Rondreis scandinavie, ervaringen??

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door taliaa, 28 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    Hoi allemaal,

Vorig jaar waren wij voor het eerst in Denemarken.
    Fantastisch en onze liefde voor het "noorden" is geboren.

Nu zouden we graag meer rondtrekken. Vorig jaar stonden we met onze grote tent en dus niet mobiel (voor ons. Zijn mensen die het doen hoor)
    We zouden nu graag door naar zweden willen en wellicht een stukje noorwegen.
    Bij pharos een mooie reis gezien, maar toch zou het ik zelf willen samenstellen.
    Wie heeft er ervaring mee? Wat ga je doen/zien/ervaren?

En... Gaan we in huisjes?(tips om te boeken?) Of toch met kleine tentjes?
    Huisjes klinkt wel heel relaxed:):)

Dus . Kom maar door met de tips.

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Als je het budget hebt, zou ik eens kijken om een camper te huren.
    Wij zijn afgelopen zomer met onze camper door het zuiden van Zweden getrokken. Echt een ideaal land ervoor. Heel veel mooie campings, veel water, veel bos, enkele leuke steden.
    Met tentjes is best wel een gedoe, zeker als je echt wilt rondtrekken. Elke keer opbouwen, afbreken, alles in- en uitpakken.
    Wij hebben het eerder zonder kinderen wel gedaan, ik had er toen geen problemen mee, maar met kinderen vind ik het toch lastiger (een keer met kinderen in een ander land gedaan).

Je kunt op de meeste campings ook hutten huren, van die trekkershut-achtige gevallen. Vaak met 2 stapelbedden, en een minikeukentje + tafel + 4 stoelen. Op de campings zelf zijn meestal wat grotere ruimere keukens voor algemeen gebruik beschikbaar. Op zich is dat zeker ook een optie, ik zou dan toch wel vooraf reserveren, in het hoogseizoen met 2 kinderen op sleeptouw en maar hopen dat je een plekje voor de nacht vindt lijkt me niet heel relaxed. Toen wij nog geen kinderen hadden deden we het wel, maar dat is wel al 12 jaar geleden en we waren ook totaal niet veeleisend toen. Als het maar droog was (zomer met veel regen).

Met een camper of tentjes hoef je niet te reserveren. Dat heeft het voordeel dat je hier en daar wat langer kunt blijven of eerder weg kunt als het je uitkomt. Wij boeken zelfs meestal geen of een flexibele overtocht, zodat we niet eens per se die kant op hoeven als het de hele zomer blijkt te regenen. Maar dat is voor de meeste mensen wel iets té flexibel, haha.

Ik wil je de link naar ons vakantieblog wel via pm sturen, als je interesse hebt.

Deel Deze Pagina