iemand advies?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door bar, 27 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    Ik begin dinsdag 1 aug bij mijn nieuwe baan. Het is via het uitzendburo dus kan elk moment eruit gegooit worden.
    Ze weten niet dat ik zwanger ben en ik wil ook niet dat ze iets weten voor ik de 12 weken door ben. Maar dan moet ik het toch gaan vertellen vind ik. Hoe kan ik dat het beste doen? Want ik denk toch wel dat ze me eruit gooien.. Alleen ze wilde me zo graag hebben daar, dat ze 1,5 maand hebben gewacht tot ik kon beginnen. Maar ze wilde wel persee iemand voor fulltime.. en ik weet ook niet hoe het allemaal zit met zwangerschapsverlof ofzo via het uitzendburo..
    weet iemand mij advies te geven?

2. noukeltje

noukeltje Lid

18 jul 2006
    45
    0
    0
    persoonlijk begeleidster
    zutphen
    Hoi! :D

Ze mogen je in principe niet ontslaan vanwege zwangerschap, amar je hebt natuurlijk wel je proeftijd, waarin ze (naar mijn weten) altijd niet aan hoeven te nemen. Het had misschien wel eerlijk geweest als je iets gezgd had, en als ze je dan nog aan hadden genomen, begin je op goede voet. Maar ja, misschien valt het allemaal wel mee en net wat je zegt: "ze hebben 1,5 maand gewacht op je!" Dát lijkt mij zéér positief!!! ;)

Succes ermee!

Groetjes,
    Anouk

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Klopt, ze mogen je vanwege de zwangerschap niet ontslaan, maar als ze dat wel willen doen, weten ze heus wel iets anders te verzinnen. Ik hoop voor je dat het goed uitpakt. Ik denk wel dat het verstyandig is om nu open kaart te gaan spelen. Misschien dat je eerst even voor meer informatie en advies naar je uitzendbureau kunt gaan. Zij kunnen je vast wel verder helpen.

4. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ik kon het niet eerder vertellen want ik weet pas 3 weken dat ik zwanger ben.. dus dat is het probleem.. Zal ik het eerst aan het uitzendburo moeten vertellen? Kan ik niet beter wachten totm 12 weken? want straks gaat het mis en heb ik misschien ook wel geen werk meer..
    Pff ik vind het erg lastig zo..

5. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ben je gedetacheerd door het uitzendburo? dus heb je een contract met het uitzendburo?
    Of zit je in fase a, dus dat je gewoon oproepbaar bent in principe

Als je een contract heb, hoe lang is je proeftijd dan?

Groetjes MB2005.

6. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ik ben niet gedetacheerd. ze kunnen me ontslaan wanneer ze willen. Ik heb een contract via het uitzendburo voor 1,5 jaar. en dan via de werkgever zelf.
    Een proeftijd heb ik niet aangezien het geloof ik idd fase a is..
    Ik weet niet wat ik er mee aan moet. Aan de ene kant wil ik het gewoon eerlijk vertellen. maar aan de andere kant niet voor de 12 weken..
    ik ben bang dat ze me er toch wel uitgoiien namelijk...

7. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Volgens mij kan een uitzendbureau je gewoon door laten werken tot je met zwangerschapsverlof gaat, dan neemt het UWV het over. Enige is dat het uitzendbureau dan rekening moet houden met een tijdelijke baan voor je. Zij hebben er niets van te lijden. Ik kon ook bij een uitzendbureau gewoon doorwerken, ze zochten steeds tijdelijke baantjes ;)

8. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik had ook een officieel contract met het uitzendburo ( 3 keer een half jaar ) en stond gewoon bij een werkgever.

Staat er in jou contract dan dat als deze werkgever je niet meer wilt dat er dan geen werk meer is voor je of dat je dan ergens anders wordt onder gebracht.

Of heb je alleen maar een overeenkomst getekend met het uitzendburo, over wat ze van je verlangen.

Snap je wat ik bedoel?

Groetjes MB2005.

9. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Alleen het voordeel van een fase b, met arbeidsovereenkomst is dat ze voor hetzelfde aantal uren iets moeten zoeken anders kost dat het uitzendburo geld.

Als je officieel oproepbaar ben kan het gebeuren dat er wel eens geen werk voor je is en ook geen geld, vandaar mijn vraag.

En als ze een contract heeft voor bepaalde tijd zonder proeftijd kunnen ze haar pas "ontslaan" als ze dat willen als het contract afloopt.
    Dan zou ze bv nog bij een contract van 6 maanden, 6 maanden werk hebben.
    Maar als dat zo is en je hebt een proeftijd zou ik toch nog even mijn mond houden want in je proeftijd mogen ze je ontslaan zonder opgaaf van reden.

Groetjes MB2005.

10. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    het is zeg maar een overeenkomst met alle voorwaardes enzo. en dat ik via hun bij mijn nieuwe werk ga werken en dat ik via hun 1,5 jaar moet werken voor ik via het werk zelf mag gaan werken. Maar ze mogen me elk moment van de dag ontslaan..

maar zal ik al naar het uitzendburo moeten om te vertellen of ook daar wachten tot 12 weken? Bij dat werk verheugen ze zich wel op me want ze hebben 1,5 maand gewacht tot ik kon beginnen. ze ilde me echt graag hebben

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Sorry Bar, ik zou helemaal niks zeggen als ik jou was.. je hebt tot 3 maanden voor je bevalling om er iets over te zeggen.
    Ga lekker werken zolang je kan zou ik zeggen!

12. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Vanuit hoe ik zelf ben ( af en toe te goed ) zou ik het al tegen het uitzendburo zeggen.
    Maar als ik zo eens in het algmeen kijk hoe er tegenwoordig met werknemers omgegaan wordt ( je bent al snel niet meer nodig ), zou ik even wachten.

Maar of je daar voor je gevoel mee kunt leven?
    Als je nl met een rot gevoel blijft zitten is het ook niks.

Aan de andere kant hoeft de baas waar je zit ook niet bang te zijn voor extra kosten als je ziek bent want die komen op het uitzendburo neer ( daarom heeft hij waarschijnlijk een uitzendkracht ), dus dat is wel in je voordeel.

Hoe sta je er gevoelsmatig tegenover?

Groetjes MB2005.

13. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    maar via een uitzendburo krijg je toch geen zwangerschapsverlof of wel?
    Ik weet niet precies hoe ik er tegenover sta. Bij deze werkgever waar ik nu zit zou ik er echt lak aan hebben. maar de mensen bij dat nieuwe bedrijf zijn zo aardig.. En ze hebben ook zo lang op me gewacht..
    Ik denk dat ik het tot de 12 weken wel voor me kan houden. maar daarna niet meer.
    Ik wil het niet te laat zeggen want dan hebben ze denk zeker iets van ja doeii.. maar als ik het te vroeg zeg dan heb ik kans dat ik geen werk meer heb..
    pff ik weet het niet. Krijg je eigenlijk wel een uitkering als je ontslagen word en je bent zwanger?

14. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi, een uitkering is volgens mij afhankelijk van hoeveel weken je gewerkt heb.
    Als je ontslagen wordt vanuit een contract krijg je gewoon een uitkering ( ook weer afhankelijk van je arbeidsverleden ).

Zwangerschapsverlof is er volgens mij voor iedereen, dat zou je dan even na moeten vragen hoe dat zit bij het uitzendburo.
    Anders stel je je vragen toch even aan het uwv?

Als ik jou was zou ik dan voor de middeweg kiezen.
    Dus wachten tot je 12 weken zwanger bent.

Succes ermee, en hou je ons op de hoogte?

Groetjes MB2005.

15. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Hee Bar,

Een uitkering heb je recht op, ook als je zwanger bent.
    En ook bij het UWV krijg je 16 weken zwangerschapsverlof.

Ik zou ook even wachten nog (en je van je beste kant laten zien op je nieuwe werk) en het bij 12 weken vertellen.

Succes!

16. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Ik heb het zelf pas met 15 weken vertelt ik werkte er toen net een week! dat was een soort proef week en heb het later ook aan de uitzend vertelt! Niemand die moeilijk doet! Als je nu gaat vertellen mogen ze je niet af wijzen maar vaak bedenken ze dan nog wel weer een smoes voor jou!!
    Mijn tip is: Niets zeggen voor je 13 weken voorbij bent!!

17. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    oke dan wacht ik nog even met het vertellen

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wel even opletten voor je wat verteld dat je wel weet of je van de 36 wkn voorafgaande aan je werkeloosheid (als dat er straks van komt) er 26 wkn van hebt gewerkt (al is het maar 1 dag geweest telt dat ook als 1 week) want voldoe je niet aan de 26 uit 36 wkn eis heb je dus geen recht op een ww uitkering....dat zijn dingen die je vooral wel even goed moet nagaan voor jezelf voor je straks zonder geld komt te zitten omdat jij denkt dat je ze moet vertellen dat je zwanger bent, en ze je straks laten wieberen zonder dat ze dat ooit zullen toegeven....

succes meid....

19. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    Dat zoiezo want ik heb 1,5 jaar gewerkt bij mijn oude werkgever. dus dat is het probleem niet.
    Heb een leuke eerste dag gehad. wel moeilijk allemaal maar heel gezellige meiden daar.

Deel Deze Pagina