Bedankt voor alle reacties. Hier kan ik zeker wat mee. Nu even aan het bedenken of we misschien toch in december kunnen gaan. Maar dan moeten de kinderen natuurlijk wel extra vrij kunnen krijgen.
December is wel echt warm! Onze familie die er woont vind december januari echt te warm om dingen te ondernemen. Temperaturen van 35-40 graden zijn geen uitzondering.
Bekijk de temperaturen nu maar eens. Bovendien is dat de periode dat de Australiërs zelf ook vakantie hebben vanaf half december tot eind januari.
Wij zijn 3 jaar geleden gegaan eind december. Het is daar dan regenseizoen dus ons werd geadviseerd juist van Cairnd naar Sydney te reizen. Het was over het algemeen wel goed weer soms wat regenachtig maar zeker niet te warm om iets te ondernemen.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/australie/reizen/reisadvies Op dit moment ziet het er niet goed uit. Wij gaan over 5 weken....
Wij hebben destijds geboekt bij Walkabout en hebben daar goede ervaringen mee. Wij zijn naar Tasmanie geweest, soort Australie in het klein, echt heel gaaf.
Vreselijk wat er allemaal gebeurt. Welke route gaan jullie maken? Komen jullie in de buurt van de branden?
We gaan van Melbourne naar Adelaide incl kangaroo island (heeft voor 1/3 in brand gestaan). Water is schaars. Vraag me af wat we daar nog moeten doen. En dan vlucht naar brisbane en door naar Sydney met auto. Blue Mountains zie ik niet zitten en Jervis Bay is onveilig (code oranje). Daar zouden we verblijven voor 5 laatste dagen in Sydney. Maar om daar 11 dagen te verblijven lijkt me ook te veel van het goede... Accommodaties liggen vast. Reisverzekering is wel coulant qua omboeken. Iemand een idee wat te doen 7 dagen ten noorden van Sydney en ten zuiden van Port Macquarie?
Vervelend, jullie reis wordt er echt door beinvloed. Wellicht een optie om voor die 7 dagen naar new zeeland te vliegen?
Heb zelf aan Fiji gedacht maar gezien zwangerschap niet echt een optie. Misschien zouden we alles naar voren kunnen schuiven een paar dagen in Dubai verblijven.... zie ineens mogelijkheden!