Goedemorgen, Hier ben ik weer met nog een vraag. Ik heb een blaasontsteking en ik heb daarvoor Amoxicilline/Clavulaanzuur Sandoz 500/125 tabletten gekregen. Ben er gister avond mee begonnen te slikken, maar op de bijsluiter staat dat het alleen met overleg van de arts gebruikt kan worden. Nu heb ik het voorgeschreven gekregen in het ziekenhuis. Maar ik ben er toch niet zo blij mee. Sinds ik het slik heb ik constant last van zwaar overgeven met een vieze zure smaak in mijn mond en ben vandaag al 2x knock out gegaan waarvan 1x in de badkamer. Ik heb mijn huisarts gebelt maar die is nu op vakantie, en de assistente van de vervangende arts zegt dat ik maar mijn verloskundige moet raadplegen. Maar die heb ik nog helemaal niet. Ik ben nu wel op zoek naar 1 in de buurt. Maar die kan me denk ik niet gelijk helpen. Ik weet niet wat ik nu met die medicijnen moet doen.. Een bange ongeruste Batchie
hoi Batchie, dit is toch echt een vraag voor de huisarts hoor, een verloskundige mag geen antibiotica voorschrijven, dus een beetje flauw dat ze je doorverwijzen naar de verloskundige. Ik denk dat je toch moet proberen die kuur af te maken, er zijn twee soorten antibiotica die bij blaasontsteking in de zwangerschap gegeven worden. Bij de amoxiciliine zien we meestal minder misselijkheidsklachten dan bij de andere, nitrofurantoïne. Als je echter zo misselijk bent dat je overgeeft, heeft de kuur ook geen zin, want dan spuug je de pillen er dus weer uit. Als het ziekenhuis ze heeft voorgeschreven moet je ook bij hun zijn voor advies. Misschien kunnen ze je er (zet)pillen tegen de misselijkheid bij geven (emesafene), of toch van antibioticum veranderen. Ik zou hen meteen maar even bellen, want het is wel belangrijk dat je een kuur gebruikt zodat die blaasontsteking verdwijnt. Mirjam