meid overal is wel een mouw aan te passen en als je zegt dat je dat overhoud terwijl alle lasten al zijn betaald dan zou ik me als ik jou was niet al te veel zorgen maken.... je zou ook eens kunnen kijken of jullie ook rechten hebben op de kinderkorting Kinderkorting Als u gaat werken is het mogelijk dat de kinderkorting vervalt. Vanaf 2006 is de regeling voor de kinderkorting vereenvoudigd. Voortaan is er nog maar één kinderkorting. Als het verzamelinkomen van u en uw partner samen 28.521 of minder bedraagt, dan is de kinderkorting 924. Hoe hoger het verzamelinkomen van u en uw partner, hoe minder kinderkorting u krijgt. Het verzamelinkomen is het totaal van de inkomsten en aftrekposten in box 1, 2 en 3. Als u of uw partner kinderkorting krijgt, kan deze dus verminderen of vervallen als u gaat werken. De kinderkorting vervalt als het verzamelinkomen van u en uw partner samen meer bedraagt dan 44.590 per jaar. Krijgt u de kinderkorting via de voorlopige teruggaaf uitbetaald, dan is het verstandig om de voorlopige teruggaaf te herzien Combinatiekorting Als u gaat werken en u heeft een thuiswonend kind, dan kunt u recht hebben op de combinatiekorting. Als u een partner heeft, kan deze ook recht hebben op de combinatiekorting. De voorwaarden voor de combinatiekorting zijn: U heeft in 2006 minimaal 1 kind dat voor een periode van ten minste 6 maanden tot uw huishouden behoort en dat op 31 december 2005 jonger was dan 12 jaar. Dit kind staat in die periode ingeschreven op uw woonadres. Bij co-ouders mag het kind ook ingeschreven staan op het woonadres van de co-ouder. U heeft in 2006 inkomsten uit tegenwoordige arbeid (loon, winst uit onderneming of bijvoorbeeld freelance-inkomsten) die hoger zijn dan 4.405, of u komt in aanmerking voor zelfstandigenaftrek. De combinatiekorting is 146 (of 70 als u 65 jaar of ouder bent). Aanvullende combinatiekorting Naast de combinatiekorting kunt u recht hebben op de aanvullende combinatiekorting. De voorwaarden voor de aanvullende combinatiekorting zijn: U heeft in 2006 recht op de combinatiekorting. In 2006 heeft u geen fiscale partner of u heeft in 2006 wel een fiscale partner, maar u heeft minder inkomsten uit tegenwoordige arbeid dan uw fiscale partner. De aanvullende combinatiekorting is 608 (of 290 als u 65 jaar of ouder bent). Voor co-ouders geldt een bijzondere regeling. Neem voor meer informatie hierover contact op met de BelastingTelefoon: 0800 - 0543. dat zijn ook dingen waar je wellicht recht op kunt hebben en wat je misschien over de streep kan trekken.... maar nogmaals mijn mening als je 250,- overhoud per maand is dat echt wel genoeg hoor.....je krijgt straks natuurlijk ook nog eens je kinderbijslag e.d. wijzelf zitten aan de 1800,- per maand aan vaste lasten en dat is dan nog zonder boodschappen en we hebben geen koophuis.... dus ik zou zeggen ga ervoor...succes
zal ik je het eens goed vertellen.... mijn moeder, moeder van 6 kinderen en 1 kleinzoon, mijn zoontje, ben jong moeder geworden hoor... ik had zelf een uitkering en deed daar alles voor mijn zoontje mee met dat geld, maar moeder en de andere 5 kinderen en ik ook wel deden het in 1 week met 80 euro en we zijn nooit iets te kort gekomen...
Het allerbelangrijkst is dat jij je daar niet happy voelt en als je partner er geen problemen mee heeft zou ik ervoor gaan! Succes met je beslissing.
Is zeker wel te doen hoor, zeker als je boodschappen en zo er al vanaf getrokken zijn. Doen dus zou ik zeggen zeker als je je daar niet op je plekkie voelt. Veel geluk, Bibu !
nou, valt mee, we hebben niks te klagen.... we hebben samen een inkomen van ongeveer 3700 per maand... maar we hebben gewoon een duur leven.. je leeft naar wat je hebt..
Hoi Lma Ik heb gestemd op: nee bijna niet te doen Maar ik had niet goed gelezen, sorry ! Als je boodschappen en benzine er al van af zijn denk ik dat het wel goed te doen is, ook met smurf Groetjes Kirsten
Moet kunnen, als idd alles er al vanaf is. Ik zou de kinderbijslag wel bijv. ieder kwartaal gaan sparen op een rekening voor hem of haar, voor later als hij/zij groot is, dan heb je een leuk bedrag voor eventuele studiekosten of een ander iets voor je kind.
Nou als de boodschappen en de benzine er af is, valt het nog wel mee. Kun je ook nog iets sparen. Altijd handig voor als er iets kapot gaat.
ik moet momenteel rondkomen van veel minder... Momenteel werk ik meer, voor een makkelijker uitgaven in de maand als de kleine er straks is. Ik moet rondkomen van +/- 200 per maand. Nu vooral omdat ik alleenstaand ben. Het is mij tot dusver wel gelukt, maar soms is het wel erg krap. Maar goed, aanbiedingen etc. en boodschappen bij de aldi en Liddl doe ik al vanaf het begin. Zoals nu eet ik bij mijn ouders, omdat ik het (nog) niet leuk vind om alleen te moeten eten, maar met een week, wil ik dit toch wel weer gaan doen. Daarbij komt straks de kinderbijslag erbij, en de andere dingen zoals eerder vermeld ook. Dit scheelt dan altijd weer! Ik ben nu al voor mezelf aan het uitzoeken waar ik recht op heb, straks met de kleine.
Heb je kleding enzo ook al begroot? Als je het écht netto overhebt, is dat een eitje natuurlijk. Dat kun je dan namelijk ook gewoon sparen en wegzetten. (Ik zie tenminste dat je je boodschappen ook al eraf hebt gehaald)
hmm ..... Ik ben bewuste thuis blijf moeder. Mijn vriend werkt dus alleen , wij hebben dus maandelijks een verzamel inkomen (excl kinderbijslag incl belasting en loon) van 2000 euries waarvan wij lekker kunnen leven en sparen
(hypotheek, gas/water/elektra, verzekeringen, kinderopvang, boodschappen en tanken!) Hier leef je toch al van? Die 250,- heb je over om te sparen. Tis geen vetpot.
Als het alleen voor de 'extra's' is moet dat wel lukken denk ik. Je kunt geen grote aankopen doen, maar als je op de koopjes enz. let moet het wel lukken. Kleding hoeft niet heel duur te zijn. Gewoon lekker in de uitverkoop op zoek gaan naar alles!
die 250 is toch helemaal over na alle vaste kosten inc boodschappen? dat is toch meer dan genoeg? wat koop je elke maand wat 250 euro bij elkaar kost? ik koop ook wel elke maand wat voor mezelf of gewoon andere dingen.. maar 250 eurp geef ik echt niet uit.
Ik denk dat het mogelijk is. Hoewel je natuurlijk wel moet bedenken dat je ook 'onverwachte grote uitgaven' hebt, als iets kapot gaat, bijbetalen na een jaarafrekening enz... dat moet je wel ergens vandaan kunnen halen. maar leven van 250 kan wel. goed opletten, al je uitgaven bijhouden, kleren voor de kleine goedkoop aanschaffen enz.... succes!
ik zou het graag hebben, 250 euro per maand over om van te sparen of om leuke dingen van te doen.... ik vind dat dat makkelijk moet kunnen en sluit me aan bij natasja, ik zou niet eens weten waar ik het aan uit zou moeten geven. de dagjes uit die wij hebben zijn vaak goedkope dagjes uit (we hebben een abonnement voor de dierentuin voor een jaar, gaan vaak naar het strand om uit te waaien en gaan naar de efteling van onze airmiles). 250 euro per maand is 3000 euro per jaar, hoe vaak gaat een wasmachine stuk?! ik denk dat je daar prima van kunt sparen en nog erg leuke dingen van kunt doen, maar gewoon met beleid. Toen ik opgroeide bleef er geen cent over voor leuke dingen en ik heb een top jeugd gehad en heb gewoon gestudeerd. alles komt vanzelf op z'n pootjes