Rondkomen met hoeveel???

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lilly, 15 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Wij komen rond van heel weinig :| wat ik eigelijk aardig knap vind... mijn contract is niet verlengt door zwangerschap en ben dus sinds 8 juni werkeloos... en me vriend werk bij een autobedrijf en verdient maar 1300. we hebben een huur van 500 waar we ieder de helft aan betalen.. ik zit nu met een WW... maar heb het geluk dat ik geen abbonomenten heb... geen mobiel en dergelijke...
    kep prepaid.. huistelefoon hebben we niet.. hoeven we ook niet... televisie enz betaald me vriend en hij klust wat bij... wij houden per maand ong. 250 over wat we dus vrij kunnen spenderen... de boodschappen is ook al afgetrokken.. maar jah we geven maar 100 eur per 2 mnd uit aan boodschappen met zun 2

dus erg goedkoop en toch staan de kasten vol :p
    hoe we dat doen :p ons geheimpje :p

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    HELEMAAL mijn idee :)
    Toen ik op de mavo zat werd mij gevraagd wat ik voor beroep wilde gaan doen (ivm vakken paket) had ik nog nooit over nagedacht want dat wat jij nu beschrijft was wat ik wilde!

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Deel je geheimpje met ons!! :D

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ja, ben ook wel erg benieuwd.............. ;)

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nou moet zeggen dat ik daar ook wel benieuwd naar ben zeg ;)
    dan zouden jullie 0,60 cent per dag kwijt zijn, of jullie leven op water en brood, en zelfs een half broodje kost al meer dan 0,60 cent dus ja ben idd heel erg benieuwd wat jullie geheim is, en met mij vele meer, mischien kunnen wij dan ook eindelijk gaan sparen ;)

6. Niet meer actief

Je leeft naar wat je hebt te besteden. Iemand kan rondkomen van 1600 euro in de maand en de ander red het niet met 3000 het is maar net hoe je er zelf mee omgaat.!

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja dat snap ik, dat is ergens ook wel logisch je kan niets uitgeven wat je niet hebt, en wat je hebt is zo uitgegeven, maar leven met 100 euro per 2 maanden met 2 personen, ik weet niet of jij het zou kunnen redden en of er iemand anders is die dat wel kan maar voor 0,30 cent per dag kan jij echt niet leven hoor, ja op water want dat kost niks, kan echt niks anders bedenken ;)

maar het is idd zo dat des te meer je hebt des te meer je uitgeeft...maar daar staat tegenover dat ik wel weet dat ik het ook heel goed zou redden met veel minder, dus ja ik ken beide kanten ervan...

8. Niet meer actief

Nee, dat zou ik niet meteen kunnen.. zoals ik al zei, sommigen redden het niet met 3000 euries in de maand. Ook ik ken beide kanten en neem het er nu dan ook lekker van...Mijn hub lekker werken, terwijl ik lekker shop.. Voor je het weet is het weer over..

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    daarom, je weet nooit hoe het loopt ik vindt het heerlijk dat ik niet hoef te werken,dat komt later wel weer als ik er niet meer voor de kids hoef te zijn, of als het noodgedwongen zou moeten, maar nu op dit moment is het niet nodig en kom ik al tijd te kort
    ;)

dat is het mooie als je de andere kant ervan hebt meegemaakt, iemand die het nog nooit heeft meegemaakt en altijd geld heeft gehad maakt die omschakeling echt niet zo gemakkelijk, maar ik blijf erbij wat ik ook zou doen leven van 0,30 cent kan niemand...dat noem je dan als zoiets idd zo zijn zijn echt geen leven meer...

10. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Haha mijn geheimpje :) :p

Mijn schoonmoeder woont schuin boven ons en de oom van me mannetje schuin tegenover ons :)

de oom is helemaal afgekeurt en doet niks anders als rondcruisen op zijn sita snorbrommer :p
    en weet bij elke winkel in amsterdam de goedkoopste prijs :)
    het is zelfs zo erg dat hij van verkoopmedewerkers stickertjes krijgt ect.
    zodat ie 35% extra korting krijgt...
    verder als mijn schoonmoeder vrij is gaat ze met oompie mee...
    en gaan ze overal afdingen :p

zo krijgen wij dezelfde pakken melk van 2 litr niet voor 90 cent... maar voor 20 :)
    en al die knorr gerechtpakken voor 50cent...

zelf wonen we ook nog eens in een marktstraat... en halen ze dus als de markt afbouwt... de laatste kliekjes gratis op...

enz enz.. :)
    we krijgen gewoon alles met extreme kortingen :p
    schandalig maar we komen zo wel goed rond....
    weet niet of we het anders zouden redden :p

toch heb ik 3 keer per week bijna een vol boodschappen lijstje :D

Ik zou zeggen.. wie wil ze lenen :p

11. sweetangel100

IK IK IK hahaha

Toch is het wel wat als je durft af te dingen. Mijn man probeert het ook altijd, ik schaam me dan altijd een beetje. Ik zeg altijd tegen hem: 'het is hier geen marokko" haha...
    Maar ja laatst gingen we een nieuwe droger kopen en toen vroeg hij ook wat er van de prijs af kon, ik schaamde me alweer, maar hij kreeg er zo 50 euro vanaf, dus het scheelt wel :)

Bij de supermarkt aan de kassa doet hij ook zijn best, maar tot nu toe zonder resultaat :)

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nou sjarrel als jullie zo rond kunnen komen petje af hoor, ik geef gelijk toe dat ik het je niet na zou kunnen doen, dus petje af...

afdingen doe ook ik hoor, vandeweek naar de block geweest ff nieuwe pc halen, maar ook dan zeg ik wat gaat er af als ik dat en dat erbij doe, zeg je niks krijg je niks zeg je wel wat dan vaak wel het scheelde toch
    € 90,00.... ;) ;)

13. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Sjarrel,

Echt petje af hoor!
    Zou het niet kunnen....ben al bang voor wat straks gaat komen als ik ipv 40 uur 32 uur ga werken en dan ook nog de creche moet gaan betalen...

14. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hier ook af en toe zorgen hoor..........
    Met 32 uur werken redden wij het wel maar het liefst zou ik nog minder werken of helemaal niet als de kleine er eenmaal is.............

Maar ja als we alleen moeten leven van het salaris van mijn lief hebben we zo'n 450 euro per maand voor boodschappen, sparen, leuke dingen doen, kleding en ben toch bang dat dat wel een beetje weinig word. Ja natuurlijk kan het wel maar dan kun je niks leuks meer doen en nooit meer vakantie en zo............nee dus toch maar blijven werken als is het maar 20 uur of zo........

15. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai,

Voor ons word het ook erg letten op de centjes.
    Wij houden zo'n 750 euro over elke 4 weken als de rekeningetjes betaald zijn.
    Moet er wel bij zeggen dat wij dan geen auto hebben ik doe lekker alles met openbaar vervoer.
    Ik ben eigenlijk altijd in Hoorn en maar 1 keer in de week in purmerend.
    Dus reizen kost gelukkig niet veel.
    We leven niet ruim maar onze kinderen komen niets te kort.
    Heb gelukkig een hoop jonge gezinnetjes om me heen worden waar ik regelmatig 2e hands kleertjes van krijg.
    Echt op vakantie zijn we nog niet geweest maar we doen graag dagjes uit.
    Lekker naar sprookjesland met mijn dochter een dierentuin, noem het maar op ;)
    Ook wij zijn een 1 inkomen gezin.
    Ik zelf werk niet en blijf thuis en zover hebben wij het altijd gered.
    Hoe het gaat als de 3e zich aankondigt...dat zien we dan wel.
    Het zal niet makkelijk zijn maar we zullen er ook niet minder gelukkig door zijn. :D

16. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Mijn ouders hebben het altijd gered met 1 inkomen en 5 kinderen.... het was niet makkelijk. Maar ik ben ze er nog steeds dankbaar voor. Ik had altijd een moeder die voor me klaarstond en ik heb geleerd van weinig rond te komen en tevreden te zijn.

Ook zijn de ouders van mijn man al overleden, daardoor leer je ook wel relativeren....

17. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    hihi
    mjah nou als ik eerlijk ben ik durf het ook niet....
    ben altijd iemand die de volle mep betaald...
    en ook die even simpel naar Albert Heijn gaat terwijl dirk vd broek 2 minuten verder is...

daarom heb ik toch maar toegelaten dat hun de boodschappen halen...
    ookal vind ik dat toch een taak voor mezelf..
    ben gek op boodschappen..
    maar kom altijd met teveel thuis...

mjah dan maar overgeven aan moeders :) en oompie

18. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Wij zijn twee verdieners en leven behoorlijk ruim, (eigen paarden, chaletje, twee auto's, koophuis)

Maar zijn wel van plan om meer te gaan sparen, we leven nu af en toe iets te luxe vindt ik. Eigenlijk onzin om altijd bij een dure supermarkt eten te halen en om vaak te bestellen ergens.. dus ben echt van plan om zuiniger te gaan leven, vindt het eigenlijk wel zonde om met geld te smijten terwijl je zo makkelijk meer kan overhouden door even wat verder te fietsen naar een andere supermarkt..

maar goed bij ons geldt het motto je leeft naar wat je hebt heel erg goed... eig zonde.. maja zo gaat het wel. We hebben ook mindere tijden gekent, toen ik geen baan had, en mijn vriend een andere baan waarbij hij minder verdiende en nog bezig was met zijn opleiding. En straks ga ik ook minder werken.. dus zal het ook allemaal krapper worden. Maar goed dat komt ook wel allemaal goed, gewoon wat meer opletten dan.

19. sweetangel100

@ Senna:

Precies, dat hebben wij ook... Eigen paard, op een stalling waar hij van top tot teen verzorgd wordt, huis, auto, en boodschappen altijd bij de AH.

Ik ben ook echt van plan om in elk geval op de boodschappen te gaan bezuiningen, want ik was laatst met mijn moeder naar de Jumbo gegaan en dat scheelde toch heel wat moet ik zeggen...

Ook ik wil wat minder gaan werken, dus zullen we toch ergens op moeten bezuinigen.

Mijn man bezuinigd het liefst op mijn paard, maar daar komt niets van in :)

20. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Wij hebben gelukkig een ruim inkomen en zijn twee verdieners. We hebben ook mindere tijden gekend en daarbij heb ik geleerd hoe je veel geld kan besparen.En eigenlijk doe ik dat nog steeds, het kost weinig moeite, ben het gewend, en ik geef het liever ergens anders aan uit zoals verbouwing, vakanties, we rijden allebei een nieuwe auto.we wonen in het buitengebied dus ik kan niet zonder auto.Wel heb ik dit jaar een kleine auto gekocht voor mijzelf, die minder kost aan lasten.Verder boodschappen gedeeltelijk bij de Lidl, bv vaatwasser en wasmachine anzetten op nachtstroom.Verder hebben bij geen abonnementenop bladen zoals kranten, tijdschriften. Ik blijf up to date met internet.En ga naar de bibliotheek.We roken niet(scheelt ook veel!)We hebben een groentetuin dus al met al kun je veel geld besparen.verder ben ik heel goed geworden met het vinden van aanbiedingen op allerlei gebied.Het lijkt of wij kapitalen uitgeven aan ons huisinrichting maar veel komt van Marktplaats.En zo kan ik wel even doorgaan. Financieel hoeven wij zeker niet te bezuinigen, we kunnen in normale maanden tot 1500 euro sparen, maar ik vind het ook gewoon leuk.Verder is sparen voor de kids ook belangrijk, ze gaan nog genoeg centjes kosten.

Deel Deze Pagina