Rondkomen met hoeveel???

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lilly, 15 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hoi allemaal,

    ik ga een persoonlijke vraag stellen, voor velen misschien té persoonlijk maar wie antwoord wil geven graag! (is hier tenslotte redelijk anoniem).

    Ik ben benieuwd met hoeveel geld jullie straks (of nu al) met een kleintje moeten rondkomen.
    Mijn man heeft een goed inkomen ikzelf verdien momenteel het minimum loon maar wil straks minder gaan werken (max 3 dagen).

    Ik ben nu dus een beetje aan het bekijken wat ik straks zal doen mochten we het geluk hebben snel zwanger te worden. Maar vindt het moeilijk om goed te bepalen hoeveel je nou minimaal nodig hebt. Vind het totaal geen probleem een stapje terug te doen maar vind het wel belangrijk nog wat te kunnen sparen en 1x per jaar op vakantie te kunnen en af en toe iets leuks te doen.

    Ik hoef jullie salarissen niet te weten hoor maar zijn er mensen die willen vertellen hoeveel zij elke maand overhouden na aftrek van alle vaste lasten??
    Dus hoeveel jullie te besteden hebben aan boodschappen, vrije tijd, sparen, leuke dingen doen, etc??? Misschien kunnen/willen jullie ook vertellen hoe dit gaat. Red je het makkelijk of is het elk dubje 10x omdraaien?? Ik hoop aan de hand van jullie verhalen een beetje te kunnen inschatten wat ik denk minimaal nodig te hebben zodat ik een beslissing kan maken over werk!

    Hoop dat jullie mij willen helpen, alvast bedankt!
     
  2. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    hoeveel we precies overhouden, daar heb ik geen idee van, ik weet wel dat er nog ongeveer 150 euro overblijft om te sparen per maand.
    wij waren ook bang dat we het niet zouden redden met 1 inkomen maar het gaat geweldig.
    in feb. is mijn inkomen plotseling weggevallen door ontslag.
    ik ga na de bevalling nog wel 2 of 3 dagen werken voor de leuke extras zoals een vakantie of zo en voor de contacten.

    gr. cindy
     
  3. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    wij denken er ook over dat ik misschien straks stop met werken als de kleine er eenmaal is, werk nu 34 uur in de gehandicapten zorg en het zou misschien wel goed te combineren zijn, maar we weten niet of we het willen de oppas etc. En ja dan heb je nog maar 1 inkomen, maar daar zullen we vast wel van rondkomen, ik houden nu iedere maand genoeg over om te sparen voor de extra's voor strakkies, ach we weten het nog niet er zijn zoveel voors maar ook heel veel tegens om te stoppen met werken gelukkig hebben we nog mega veel tijd om het uit te zoeken.

    liefs fredje
     
  4. aardbei

    aardbei Lid

    16 mei 2006
    79
    0
    0
    Vrijwilligster
    Amsterdam
    Hallo Lilly,

    Je mag van mij alles weten behalve mijn pincode hahaha.
    Nee mijn man is momenteel 1 verdiener en we zijn bezig aan onze 3e kind.
    We houden steeds minder geld over, maar ik ben erg craetief en mijn man geeft gelukkig amper geld uit, welke ik beheer, hahaha. Kleding kopen we in tweedehands zaken of ruilen we met vriendinnen. We schelen rond de 6 maanden en dan zijn die kleertjes weer te klein voor haar baby en gaan dan naar de mijne en andersom. Op eten wil ik niet echt bezuinigen, maar we proberen altijd eerst het goedkoopste merk (bv. boter) is deze niet lekker, dan nemen we er 1 duurder, enz.. Mij maken die merken allemaal niet zo heel veel uit. Luiers, kopen we liefst in grootverpakking is toch vaak goedkoper en dat onze kindjes nogal eens van andere merken luiers rode billetjes kregen ligt de voorkeur bij pampers, maar we blijven ook andere merken proberen, want die rode billetjes zijn in het begin kwetsbaarder dan wat later vaak. Babyvoeding kun je kopen, of gewoon lekker zelf maken (wij deden van alles wat, maar de onze vond de potjes al snel niet meer lekker dus at hij met de pot mee, hahahah.
    Hoeveel geld we overhouden??? Tja we sparen wel wat voor de kids later, dat niet meegerekend denk ik tussen de 50 en 100 euro. Hier moeten dan wel weer kleding, schoenen,cadeautjes, dagjes uit e.d. van worden betaald. Ja met die derde word het nog iets krapper, maar het is net tedoen als de regering niet nog meer aan je gaat zitten trekken, want door die ziekenfonds zijn we toch echt niet meer gaan verdienen, we overwegen (na flink sparen) een allesbrander, mijn man kan aan hout komen en dan hoeven we alweer minder gas te betalen. en met die kleine dingentjes hopen we het onszelf op een termijn van 5 a 6 jaar een stuk goedkoper te maken. Met mooi weer hangen we de was op aan een waslijn ipv in de droger. dat soort kleine dingentjes. Toch voel ik niet dat we nu minder luxues leven, we hebben een computer, internet, tv, radio auto (1 hebben we er wel weg moeten doen) fiets (wat ik steeds vaker pak, merkt het ook meteen in de benzine) man gaat met brommer naar zijn werk. Tja het helpt toch echt wel. Wat een geleuter toch allemaal, maar ik probeer creatief te zijn niet boven mijn stand te leven, ga niet lenen als het echt niet nodig is, we sparen voor alles. Een vriendin (die geen kappster is) knipt ons haar en het gaat haar steeds beter af. hahaha. Mobieltjes hebben we wel maar gebruiken we amper. Dus eigenlijk gaat het prima en van ons vakantiegeld probeer ik altijd de helft te sparen en van de andere helft gaan we iets leuks doen of op vakantie. Soms blijven we het ene jaar thuis het andere jaar boeken we een huisje of we gaan naar een camping. De kinderen zijn eigenlijk al lang blij als ze veel aandacht krijgen , veel ijsjes mogen eten (hahaha), naar een kinderboerderij gaan, naar het strand, zwemmen of lekker gaan fietsen en laat opblijven, dus... dat is ook geen probleem. O ja en veel bij opa's en oma's, tantes en ooms op bezoek gaan en er blijven eten scheelt ook heel. hahaha. Nee hoor dat doen wij alleen maar als we worden gevraagd, ik ga niet profiteren van anderen. Wat wel met verjaardagen en feestdagen koop ik meestal een kleinigheidje voor mijn kids, want de opa's en oma''s kopen zoveel en zo groot, dat ik zo iets heb van, ze krijgen al genoeg. Tussendoor koop ik wel dan een op een rommelmarkt een leuk spel of gekkigheidjes voor de kids en dat vinden ze net zo leuk. Phoe wat een verhaal, hoop dat je er wat aan hebt. Ik heb zelf iets het is belangrijk dat mijn kinderen 1. goed kunnen eten, 2. een dak boven hun hoofd hebben, 3. het lekker warm kunnen hebben (swinters) en koeler (zomers) 4. Ze lekker in hun vel zitten. En deze dingen hebben niks met de luxe van een tv, pc of ander speelgoed te maken ook zonder spullen kun je een kind naar de zin maken gewoon de juiste aandacht hebben en luisteren naar je kind is voldoende, heb ik wel gemerkt. Succes
    groetjes
     
  5. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Goede vraag. Mijn hubbie begint in juli met zijn nieuwe baan en ik hoop dat we dan meer overhouden. Eerlijk gezegd verdienen wij samen best een hoop centjes, maar we hebben ook een hypotheek, twee auto's en een paard. En vaste lasten als Internet en dat soort dingen. Hoe meer je gaat verdienen, hoe meer je uit gaat geven, hihi.

    Ik denk er niet zo over na hoeveel we over gaan houden. Mijn mannetje gaat dus meer verdienen en ik wil een dag minder gaan werken. Ik denk dat we dan ongeveer quit spelen met hoe we het nu hebben.
     
  6. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Mijn man heeft een eigen zaak en daar pakt hij elke maand 1250 euro uit als loon. Ik verdien tussen de 850-1000 euro per maand, is verschillend omdat ik in verschillende diensten werk en dus soms meer ORT krijg dan anders.

    Van dat geld hebben we een hoop vaste lasten, zoals de huur, auto, boodschappen, internet, essent, telefoonrekening, stalling paard enz.

    We houden eigenlijk niks over, maar dat is inderdaad wat Daphne zegt: hoe meer je binnenkrijgt, hoe meer je uitgeeft... Erg genoeg.

    Mijn paard staat op een stal waar hij geheel verzorgd wordt, maar dat betaal je dan ook a 250 euro per maand. Mijn man zal nooit vragen of ik mijn paard weg wil doen, maar hij zegt af en toe wel eens wat we zouden overhouden als we Ranger niet hadden. (250 is alleen de stalling, laat staan eens wat extra's of de dierenarts).

    Vanaf augustus gaat mijn man 1500 euro uit de zaak pakken, zodat we voor de kleine kunnen sparen enzo. Ook zijn we er nu druk mee bezig om alles op een rijtje te zetten qua inkomsten/uitgaven, want het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat we niets overhouden terwijl we maar met z'n tweeen leven...
     
  7. Niet meer actief

    Wij houden ongveer 180 euro per maand over per maand.

    Ik krijg alleen 157 euro van de belasting en mijn man verdient rond de 1600,- totaal komen we per maand alles bij elkaar rond de 1964 euro
    Dus wij komen rond van weinig geld
     
  8. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Ik houd zo'n 500 euro over ondanks dat mn vriend alleen verdiener is (en doorgaans tegen de 1800 zit) en we in een best ruim huurhuis wonen en n grote auto voor de deur hebben. Moet er wel bij zeggen dat ik door de pensioen regeling van mn ex die overleden is elke maand 550 (ongeveer) bij krijg om voor de kinderen te zorgen (tot hun 21ste of er een overlijd).
    Zie nu dat ik "ik houd over" zeg..hihi, ben de boekhouder hier :p
    Van die 500 moet dan nog wel kleding, extra's betaald en gespaard worden ( 10 euro per kind zakgeld sparen niet mee gerekent) en de dieren eten krijgen (ben er nog steeds niet helemaal uit hoeveel me dit kost). En binnen kort kunnen de kinderen (eindelijk) weer op zwemles en dat moet er dan ook weer vanaf.
    Over n maandje of 7 a 8 worden we een gezinnetje van 5 dus zal t allemaal weer wat krapper worden maar dat gaat wel lukken :)
    Heb zowiezo de meeste kleding van de kinderen nog en wil nog wat zuiniger gaan doen zoals aardbei ook al aangaf te doen. Buiten die houtkachel dan want dat gaat hier niet en ik heb me er bij mn ouders altijd DOOD aan ge-ergerd :p
    Maar t scheelt wel heel veel!
    Wil dus ook de was met mooi weer voort buiten hangen (Moet ik wel even zorgen dat dat ook kan)
    En weer vaker naar de aldi fietsen (is ook beter voor de lijn, dus 2 vliegen in 1 klap ;) )
    Gingen tijdje terug veel naar de Aldi maar is dr een beetje uit nu. We geven hier ook niet zo om merken. Heb zelfs sommige dingen die ik bij de aldi lekkerder vind, zoals wiener melange koffie ;)
    En voor 2 dagen koken scheelt ook enorm, wil ik dus ook weer gaan doen. Al vind ik dat in de zomer moeilijker want dan eet ik geen stampot of macaroni oid.
    Ben al tijden aan t kijken wat ik nog meer kan schrappen op ons lijstje vaste lasten want ik vind t een beetje de spuigaten uit lopen op t moment.
    We gaan in ieder geval alvast naar n goedkopere internet aansluiting. Scheelt weer 20 euro p maand.

    Trouwens Aardbei, over die luiers, mijn ervaring met roode billetjes was dat bij pampers en bij t huismerk van t kruidvat er weinig tot geen rode billetjes zijn ;)
    Weet alleen niet of dat huismerk nu nog zo goed is. Maar is t proberen waard (mocht je dat nog niet gedaan hebben dan!)
     
  9. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hehe..wij leven in Turkije...en daar zit iedereen altijd krap :)

    Mijn man werkt ook alleen verdient zo rond de 500 euro per maand (jaja..in turkije ligt dat wel ff anders hoor) daarvan is de huur van het huis 100 euro per maand. De rest is voor eten en andere vasten lasten. Wij zitten steeds krap omdat we nog oude schulden hebben (we betalen ook elke maand 100 euro af voor de auto) In Turkije heb je het systeem kopen en dan in zoveel termijnen afbetalen...dit doen we dus NOOOOOITT meer :)
    Maar wij hebben een tijdje terug een paar centjes uit holland gehad en daarvan hebben wij een stuk grond gekocht in een gebied waar veel gebouwd gaat worden. Hopelijk gaat dat het dubbele of maybe wel het 3 of 4 dubbele opbrengen. Dat is ons geld voor de toekomst (om een huis te kopen etc.)
    Verder proberen we zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen, wat in nl echt veel makkelijker is als hier. Alles is merk! Dus waar je in nl de het merk van heb heb je altijd wel een goedkopere versie van. dat heb je hier dus niet helaas. En ik ben van plan katoenen luiers te gaan gebruiken. Ze zijn al aangeschaft dus. En veel zon natuurlijk in Turkije..dus ik gebruik mijn droger nauwelijks! Sparen zit er echt helaas nog niet in. Maar goed we komen rond..
     
  10. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    wij verdienen allebei goed en kunnen ook goed rond komen van dit inkomen. Ik ben zelf 3 dagen gaan werken dus heb wel wat in moeten leveren, maar de extra kosten die we nu met Milan hebben vallen me echt 200% mee.

    Per maand sparen we 500 euro zelf en nog eens 50 euro op Milan's spaarrekening. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niet weet wat we na aftrek vaste lasten en sparen overhouden, maar we houden in ieder geval genoeg over om leuke dingen te doen.
     
  11. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wat een hoop antwoorden zeg...........is wel een lekkere geruststelling!
    En daar was ik eigenlijk ook naar op zoek, want het is inderdaad zoals sommigen van jullie ook zeggen, hoe meer je hebt hoe meer je uitgeeft....

    Wij hebben het altijd goed gehad, voornamelijk doordat mijn man gewoon echt lekker verdient, maar je gaat er ook naar leven he ;)
    We hebben een hoge hypotheek, geven makkelijk 500 euro aan kleding uit (niet elke maand hoor, dat trekken we niet!), gaan uit eten of nodigen mensen uit en kopen dan lekkere drankjes en hapjes.........soms vraag ik me af waar het allemaal blijft. De ene maand is het geld na 2,5 week zo goed als op de andere maand spaar ik 500 euro.......
    Daarom ben ik nu ook een kasboek aan het bijhouden en probeer ik voor een vast bedrag booschappen te doen. En geloof me, voor iemand die dat nooit heeft hoeven doen valt dat nog niet mee :oops:

    Nu klink ik misschien verwend maar dat ben ik niet hoor, ik geef niets om merken en ben net zo blij met schoenen van de Schoenenreus als van een dure zaak. Mijn eigen moeder was een alleenstaande moeder in de bijstand en ik ben nooit wat tekort gekomen dus ik weet dat een kind geen dure spullen nodig heeft om gelukkig te zijn :D

    Ik wil eigenlijk proberen of we nog leuk kunnen rondkomen als ik ongeveer de helft verdien van wat ik nu verdien zodat ik ipv 3 hele dagen 3 halve dagen zou kunnen gaan werken, dan hoef ik geen of bijna geen professionele opvang te regelen. Tegelijkertijd wil ik ook kunnen sparen voor onvoorziene dingen (we hebben tenslotte een eigen huis).
    De komende maanden gaan we dus alvast leven zoals het zou zijn als ik de helft zou verdienen wat ik nu heb........hebben we gelijk een mooi spaarpotje voor het kindje!
    We hebben al geconstateert dat we erg hoge vaste lasten hebben, dus zijn we nu aan het kijken waar we op kunnen besparen.

    Bedankt voor jullie eerlijke antwoorden, het is vooral fijn om te horen hoe ontspannen jullie ermee omgaan. Dan zie ik maar weer dat ik me veel te druk maak over sommige dingen ;)
     
  12. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Lilly,

    Volgens mij komt het er altijd op neer dat je leeft naar wat je verdiend. Wij mogen ook niet klagen, maar neemt niet weg dat ik wel 's de speciale babysite van het nibud bestudeerd heb. Altijd handig.
     
  13. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoe wij rondkomen zal wel goedkomen, blijf in ieder geval 12 uur werken.
    Je moet op de kleintjes letten, en ik heb ook babykleertjes via marktplaats gekocht.
    En ga straks borstvoeding geven, dat is gratis.
    Ik denk dat je gewoon moet opletten, we hebben ook 2 auto's.
    M'n man heeft nu eenmaal geen auto van de zaak helaas. :p
    Wij doen wel onze baby nd creche, oma werkt nl fulltime.
     
  14. aardbei

    aardbei Lid

    16 mei 2006
    79
    0
    0
    Vrijwilligster
    Amsterdam
    Ja klopt die van kruidvat en van de DA zijn zeker ook niet onaardig, ze lekken wel wat sneller door, mijn jongste is alleen 's-nachts nog aan de luier en daarvoor koop ik goedkope, want dat gaat nu prima, maar voor het eerste jaar gebruiken we toch meestal pampers want bij beide kids was het dus rode billen ook die van kruidvat of libero, die vond ik helemaal niks, wat later ben ik inderdaad die van kruidvat gaan gebruiken en die waren dan prima, nog wat eiegen merken uitgeprobeerd, maar die van kuidvat en DA bleken bij mijn kids het beste te zijn. Maar bedankt voor de tip, bij de volgende proberen we het gewoon weer. hahahaha... Maar ja met die tandjes die doorkomen krijgen ze vaak toch wel rode billen van welk merk dan ook, dus ik heb me vaak afgevraagd of ik niet op het verkeerde been werd gezet.
    Wat de houtkachel betrefd we willen er 1 die maar een paar uur per dag stookt en waar we niet teveel vuil aan hebben tulikivi, is mooi maar wat aan de duure en zware kant, we denken aan een tichelkachel. We zijn nog steeds aan het zoeken al zo'n 6 jaar, hahahaha, maar we komen nu steeds dichter bij in de buurt.
    Eerst woon je thuis, wat een luxe dan ga je (in ons geval) samenwonen en tweeverdiener (nog steeds veel luxe), dan krijg je een kind je gaat minder werken (minder luxe maar nog steeds goed te doen, krijgt nog een kind, je stopt met werken (luxe, wordt nu even wat anders, je moet nu maanden, of jaren sparen wat je eerst binnen een paar maandjes bij elkaar had gesprokkeld. Nu die derde (je ben inmiddels op de centen gaan letten en (net zo'n zeikerd als je pa aan het worden (hihihi) die zei ookn altijd licht uit verwaming niet te hoog, deuren dicht, enz...), je hebt een auto minder, verwarming zet je standje lager en nog ben je meer kwijt en merk je er niks van, dat je zuiniger bent gaan leven, want alles is gewoon weer wat duurder geworden. Dan moet je nog een konp omzetten, dat je niet gelukkiger wordt van veel tv's, dvd's,auto's een groter huis (wat altijd je droom blijft) en dat je met de dingen die je hebt gelukkig kan zijn. Dan maak je nog het een en ander aan ziektes en mensen die dood gaan mee en dan weet je het helemaal zelfs met geld zijn mensenlevens nog niet altijd te redden en kun je je dierbaartse bezit kwijtraken in een miliseconden. Als dat eenmaal allemaal verwerkt is, voel je je eigenlijk super rijk. Ik ken mensen die meer verdienen en geen geld te makken hebben omdat ze boven hun stand leven, ik ken mensen met dat mooie droomhuis, maar ze kunnen hem niet goed inrichten of verfen, omdat er geen geld meer over is, ik ken mensen die kinderen hebben maar ze nooit zien omdat ze hun hypotheek of schulden moeten betalen, nee dan maar lekker wat armer, minder luxe en genieten van de mooiste geneugten van het leven, je eigen kinderen op laten groeien naar jouw idealen en niet van een ander, ze veel kunnen knuffelen, veel met ze meemaken, lachen, huilen, ze zien opgroeien tot prachtige personen en er vol van kunnen genieten en niet te vergeten je ventje waar je mee getrouwd bent de papa van je kindjes, die meehelpt de kinderen op te voeden en ervoor zorgt dat hij niet die man is die in het weekend het vlees aansnijd, maar ook veel betrokken wordt in de groei van zijn kindjes (ook een beetje omdat mama het na zo'n dag wel even gezien heeft hoor, ik ben niet onvermoeibaar en het is tegenwoordig zo stil, als je niet werkt en iedereen om je heen werkt wel, dan raak je toch een beetje geisoleerd en dan alleen aanspraak van je kinderen wordt ook mij soms wat teveel hoor :D) Ik zou best graag willen werken maar max. 2 dagen en het werk moet weten dat mijn familie voor het werk gaat en dat... is me dus nog niet gelukt. Dus nu doe ik veel vrijwilligerswerk, (jammer verdient niks), maar heb toch een goed gevoel en vind het erg leuk om te doen. Ik draaf weer door..... ieeeuwww wat is het toch zoetsappig geschreven, maar goed dit slaat dan ook wel zo'n beetje op mij en mijn leven.... hahahaha

    Ja je leeft naar wat je hebt en wilt.
    groetjes
     
  15. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Aardbei, leuk geschreven. ben het helemaal met je eens ook...dan maar wat minder...je gezinsleven is toch het allerbelangrijkste. In Turkije is de situatie die jij omschrijft heel normaal..maar je krijgt er wel warmere en hechtere gezinnen door :)
     
  16. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Aardbei, ben het helemaal met je eens!
    Dat is juist de reden dat ik deze vraag stel.
    Ik wil het minimale werken, gewoon wat nodig is om het leven leuk te houden, het liefst dus 2 of 3 halve dagen zodat opa op kan passen want hele dagen redt hij niet ivm ziekte.
    Ik wil dolgraag thuismoeder zijn en hoef geen luxe maar het moet wel kunnen he! Ik denk dat als wij op 1 salaris gaan leven dat het dan toch wel erg kiele kiele wordt, ook zuinig leven en goedkope boodschappen kosten geld he!!!
    En er is ding dat ik als kind van een bijstandsmoeder wel gemist heb (niet dat het me ongelukkig maakte of zo) en dat is af en toe eens ergens heen gaan! In de vakanties waren vriendinnetjes vaak weg, naar de camping, naar een bungalow park, naar een pretpark.....mijn moeder spaarde altijd voor de zomervakantie maar voor de rest konden we nooit ergens heen.
    Ja wel zwemmen, of naar de kinderboerderij..........
    En dat zou ik toch wel willen met mijn kinderen lekker weekendjes weg.
    Het hoeft niet duur, maar ook niet duur kost geld he!! ;)

    Maar goed ben nog niet eens zwanger..........
     
  17. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    hallo,

    Ik denk dat je gaat leven naarmate wat je verdient, ik weet ook dat wij zeker rond komen met minder alleen lijkt het nu niet zo omdat we bijna altijd op nul uitkomen. Maar daar leven we ook naar.

    Ik wil inderdaad ook graag met mijn 'fam.' uitstapjes kunnen maken en op vakantie gaan.

    Mijn man ziet het dan ook eerder sceptisch en dat vindt ik dan weer jammer...

    ik werk nu 31uur en wil graag terug vallen op 24 uur(dat zou voor mij 210 euro minder zijn) mijn man werkt er nu ook 32 (op contract) meestal met overwerk tot 40 uur.

    We zien wel hoe het loopt vindt het wel fijn om zo allerlei ervaringen en ideeen te lezen...

    bye bye
     
  18. aardbei

    aardbei Lid

    16 mei 2006
    79
    0
    0
    Vrijwilligster
    Amsterdam
    Hoi Gulay,
    Ik ben nog nooit in Turkije geweest hoor wel van anderen dat het er heel mooi is. Maar warme en hechtere gezinnen he ik al gemerkt dat dat tegenwoordig helemaal niet vanzelfspekend is, jammer. Onze familie is in ieder geval heel hecht.
    gr
     
  19. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    op dit moment leven wij de ene maand ruim en de ander minder...
    hellaas is het hier zo dat me vriend uitzend kracht is en ik nog pas 21 jaar!Ik werk in e gehandicapten zorg en ik heb pas snds vandaag mijn diploma niveau 4! {hiervooor niveau 3!} dus nu krijg ik eigenlijk pas echt mijn contract.
    Ook wij hebben een eigenhuis, twee auto's waarvan 1 hobby en die 1op5 zuipt! dat betkend dus 1x per week tanken en de andere auto 2 keer in 3 weken ongeveer. Verder hebben wij ook een hond en natuurlijk alle ander evaste lasten... Ik denk dat 1 loon er wel ongeveer doorheen gejaagd word in vaste lasten... maar eerlijk gezegd houden wij dan nu ook 500 euro over om te sparen {haha sparen hoor mij nou! lees; tuin aan leggen, terras aanlegge, oprit maken!} de rest gaat op aan andere dingen maar hierbij reken ik ook kleding, uitstapjes ed...
    het is hier natuurlijk ook de ene maand meer dan de andere...

    ik ga nooit helemaal stoppen met werken, daar vind ik mij te jong voor en dan had ik niet zo'dure opleiding hoeven te doen, dan had ik de onspanning niet hoeven te leveren. Ik zou dit weg gegooide tijd vinen...

    Ik wil het liefste 25 uur gaan werken en dit gaat betkenen dat ik toch wel een 400 euro gaan inleveren denk ik.... Ook ik maak me daar wel zorgen over maar dan moet ik nog maar bewuster inkopen....
    En ja ik ben zo'n tut die het breed genoeg heeft en wel van een merkje zus en een merkje zo houd :oops: !!!
    Maar we zien wel! De tijd zal het leren!
     
  20. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ondanks dat mijn man zelfstandig ondernemer is en ik niet werk, hebben we de ene keer meer over dan de andere keer, het is net wat er al gezegd wordt des te meer geld er binnen komt des te makkelijker geef je het ook weer uit, hij verdient zonder overuren e.d €v 1000,- in de week, maar meestal ligt dit zo ronde de € 1400,- in de week, vaste lasten zitten we ongeveer op 1500 per maand, en wat boodschappen betreft schaam ik me af en toe wel eens als we eens voor de grap uitrekenen wat ik aan boodschappen uitgeef (dus geen kleding e.d) dat ligt gemiddeld tussen de 250-350 (soms nog wel meer) per week, komt bij dat ik graag mag winkelen dus ja echt sparen doen wij ook weer niet....en 1x per jaar staat de belastingdienst op de stoep :(

    echt geld overhouden om te kunnen sparen doen we dus eigenlijk niet....we zeggen het wel iedere keer maar doen ho maar.... ;)

    het gekke is toen hij nog in loondienst werkte we wel geld apart legden en spaarde...toen verdiende hij vast zo rond de 800 nlg per week zonder overuren etc maar dit was vaak 1000 nlg per week en toen gaf ik 250 nlg per week uit terwijl ik in vergelijking met toen nou niet echt van patroon ben veranderd wat boodschappen betreft, ik haal nog steeds hetzelfde asl toen met de gulden, maar ipv de gulden is het nu euro's dus vreemd vindt ik het ook niet dat er zat zijn die helemaal aan de grond zitten, ik zou echt ook niet weten hoe wij het zouden moeten redden als hij weer in loondienst zou gaan en dan ipv 800 nlg zegge nu 400 euri's zou verdienen per week...dan zitten we echt met onze nek aan de hoogste boom denk ik... :(
     

Deel Deze Pagina