Heej ik ben 15 weken zwanger en l 15 weken misselijk. Ik had ook gehoopt dat het minder zou gaan worden. Maar het is nog steeds een ramp. Zeker met heet weer als vandaag. Ik ben misselijk moet overgeven, hoofdpijn, ben doodmoe heb het bloedheet. Als het dan een dag goed gaat en ik wat kan werken ben ik daarna weer drie dagen ziek. Sochtends voelt mijn maag of ik heftig op stap ben geweest enveel te veel gedronken heb, of dat ik tien taarten heb gegeten. sommige dagen geef ik de hele dag over en dan komt er niks meer . Van de dokter heb ik emesafen gehad dat helpt wel maar dat gebruik ik niet te vaak alleen als het overgeven niet stopt. Ik eet veel cracottes in plaats van brood omdat ze lichter op de maag liggen, koop ze met dozen tegelijk , met alleen wat smeerkaas erop , dat kan ik het beste binnenhouden, en zuurtjes . maar net als je denkt dat het goed gaat , komt het er weer uit. drinken kan ik ook niet goed binnen houden maar als ik drink dan is het meestal caravan cevitam , geeft meteen energie, maar het komt er ook weer gouw uit. Ik voel me schuldig tegenover mijn vriend omdat hij veel van mijn werk overneemt, en voel me een aanstellen omdat je niets aan me ziet. Ik hoop met iemand te kunnen praten bij wie de misselijkheid ook langer aanhoud.
Vervelend meid. Ik ben ook nogsteeds misselijk met overgeven 's ochtends. Maar onthou dat het voor een goed doel is! Je kunt trouwens dit soort berichtjes beter kwijt in het zwanger zijn gedeelte. Daar kun je ook kletsen met meiden die ongeveer even ver zijn als jij. Maak je ook nog een banner?
Heftig, ik heb helaas tot aan mijn verlof last gehad en bij de 2e tot aan de bevalling. Vreselijk vond ik het, ik kreeg zetpillen die helaas niet goed werkte. Het enige wat een beetje hielp was spa rood en ik was verslaafd aan ijsklontje. Geen smaak maar lekker fris. Er zijn nog wel meer dingen die je zou kunnen proberen, zo zijn er homeopatische middelen. Ik mocht trouwens de zetpillen elke dag gebruiken. Enne, je niet schuldig voelen! Neem je rust, de rest komt wel weer.
Hey meis, wat vervelend zeg! Helaas kan ik er over mee praten met je. Ik ben nu ruim 30 weken en ben nog steeds misselijk. Het spugen is nu wel minder geworden dankzij omeprazol. Dit is een maagbeschermer, maar werkt bij mij beter als supramyl of andere anti spuug medicijnen. Ik kwam er wel na een aantal weken achter dat ik niet goed tegen sommige hapjes en drankjes kon. Zuivel kon ik op een gegeven moment echt niet tegen. Heb dit een tijdje weggelaten en toen ging het wel iets beter. Nu kan ik het overigens gelukkig wel weer drinken of eten. Misschien is er bij jou ook iets waar je net wat heftiger op reageert... Sterkte ermee meis, hoop voor je dat t heel snel over gaat!
Ik hoef gelukkig niet te spugen, maar ben wel extreem misselijk nog steeds. Sta er mee op en t komt en gaat gedurende dag meerdere malen. Hoe irritant Ga er nu maar vanuit dat het niet meer over gaat.
Bij mijn dochter ook tot 7 maanden misselijk geweest. Ik zou die emesafene gewoon dagelijks pakken: als dat helpt om wat meer en gezonder te kunnen eten, lijkt me dat voor zowel jouzelf als de baby wel zo prettig.... Als je alleen maar op cracottes leeft, vind ik het namelijk geen wonder dat je na een dag werken weer 3 dagen van slag bent Dat is dan gewoon een veel te grote aanslag op je lijf
Ik ben nu 16 weken zwanger. Ik ben van week 6 tot week 13 hele dagen misselijk geweest met braken. Toen ineens anderhalve week amper misselijk en nu sinds een week weer wel, maar alleen 's ochtends. Dit gaat dan helaas ook weer gepaard met spugen... Maar ik vind het een 'fijn' idee dat dit zo tegen het middaguur beter is. Dus misselijkheid 's ochtends is echt heel intens. Heb er dan ook iedere dag de balen van dat ik zo de dag moet starten, maar als ik het vergelijk met het eerste trimester is dit toch al wel weer veel beter. Het kan trouwens wel echt van de een op de andere dag beter of helemaal weg zijn. Ik ben er stiekem ook een beetje aan gewend... Hoe gek dat misschien ook klinkt. Ik leef gewoon met de dag en als ik een slechte dag heb dan geef ik eraan toe! Dat heeft me er nog het meest doorheen gesleept. Niet vergelijk met hoe misselijk ik gisteren was en bang zijn voor de volgende dag. Gewoon bezig houden met vandaag en hoe je dat het makkelijkst door kan komen. Sterkte!
Ben de hele zwangerschap misselijk geweest, welke dag, zonder uitzondering en heb tot de 20 weken vrijwel dagelijks gespuugd (daarna nooit meer!). 2 keer opname en emesafene hielp bij mij niet. Als dat bij jou wel werkt: elke dag nemen! Heb mijn hele zwangerschap niet kunnen werken en heb maar 1 advies: rust en luister naar je lijf, anders ben je een wrak na de bevalling. Eindigde bij mij in een kraamweek from hell.. met antidepressiva en geen borstvoeding kunnen geven. Dus echt.. probeer niet sterk te zijn maar luister naar je lijf, het is echt een aanslag.
Vervelend meid! Bij mijn dochter heeft het ook tot 22 weken geduurd en deze keer tot 18 weken. Mij is verteld dat ik de emesafene iedere dag moet gebruiken, omdat het anders niet goed helpt. Verder goed naar je lichaam luisteren. Werken is blijkbaar teveel, daar moet je je niet schuldig over voelen hoor! Vooral eten waar je trek in hebt (heb nu wekenlang ontbeten met een twix, bij mijn dochter met melk en dropjes, enige wat binnen bleef) en niet eten wat je tegenstaat. Om te zorgen dat je alle vitamines binnrn houdt kan je vitaminepreparaten voor zwangeren slikken.