Rondkomen met hoeveel???

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lilly, 15 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Maar als jullie al 3500 euro overhouden na aftrek van de vaste lasten, dan hebben jullie ook een behoorlijk inkomen.
    Ik vind het dan dus ook niet zo vreemd en eerlijk gezegd niet meer dan redelijk dat jullie dan geen of weinig tegemoetkoming krijgen van de belastingdienst. Het punt is dat het geld maar 1 keer uitgegeven kan worden.

    @wannabe mom: het je er wel rekeing mee gehouden dat afhankelijk van jullie inkomen, de belastingsdienst een stuk van het missende werkgeversdeel opppakt?
     
  2. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Dat klopt ook. Punt is alleen wat ik zeg wij ook 50% van ons inkomen aan belasting betalen. We werken beide fulltime en ook regelmatig in het weekend. Het is niet meer dan redelijk dat je voor veel verantwoordelijkheid en veel uren werken ook meer verdient.

    En wat ik schreef. Ik heb dan alleen de vaste lasten eraf gehaald. Boodschappen en benzine vakanties kleding e.d. dat is er niet vanaf.
     
  3. Patriciaaa

    Patriciaaa Actief lid

    19 jun 2005
    198
    0
    0
    Ik verdien nu 1310 euro, en dat gaat elke maand eigenlijk ook helemaal op.
    Ik weet niet hoe ik het straks zal moeten gaan doen allemaal. :(
    Over 2 weken komt mijn broer mee kijken hoeveel ik aan opvang e.d. kwijt zal zijn en dan kan ik gaan berekenen hoe ik het zal gaan doen.
    De vader van mijn kindje zal ook wel iets bijdragen, maar hoeveel dat zal zijn heb ik geen idee van.
     
  4. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Senseemilia, dan is dat dus je bruto-inkomen?
     
  5. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja, maar hypotheek is er al wel af en ook gas en die dingen. De dingen die je zeg maar niet kan beïnvloeden per maand.
     
  6. Laila88

    Laila88 Lid

    20 jul 2006
    97
    0
    0
    Arnhem
    Mijn vriend en ik zijn nu ook bezig met zwanger raken. Ik wou dit al een hele poos eerder maar wij hadden de afspraak gemaakt dat we eerst zorgen dat we niet meer rood staan wat we een hele poos hebben gestaan en normaal kunnen leven. Nu heb ik uitgerekend dat als ik partime ga werken en mijn vriend klaar is met school dat we zo'n 150 euro per maand over hebben voor boodschappen, kleding, leuke dingen etc. Niet veel maar ik heb altijd gezegd gezondheid en liefde is het belangrijkst wat je een kind kunt geven. Ik bedoel mijn kind kan later heus wel een goede opleiding krijgen en geld mee krijgen als die iets leuks wil doen. Ik denk dat als mijn vriend klaar is met school en zijn studieschuld heeft afbetaald en hij een baan krijgt waar die gestudeerd heeft we veel meer per maand overhebben en we ook niet krap hoeven te leven. Ik maak me er dan ook helemaal geen zorgen meer over. Het komt vanzelf wel... Mijn moeder zit al een tijd ziek thuis en haar loon is ingekort naar 900 euro per maand waar ze alle vaste lasten nog van moet betalen en 2 kinderen van moet onderhouden. Als ik zie hoe zei het doet en elke keer gewoon de maand doorkomt kan ik het ook!
     
  7. Ja, ik heb de toelage van de belastingdienst er al afgetrokken en dan blijft dus die €340 over. Totale bedrag zonder toelage is namelijk €594.

    En tsja, die discussie over of mensen met meer inkomen meer moeten betalen...daar kunnen we een heel nieuw topic over vol schrijven denk ik.

    Weet iemand toevallig al of dat wetsvoorstel er al door is? (ondanks het gevallen kabinet)
     
  8. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wij houden nu een kasboek bij deze maand....
    ik heb deze maand 28 uur betaald gekregen {dat wat ik ongeveer wil gaan werken als kleintje er is} dus kunnen we mooi even oefenen.
    Ik werk nu geowon 36uur maar er is een verandereing in contract vandaar dat het nu ff anders is....
    ben echt benieuwd maar als ik het zo lees moet het wel te doen zijn!
    nu hebben we wel 1 dure auto die loopt 1 op5! :confused:
    maarja!
     
  9. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wat een verschillen allemaal zeg, wij hebben 1800 euro aan vaste lasten...tis sinds de euro alleen maar duurder geworden...knap dat sommige van veel minder rond kunnen komen maar rondkomen van 150 euro per maand is denk ik echt niet te doen en dan is het heel mooi te zeggen de liefde is er maar van liefde en lucht alleen kan je niet leven volgens mij.....
     
  10. Laila88

    Laila88 Lid

    20 jul 2006
    97
    0
    0
    Arnhem
    Nou bij deze berekening is nog geen teruggave berekend van de belastingdienst en alles hé en natuurlijk de kinderbijslag 1x in de 3 maand. Maar mijn vriend en ik waren vandaag naar de Aldi geweest en hadden echt voor 2 weken eten/drinken en lekkers in huis voor 30 euro dus per maand 60 euro aan boodschappen. Dan blijft er nog 90 euro over voor andere dingen en dan krijgen we nog geld terug van de belastingdienst en 1x in de 3 maand kinderbijslag om kleren voor de kleine te kopen. Ik denk dat dit allemaal wel gaat lukken hoor. En een voordeel is wij hoeven als het zover is niks voor de kleine zowat te kopen we kunnen bijna alles van familie en vrienden krijgen het enige wat we moeten halen is behang en vloerbedeking. Ik ben ervan overtuigd dat alles goed gaat komen en over een jaar zitten we al veel ruime als nu :)
     
  11. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Smoekie: ik snap dat ook niet. Moet altijd nog best moeite doen om rond te komen, en als ik dan zie hoe sommigen rondkomen, nou petje af.... Mij lukt dat dus echt niet.
     
  12. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Jeetje met 60 euro per maand aan boodschappen zou ik het niet redden, wij besteden rond de 500 euro per maand aan boodschappen en vaak nog meer!

    Je kunt idd de kinderbijslag gebruiken voor het kleden van je kindje alleen zie ik in je 'berekening' niets terug over luiers en toebehoren, vergis je niet in de kosten!
     
  13. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik sta daar ook van te kijken hoor.
    Ik zelf wil altijd graag wat reserve's hebben voor die onvoorziene kosten die er altijd zijn.

    Mijn man heeft een redelijk salaris ( als ik het zo lees ).
    Zelf zit ik helaas bij het uwv in de ziektewet, maar krijg toch nog wat geld.
    Wij hebben de afgelopen jaren een hoop in moeten leveren, maar ik klaag nog niet, maar makkelijk vind ik het zeker niet.
    Moet ik wel zeggen dat ik ook nog een paard heb, die ik echt nooit weg zal doen.
    Boodschappen zijn we meestal tussen de 50 euro en 70 euro per week kwijt, en dan hebben we altijd een volle koelkast en ook nog wel wat lekkers.
    Wij gaan wel altijd naar de lidle, en wat we daar echt niet van willen halen we bij de c-1000.

    Verder hebben we nu een grotere auto aangeschaft ( van alto naar nissan primera ), dus dat kost ook weer meer geld, maar is wel handig met de kleine straks.

    Bezuinigen op de boodschappen doe ik alleen op het lekkers in de kast als het nodig is.
    Eten wat bewaard kan blijven vries ik altijd in, en op vakantie gaan doen we nu ook niet ( we zijn in april geweest, naar center parcs ).

    We wonen in een huurhuis ( 5 kamer ), omdat ik toen we wilde verhuizen een contract voor bepaalde tijd had en we dus niet voor extra lasten wilde staan ( we wilde ook nog leven ) als het niet verlengd zou worden.
    Met en koophuis komt er vaak nog allemaal verzekeringen en extra kosten bij.

    Toch is alles zo duur geworden, de eneco ( krijg meestal wel terug ), de ziektekostenverzekeringen ( ben wel extra goed verzekerd ), de benzine en ga zo maar door, dat ik me afvraag wat je nou moet hebben aan inkomen wil je lekker leven.
    En nogmaals ik denk dat wij wel een modaal inkomen hebben, als iemand mij kan vertellen wat modaal is? :D

    Groetjes MB2005.
     
  14. Laila88

    Laila88 Lid

    20 jul 2006
    97
    0
    0
    Arnhem
    Wow voor 500 euro aan boodschappen moet ik groter gaan wonen haha :) Nou de luiers en andere dingen kan natuurlijk ook wel. Ook hebben we al de kosten berekend voor de babykamer en alles en zoals wij het hebben gaat alles mooi uitkomen in een maand. Geen extra luxe maar dat vind ik dan ook niet nodig. Maar vanaf januari zitten we al zo'n 100 euro ruimer per maand dus dan kunnen we misschien ook een beetje sparen :D
     
  15. bar

    bar Fanatiek lid

    1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    500 euro? pff nee wij ongeveer 200 euro aan boodschappen..
    we gaan nu proberen super zuinig te leven..
     
  16. Voor twee weken boodschappen €30? :confused: :confused:
    Dat vind ik echt ongelooflijk, wat doe ik fout?

    En ja, wat is modaal? Ik weet het niet precies. Wat ik wel weet is dat ik altijd denk als ik hoor wat het modaal inkomen is: is dat zoveel?
     
  17. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Het bruto modale inkomen was volgens het CPB in 2005 € 29.000 per jaar.. :confused:
     
  18. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    pfff ben echt wel blij dat hubs hier niet mee leest zeg...denk dat ie me gelijk onder curatele zou zetten of iets dergelijks....hier gaat minimaal 250 euro (meestal meer) elke week weer aan op aan de boodschappen,en sinds afgelopen week probeer ik te kijken of ik het kan redden met 20 euro per dag en dan alleen zaterdags wat meer voor de weekend dingen....

    boodschappen meestal bij de super de boer, vaak ook bij de lidl, zakken snoep, koek etc. bij de c1000 als ze lekker vlees in de reclame hebben maar jeetje zeg echt knap dat jullie dat kunnen, als het me gaat lukken om het te redden met 20 wil ik proberen om ook dat terug te brengen, want buiten het feit dat er hier veel wordt uitgegeven aan boodschappen wordt er hier ook ontzettend veel weggegooid en dat vindt ik wel echt zonde.....

    petje af meiden
     
  19. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Dan heeft mijn man alleen al modaal.
    Volgens mij mogen ze dat wel eens beter uit gaan zoeken dan.

    Smoekie, die boodschappen kosten mij geen moeite hoor, we hebben echt alles in huis en ook altijd wel wat lekkers.
    En dan ook nog wel wat voor de kat, konijnen en peentjes voor mijn paard :D

    Groetjes MB2005.
     
  20. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Daarom reageerde ik ook zo geschokt! Het mag dan modaal heten, in mijn optiek is het bijzonder weinig! Ik heb in mijn uppie al bijna modaal en dat is dan een parttime (24 upw) salaris :oops:
     

Deel Deze Pagina