen. Ik heb afgelopen donder de menstruatie gekregen en vandaag was het de laatste dag. Nu is mijn vraag wanneer kan ik nu het beste de bevruchtbaarheidstest doen?
Ligt eraan hoe lang je cyclus duurt...bij een gemiddelde van 28 dagen zijn je vruchtbare dagen rond de 14 (gemiddeld) Gebruik anders de calculator die je hier links ziet en begin een paar dagen ervoor met ovulatietests. Trouwens, bij mijn ovutests stond in de gebruiksaanwijzing op welke dag je het best kan beginnen met testen. Succes!
Bedankt voor het antwoord Tess Bij mij is alleen het probleem dat mijn menstruatie heel erg onregelmatig is, ik ben afgelopen keer 3 maanden overtijd geweest, dus ik weet niet wanneer ik nu het beste kan testen.
Ik heb precies hetzelfde als jij en heb ook een eerste cyclus gehad van 69 dagen. Heb nu dus geen idee waar mijn ei gaat zitten deze maand. Ben nu aan het tempen en hoop daar wat van te leren. Als je je ei hebt dan gaat je temp omhoog. Dan ben je dus wel te laat omdat je dan niet meer vruchtbaar ben, maar zo hoop ik er wel achter te komen wanneer mijn ei ongeveer komt en of er al een beetje een ritme in komt. Succes.
Dus het heeft geen zin om die bevruchtheidstesten te doen. Dit is zooo vervelend he Is het misschien niet verstandig dat ik een bezoekje breng aan de huisarts?
kan je altijd doen natuurlijk! Maar tempen en misschien slijm in de gaten houden kan je ook eerst nog proberen...Waar je jezelf het prettigst bij voelt lijkt me! 3 maanden overtijd is niet prettig trouwens...
Nee is zeker niet prettig, maar ik heb een dieet gevolgd, ik ben 35 kilo afgevallen dus ze denken dat mijn menstruatie daarom onregelmatig is. Ik heb dus via internet die bevruchtbaarheidstesten besteld heb ze vandaag binnen gekregen. die schijnen goed te werken dus misschien dat ik die ook eens kan proberen? Alleen nu is de vraag wanneer kan ik het beste testen.
wat je ook kan doen is je servix slijm in de gaten houden: baarmoederhalsslijm zodra je ziet dat je heel veel slijm in je slipje krijgt: ziet eruit als eiwit, en als je het tussen je vingers beetpakt, kan je er lange draden mee trekken tussen je vingers: dit gebeurd 3 dagen voor de eisprong tot 2 dagen na de eisprong, dus is een handige en koedpope methode om te kijken wanneer je eisprong ongeveer is, dan hoef je niet zoveel van die ovulatietests te kopen en te gebruiken. ik kijk altijd eerst wanneer ik de eerste draden kan trekken, en vanaf die dag begin ik met ovulatietests als extra controle. het werkt perfect
nadeel is wel dat dus niet iedereen heel duidelijk vruchtbaar slijm heeft...(wil geen domper zetten op de zaak hoor)... Ik wil alleen maar zeggen dat ik vorige maand heel duidelijk vruchtbaar slijm had en deze maand dus niet...maar wel een ei want dat gaven m'n ovutests en temp aan!
ja maar ze zeggen dat ik de 13e dag van mijn laatste menstruatie moet testen. Is het dan niet verstandig om dat te doen? Ik heb genoeg testen thuis liggen.
@Chantal..dat is balen, welke dag zit je nu? Ik heb ook onregelmatige cyclussen en ben deze cyclus begonnen met temperaturen omdat ik bang was geen eisprong te hebben. Gelukkig heb ik hem gevonden..(en ook de hoeveelheid slijm klopt precies).
Ik zit nu op dag 13 Maar ik kan zo moeilijk testen omdat ik een onregelmatige cyclus heb. Ik denk dat ik aankomende week toch maar even langs de huisarts ga, want ik weet helemaal niet wanneer ik nu het beste kan testen. Aantal maanden geleden ben ik er al een keer geweest, maar hij zei dat ik het even af moest wachten want het kon door mijn dieet komen die ik gedaan heb. Het duurt me gewoon allemaal te lang.