Rondkomen met hoeveel???

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lilly, 15 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Dan zijn jouw gedachte precies mijn gedachte :D

    Ik hoorde in mijn directe omgeving wel eens maand salarissen, en dan dacht ik altijd dat die mensen onderbetaald werden ofzo, maar kennelijk is dat dus normaal :confused:

    Ik denk dat ik maar niet meer klaag :D.

    Maar ik vind het wel een trieste zaak eigenlijk.
    Dan is het zogenaamd raar als je niet rond kan komen :evil:

    Nou ja, ik ga maar slapen.

    Welterusten :D
    MB2005.
     
  2. Ooh, dat valt inderdaad wel mee 29.000, het was dan denk ik 2x modaal wat ik ergens las. Waar ze ook in veel berekeningen vanuit gaan trouwens!!!

    Nou, ik haal straks met parttime werken (3d) echt geen modaal en er zijn denk ik ook genoeg mensen die dit met fulltime niet halen.

    Ben nu bezig om het kamertje zo goedkoop mogelijk bij elkaar te schrapen. En ik geef mezelf alvast een schouderklopje want het lijkt erop dat dit voor 200euri gaat lukken (alleen meubels).
     
  3. juudje

    juudje Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ik zit sinds een paar maanden thuis en krijg nu 200 euro per week... omgerekend is dat zo'n 900 euro per maand.... nu ben ik aan mijn vaste lasten ruim 700 euro kwijt....ligt aan de telefoon rekening....

    ik ga nu nog wel eens een avondje stappen wat me ook al gauw 20 euro kost, als het niet meer is... kleren koop ik eigenlijk niet meer en boodschappen doe ik bij de aldi....

    gelukkig schuiven mijn ouders me soms wat toe, anders zou het een ramp zijn....

    sta gelukkig nooit in de min en probeer 25-50 euro te sparen in de maand, tis niet veel, maar alle beetjes helpen...

    knuf juud
     
  4. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Het bruto modale inkomen is volgens het CPB in 2005 € 29.500 per jaar. Dit komt neer op € 1.560 netto per maand oftewel nlg 3432,-

    in 2000 hadden mensen een modaal inkomen van 54.000 gulden en hadden netto (modaal) maandinkomen tussen de ƒ 2.401 en ƒ 3.500

    Als je dat simpelweg even vergelijkt is men er in al die jaren maar bar weinig (qua inkomen) op vooruit gegaan, vooral als je de maandelijkse vasten lasten vergelijkt met toen en nu is het gewoonweg schandalig en ook niet zo vreemd dat er mensen met een modaal inkomen maar net rond kunnen komen...

    dat mensen dan rond kunnen komen van 60 euro dan heb ik daar echt ontzettend veel respect voor, kijk maar naar bijstandsgerechtigde eenoudergezinnen kregen destijds al nlg 2000,- en dat is nu 900 nog wat, dus ook die zijn er alleen maar fors op achteruit gegaan... :(

    ik doe mijn boodschappen maar met het lezen van de berichten hier denk ik wel eens pfff kan toch ook wel minder eigenlijk...toen deed ik gemiddeld voor nlg 300,- boodschappen per week, en daar staat nu een € teken voor :( terwijl mijn boodschappen patroon wat ik toen kocht en nu koop niet verschilt... :(
     
  5. Minoes

    Minoes Actief lid

    25 jun 2006
    122
    0
    0
    reclame
    Buitenland
    jij doet voor 300 euro per week boodschappen? Hoe doe je dat? Eten jullie iedere dag zalm en kaviaar?
     
  6. juudje

    juudje Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    €300 per week boodschappen???? shit zeg.... dat is het geld waar ik het 2 maanden van moet doen, alles van moet doen....

    juud
     
  7. Niet meer actief

    300,- in de week?
    x4 = 1200,- in de maand

    + vaste lasten van 1800,- ( wat denk ik in de huidige maatschappij wel normaal is met hypotheek , gas, electra, verzekeringen enz)

    Dan verdient jouw man minimaal 3000,= netto. Komen nog vakanties bij, kleding, auto's, ja en wat nog meer wel niet?

    Dan moet hij wel 10.000,- pm bruto krijgen?
     
  8. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik denk dat wij toch het verkeerde vak hebben gekozen :(
     
  9. Niet meer actief

    Misschien.
    Mijn ventje kan een hogere baan krijgen, maar ik ben ook blij dat hij altijd zomaar mee kan naar het ziekenhuis ( zonder dagen in te leveren). Dat vind ik dan weer belangrijker dan geld.

    En we kunnen naar het buitenland ( wat ook een smak geld verdient), maar ik wil daar geen mk-en krijgen. Liever hier in mijn eigen vertrouwde streek ziekenhuisje.
     
  10. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn moppie kan gelukkig ook altijd met me mee. En je moet ook eens tevreden zijn met wat je hebt he??? Alhoewel ik mis nog wel wat :(
     
  11. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nee janne,

    hij werkt als zelfstandig ondernemen en zijn facturen zijn gemiddeld 1700- 1800 euro per week maar daar staat wel tegenover dat er jaarlijks ook zo'n 12 - 13000 opgehoest moet worden om af te dragen aan de belastingdienst...en ja ik vindt het zelf ook veel, maar zoals ik al eerder zei, mijn uitgave patroon qua boodschappen is niet eens zo heel verschillend in vergelijking toen we nog guldens hadden, maar daar staat nu wel een € teken voor...en juist omdat het best wel veel is zoals ik hier lees, zei ik al eerder dat ik ga proberen om het met 20 euro per dag te gaan doen en in het weekend gewoon de lekkere extra dingetjes..

    en nee wij eten zeker geen kaviaar (bleh) maar ik heb er hier wel een lopen die totaal niet van aardappels houd,en een gewoon karbonaatje krijg je er bij hem niet in (ik vindt het heerlijk) hij zegt ik werk hard genoeg en die karbo's die hij altijd thuis door zijn strot gedrukt kreeg is hij wel voorbij....hij houd gewoon van lekker vlees, maar gelukkig ook van slavinken dus tis heus niet alleen maar dat vlees, en zo'n 2x per week wordt er hier wat besteld (shoarma pizza, dat verschild) en dat tikt natuurlijk ook aan.....

    vandaar dat ik al zei blij dat hij hier niet meeleest, maar ik ga toch echt wel proberen om wat minder uit te geven...
     
  12. Niet meer actief

    Ik ben ook zelfstandig ondernemer, maar doe blijkbaar toch iets fout :(

    Mag ik vragen wat hij doet?
     
  13. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Wij weten ook nog niet precies wat we straks gaan doen..mijn vriend werkt 36 uur en ik momenteel 38 uur. Ik wil straks waarshcijnlijk terug naar 28 uur (ene week 3 dagen andere week 4 dagen) en mijn vriend wil dan misshien 4 x 9 of een keer in de 2 weken een vrijdag vrij nemen. We moeten nog even kijken hoe we dat precies gaan doen. Aangezien wij volgend jaar gaan verhuizen naar een nieuwbouwwoning en nog niet helemaal exact weten wat onze vaste lasten gaan worden is dit wel latsig. Ben trouwens benieuwd of er hier ook vrouwen zijn die gebruik (willen gaan) maken van gastouderburo´s? Onze beide moeders willen graag oppassen, maar willen hier absoluut geen vergoeding voor...via zo´n buro kan je dit wel regelen (subsidie)...mijn schoonmoeder wil dit geld dan vervolgens aan ons teruggeven zodat ik dan misshien weer wat minder kan werken...vond het wel een heel lief aanbod van haar.
     
  14. Minoes

    Minoes Actief lid

    25 jun 2006
    122
    0
    0
    reclame
    Buitenland
  15. Niet meer actief

    Ja het Fl- teken is gewoon vervangen door Euro. Wie betaalde er vroeger nu Fl 10,= voor een watermeloen????? Ikke niet iig.
    Nu betaal er er wel E 5,- voor.
     
  16. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja je hebt zoveel beroepen als zzp'er...

    hij doet in principe hetzelfde als wat hij altijd al deed, enkel nu in urengeld voor zichzelf (sloper / asbestsaneerder)

    ik weet niet wat jij voor werk doet als zelfstandig ondernemer???
     
  17. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik niet in ieder geval, net zo min als dat ik vroeger nog nooit 6,50 nlg heb betaald voor een bloemkool die zijn tegenwoordig vaker € 2,98 of hoger dan goedkoper... ;) wat te denken van een patatje
    mayo...nlg 2,10 nu hier bij de goedkope snackbar € 1,80 maar bij die van even verderop gewoon € 2,10 ;)

    of simpelweg de aardappels € 3,98 nog nooit maar dan ook echt nooit heb ik ooit nlg 8,80 voor een zak betaald ;) dus ja zo vreemd is het ergens niet dat ik nu net zovee kwijt ben aan de boodschappen enkel omgerekend van de gulden naar de euro ;)
     
  18. Niet meer actief

    Jeetje klinkt gevaarlijk; asbestsaneerder. Ik vind dat dat idd wel goed betaald mag worden.

    Enne die meloen haal ik maar een keer per seizoen hoor ;)
    Ik ben nl de enige die dat eet en dan heb ik het wel weer gehad na zo'n groot geval.
     
  19. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    idd janne, daar wordt ie gelukkig ook goed voor betaald, enne die meloen nee die mogen ze houden van me ;)

    wat doe jij als zelfstandig ondernemer als ik vragen mag janne???
     
  20. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    De boodschappen hier zijn zo'n 100 tot 150 euro per week.
    En een lekker wijntje of pilsje is er ook altijd wel.

    Verder halen we wel veel wat in de aanbieding is. Vnl groenten (anders kunnen we toch niet kiezen) en vlees. HEt vlees gaat in de vriezer zo ook bv aardappeltjes in de aanbieding. Soms komt het dus voor dat we een week niets halen of heel weinig (ook dan omdat we druk zijn) en halen we de spullen uit de vriezer.
    Ik vind de boodschappen ook echt duur. AH bv ga ik niet naartoe. Wij gaan meestal naar de Dirk van den Broek of de Super de Boer. Om te voorkomen dat we veel onnodige dingen in huis halen gaan we maar 1 of twee keer in de week boodschappen doen.

    DAt modaal bruto 29000 is wist ik eigenlijk niet. Ik verdien zelf dan al een stukje meer dan modaal :oops: . Over mijn man nog niet te spreken.
     

Deel Deze Pagina