Iemand weleens een vakantiehuis geboekt via ‘HomeAway’?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door PenK, 19 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Heb een huis gevonden die aan al onze wensen voldoet. Alleen ken ik deze organisatie totaal niet. De ervaringen die ik vind via google zijn sterk uiteenlopend.

Iemand hier ervaring?

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mijn ouders hebben heel vaak via hun geboekt, wij ook paar keer. Altijd prima!

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Oh dat is goed te horen.
    Ik lees dat het een Engelse organisatie is. Dat verklaart ms de vele taalfouten op de site. Vind dat nogal onprofessioneel overkomen.
    Lees ook ervaring van iemand die bij aankomst er achter kwam dat het adres niet bestond en opgelicht was.
    Normaalgesproken genoeg redenen voor mij verder te gaan kijken, maar ik lees ook hele goede recensies.
    Dus tja....wat doe je dan he?!

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Vrienden van ons boeken er al jaren, meerdere keren per jaar.
    Gaat altijd prima.

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Wij hebben meerdere keren huizen geboekt via de site en tot nu toe altijd prima verlopen.

6. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ah dat stelt me wat gerust!

7. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ik heb er ook al een paar keer geboekt. Het zijn het particulieren die hun huis via deze Website aanbieden, dus er zullen ook genoeg oplichters tussen zitten.
    Je merkt meestal snel genoeg of het oplichters zijn.
    Ik raad aan om veel informatie te vragen, veel mailtjes uitwisselen, adres checken eventueel telefoneren en kijken of het nog op andere sites word aangeboden etcetera.

8. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Hier ook paar x via hun onze wintersport geboekt, waar prima.
    Inderdaad even wat heen en weer mailen dan krijg je wel aardige indruk.

9. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Dank voor je tips!
    Ik vind het zo lastig om vanuit hier te bepalen of je met een bonafide verhuurder te maken hebt.
    Het adres heb ik gegoogled, dat klopt. Maar ja, ik kan ook een mooi huis fotograferen en er op zetten, toch?!
    We hebben twee huizen gezien, één huis heeft maat 1 recensie en het andere huis meerdere. Maar ja, die kan elke gek er op zetten, toch?!
    Heb met beide mailcontact gehad. Kreeg vlot van allebei een net bericht terug met antwoord op mijn vragen.
    De huizen worden ook aangeboden op iig. de Duitse en Franse versie van HomeAway, maar of dat wat zegt???

Normaliter als ik zo wantrouwend (of voorzichtig) ben doe ik het niet. Maar ja, dit probleem zal ik bij een andere aanbieder, of AirBnb bijvoorbeeld, ook hebben.

Ik hoop op nog wat meer ervaringen hier.
    En tips natuurlijk

10. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Ik Google vaak ook nog even op de naam van het huis. Vaak hebben ze ook nog wel een eigen website.

11. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    penK, will je mij de link sturen? dan doe ik even onderzoek :)
    Is het toevallig in Spanje? Hier heb ik echt al veel huizen gehuurd afgelopen jaren.

12. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Super!
    Doe ik vanavond even als ik thuis ben, oké?!
    Ben inmiddels met mn dochters aan het shoppen

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja hoor, Home-Away en de Duitse variant Fewo-direkt, 3 of 4 x gedaan en prima ervaringen mee. De een antwoort alleen wat sneller en duidelijker dan de ander en soms is hun Engels wat gebrekkig.
    Je kunt ook reviews lezen. Ik kies alleen huizen met reviews.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Doe ik ook altijd.

15. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik heb 1 huis geprobeerd, nog niet kunnen vinden.
    Het ene huis heeft slechts 1 review (dit huis zou onze voorkeur hebben) het andere huis meerdere.

Wel fijn dat een aantal van jullie goede ervaring hebben met HomeAway!

16. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Wij boeken heel vaak via homeaway. Alleen maar goede ervaringen. Je "moet" een paar stappen zetten waardoor je ook recht hebt op compensatie vanuit de organisatie als het ineens oplichting blijkt. Dit staat ergens op de site bij de voorwaarden. Zoals bellen met de verhuurder en betalen via homeaway. Dit doen wij altijd, maar we hebben nooit problemen gehad gelukkig.

17. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Bij homeaway 1 x geboekt, prima verlopen appartement werd verhuurd door een makelaar.

3x via airbnb geboekt waarvan we 1x opgelicht zijn geweest, dit was geen leuke ervaring.
    1e keer ging prima, 2e keer opgelicht. Airbnb was slecht te bereiken, uiteindelijk zelf een andere accommodatie snel kunnen vinden. Die overnachting vergoed gekregen + refund + een cadeaubon van 250,-. Zij hadden ook een alternatief aangeboden, maar had vond de bovenstaande oplossing ook goed. Had bij het gebruik van de cadeaubon bij de 3e boeking wel een gek gevoel onderweg naar de accomodatie.

18. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Denk dat we verder gaan zoeken en sowieso bij een andere organisatie gaan huren.
    Ik had de eigenaar van een van de huizen een berichtje gestuurd met een aantal vragen. Deze beantwoorde hij snel en keurig. Sindsdien krijg ik meerdere keren per dag een mail of ik per ommegaande de aanbetaling wil doen als ik het huis nog wil huren.
    Krijg hier echt de kriebels van.

sm1 vindt dit leuk.
  19. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Vooral goed op je gevoel afgaan.

20. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006