We willen volgend jaar gaan reizen door west amerika met zoon van 4 en dochter van 1. Hebben jullie tips, aanraders, do's en dont's? Ik hoor het graag
Wij hebben dit 2x gedaan voor we kinderen hadden. En we willen het binnen een paar jaar weer gaan doen met kinderen. Wat wil je weten? Wil je met een camper of langs hotels? Je kunt ook kijken op het AllesAmerika forum. Dat was het forum waar ik verslaafd aan was voor ik kinderen kreeg
Do’s: als je langs de kust wil afzakken (highway 1 geloof ik) naar Los Angeles: zak dan inderdaad af i.p.v. van LA naar boven want dan heb je mooier uitzicht/kun je makkelijker stoppen bij de uitkijkpunten. En rijd niet door in het donker daar, er zijn geen lantaarnpalen. Dus op tijd een hotel zoeken
Probeer op de nationale parken te kamperen. Er is weinig mooier dan s morgens wakker worden en al meteen midden in zo’n park zijn. Ik ben fan van Yosemite. Je hebt daar een prachtig uitkijkpunt (glacier viewpoint geloof ik) met als nadeel dat je daar met de bus kunt komen. Daar vind je alle dikke Amerikanen die allemaal dezelfde foto willen maken (uiteraard heb ik die ook hoor). Maar een eindje voor dit punt is een parkeerplek waar een korte trail begint (2 km geloof ik) naar een veel mooier uitzichtpunt waar helemaal niemand is! Het heet Taft point. Het is aan jou natuurlijk of je kids dit kunnen. En let op: er staat geen hek bij de afgrond. Er is wel veel open ruimte voor je bij de afgrond bent. Verder vond ik zelf de steden niet zo interessant. Heb 7 maanden in berkeley gewoond en daar is het wel leuk. Ik vond la en SAN diego mwa. SAN fransisco was leuker. Qua parken: capitol reef; arches; canyonlands; Zion!; point Reyes; yoshua tree. Verschillende delen van het westen hoor, ligt er maar net aan waar je naartoe wil.
Wij hebben destijds ook een tussenstop bij lake powel gedaan. Echt heel mooi van daaruit kun je bij een horde show kijken en bij antilope canyon. Die laatste vonden wij een van de mooiste dingen die we gezien hebben. Verder waren yosimite en zion echt prachtig. Overal geld: het is druk, maar zodra je een klein stukje loopt hardstikke rustig. Veel toeristen stappen namelijk uit de bus, kijken en stappen weer in. Oja: en neem altijd veel water mee in de warme gebieden. Je onderschat gemakkelijk hoe snel je uitdroogt. Wij hebben in ieder geval een flinke tree met water flessen gekocht en in de auto gezet.
Lees je goed in en plan je eigen reis. De meeste kant en klare reizen die je kunt boeken proppen enorm veel in nog geen drie weken... bijna elke dag flinke afstanden rijden. Je zit dan echt je hele vakantie in de auto. Accepteer dat je niet alles kunt zien als je dat niet wilt en kies zorgvuldig. Ik vond LA echt niets aan... het is een grote stad met een aantal trekpleisters die niet bij elkaar liggen. Je kunt nergens parkeren. Ik vond het niets. San Francisco daarentegen heel sfeervol en gezellig en Las Vegas vond ik echt bizar maar wel interessant ofzo, ik vond 'm leuk! Verder idd Antelope Canyon, heel mooi. Wij zijn ook bij Zion en Bryce geweest, allebei ook prachtig. Grand Canyon moet je gewoon een keer gezien hebben, heel indrukwekkend. Death Valley vonden wij ook heel gaaf. Er is gewoon zoveel te zien daar! Achteraf vond ik toch wel dat het te druk was en dat we teveel wilden. Als ik nu de foto's terug kijk denk ik: wow. Op dat moment had ik dat gevoel niet zo. Moeilijk uit te leggen. Het staat niet in mijn top 3 van mooiste, bijzonderste reizen die we gemaakt hebben...
Ooh, Amerika, zooo mooi. Maar idd, kijk wel goed uit met je kleintjes want wij kwamen ook op meerdere fantastische plekken zonder hekken, waar ik me enorm over heb verbaasd. Goede tip ook wat betreft de afstanden, die zijn gigantisch als je veel plekken wilt bezoeken. Soms zaten wij ook 4-6u in de auto, met kids niet zo fijn denk ik.
Ik ben zelf ook aan het puzzelen op die reis met kinderen. Het klassieke rondje LA- Vegas en de parken - SF - LA vonden wij zelf zonder kinderen al teveel voor 3 weken. Wij hebben het toen ingekort naar Vegas -parken- SF en van die reis hebben we echt genoten, het was veel, maar goed te doen. Maar misschien dat ik het met kleine kinderen nog wel verder in zou korten. Dat je kiest voor of alleen de kust met LA-SF of alleen de parken en Vegas. Sowieso zijn de vliegtickets op las vegas veel goedkoper, zijn er meer directe vluchten. En een retourtje is ook vaak goedkoper dan 2 enkeltjes. Dat is wel de tip met kleine kinderen die ik zou willen geven: boek een directe vlucht. Want bij overstappen in de VS krijg je heel dat beveiligingscircus weer opnieuw, je moet zelf je bagage ophalen, langs de beveiliging en weer inleveren, een enorm gestress met vermoeide kleintjes erbij. En ik zou kiezen voor camperhuur, dat lijkt me veel leuker en rustiger voor kleine kinderen dan steeds weer andere hotels.
Wat een goede tips zijn gegeven. We willen de reis zelf gaan samen stellen, dit omdat we hem kunnen maken zoals ons uitkomt met niet al te lange reisdagen. Dit heb ik met zuid Afrika ook gedaan en was uiteindelijk hartstikke geslaagd. Toen alleen gereden op middagslaapje tijd van onze zoon en in Amerika willen we dit ook zo doen voor dochter. We willen de reis met auto en hotels gaan doen. De kinderen slapen overal en ik las dat auto stoeltjes lastig zijn in een camper en dat vind ik wel een vereiste voor zo'n reis. Verder is directe heen en terug vlucht ook een vereiste. Verder willen we graag parken gaan kijken, zoon kan goed lopen en dochter is een tula fan dus dat moet lukken. Zag ook opties tot fietsen huur dus dat kan ook nog. Verder zaten we aan sanFrancisco, las Vegas en Disney te denken. We willen 3 tot 4 weken reizen. Iemand nog tips voor mooie locaties/ hotels/kindvriendelijke plekken? Hoor het graag.
Gaaf hoor! Wij hebben jaren terug ook een rondje San Fransisco-Las Vegas-LA gedaan met heel veel natuurparken ertussen. Veel tips zijn al gegeven. Hoogtepunten vonden wij San Fransisco (zo'n fijne stad), Yosemite, Zion en Valley of the Gods. Dieptepunt was LA. Daar hadden wij drie volle dagen maar ik had deze stad net zo lief overgeslagen achteraf. Qua accommodaties vonden wij het erg leuk om een mix te doen. Naast gewone hotels hadden wij er ook van die foute motels langs de weg met neon verlichting tussen zitten en in Las Vegas zaten we weer in het Ceasars. Superleuk die afwisseling. Alvast heel veel plezier! Heel tof dat jullie dat gewoon met jullie kinderen doen