rondreizen met de auto Turkije in de zomervakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Maysa86, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Hai dames,

Heeft iemand van jullie ervaringen met Turkije in de zomer op eigen houtje? Ik zou namelijk graag met mijn ouders en eigen gezin daar voor 7 a 10 dagen op vakantie willen maar dan zonder massatoerisme en zon, zee, strand gehang & discotheken.

Ik dacht er aan om dan een ruime auto te huren en een rondreisje te doen maar ik weet niet of dat mogelijk is in de zomer met de wensen die wij hebben?

Een andere vakantiebestemming is ook prima als het maar rustig is, voldoende te bezichtigen is en redelijk betaalbaar.

Alvast bedankt!

2. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Helemaal niemand? *snif*

3. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Wij zijn afgelopen zomer met de auto door Italie getrokken. We vonden het erg tegen vallen. Wat wel een geboekte reis, maar zelf rijden. Zonder gid was alles veel minder interesant, en dat gesjouw van hotel naar hotel was ook niet zo leuk. En zoveel in de auto! Erg vermoeiend!

4. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Wij zijn 2 jaar geleden in September geweest.
    Gevlogen naar Istanbul en daar een huurauto genomen en voor de rest alles op eigen houtje gedaan.
    We hebben heel wat kilometers afgelegd. We zijn oa naar wat plaatsjes aan de zwarte zee gereden;Amasra,Safranbolu,Ankara, Bursa en nog wat andere plaatsjes.
    We waren met 2 kleine kinderen van 1 en 2,5 jaar.

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Verplaatst naar 'vakantie'.

6. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.
    hoe was het voor de kinderen en hoelang hebben jullie er voor uitgetrokken.
    Vond je het een leuke vakantie?

7. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Wij waren er 9 of 10 dagen in totaal.
    Wij vonden de reis heel geslaagd! Wij zijn wel een beetje avontuurlijk ingesteld, en houden van veel dingen zien en ondernemen. Het was wel vermoeiend maar dat is rondreizen sowieso altijd. Ik vond de wegen heel modern en echt goed zelf te rijden met een huurauto.
    Turkije is heel kindvriendelijk, we hebben in hotels of restaurants nergens problemen gehad. Onze dochters waren pas 1 en 2 en een half, als ze ergens iets niet hadden wat geschikt voor hun was dan hoefden we maar te vragen en dan gingen ze het ergens anders halen.
    Aan de zwarte zee kust waren veel parkjes, en speeltuintjes voor kleine kinderen. wat vooral was gericht op de Turkse toerist. Ik zou wel vantevoren een route plannen en eventueel hotels uitzoeken, anders verlies je veel tijd, en soms kwamen we ook duur uit omdat in de steden de goedkopere hotels vol zaten.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het is zeker mogelijk maar hou er wel rekening mee dat de mensen buiten de toeristengebieden en Istanbul vaak geen woord Engels spreken. Verder kan ik je het van harte aanraden want Turkije is prachtig. Ik zou een bepaald gebied uitzoeken denk ik want anders zit je alleen maar in de auto. En het oosten zou ik je sterk afraden als je de situatie en taal niet kent, daar is het gewoon gevaarlijk op bepaalde plaatsen en tijden.

Laatste tip; neem een auto met airco en persoonlijk zou ik niet in juli of augustus gaan

9. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Aan welk gebied/plaatsen zat je te denken in Turkije?

Wat Eylem zegt is idd waar, buiten de steden en toeristen gebieden werd er geen Engels gesproken. Wij kwamen er wel altijd uit met handen en voeten en een beetje geduld.

En Juli en Augustus is afhankelijk waar je naar toe gaat heel erg heet, misschien wel te heet om veel te ondernemen en zien.

10. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    als we gaan wordt het begin juli. Eerder kan helaas niet.
    we wouden beginnen in istanbul (max 2 dgn want dat kennen we al) en dan de omgeving. Teveel rijden zie ik inderdaad niet zitten.

We twijfelen nog en denken ook aan egypte. Al ben ik bang dat dat erg veel van hetzelfde is (piramides, opgezette mummies enz.) maar ik kan ook fout zitten.

Ik zie mijn familie heel weinig dus wil ook tijd over houden om gezellig samen te ontspannen maar 10 dagen in een bungelo park ronhangen is niks voor ons. Dus ik zoek iets er tussen in maar dan zonder massa toerisme..

11. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Egypte zou ik zelf niet voor kiezen hoogzomer: Volgens mij kan je daar ook niet echt op eigen houtje met een huurauto reizen maar misschien heb ik het mis.

Wij zijn vorig jaar naar Zuid Spanje geweest dat was eind Juni.
    Daar een groot huis gehuurd in de bergen van Malaga en vanuit daar dagtrips gemaakt. Heerlijk afgelegen en rustig gelegen. Was dus niet vermoeiend met koffers in en uitpakken en hotel in en uit. Maar wel genoeg te zien dorpje op 10 minuten rijden en grotere plaatsen waren wat verder (Malaga op 30 minuten,Granada op 2 uur,Antequera op 30 minuten) Was een huis met gesloten tuin en eigen privé zwembad. Ons is dat ook heel erg goed bevallen. Was trouwens een huis met 2 verdiepingen dus als je met je ouders gaat dan zou ook ieder nog genoeg privacy hebben.

12. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    oh dat klinkt echt super sm1!
    Mag ik je erover pb' en?

13. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ik stuur je een pb.

14. HOG

HOG Niet meer actief

Wij gaan in Mei naar Istanbul voor 9 dagen. Ik vind het ook erg spannend, want heb geen idee wat ik ervan moet verwachten met een kleintje. Ik maak me wel een beetje zorgen om het eten, want mijn dochtertje lust geen eten uit potjes... Hoe is het daar met eten in restaurats?

15. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Wij waren dus ook in Turkije en Istanbul. Mijn dochters waren 2 en een half en net 1 jaar. Mijn dochter at ook nooit potjes. In restaurants eten was best goed te doen.
    Er was altijd wel iets te vinden wat ze kon eten; kleine gehaktballetjes, kleine stukjes kip,frietjes, stukjes komkommer, tomaat, witte rijst. Als ze iets niet hadden dan gingen ze het wel halen, bijvoorbeeld danoontjes. Op straat kon je ook bij de fruitkar bananen kopen, sinaasappels of appels.

16. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    @Ms M
    Istanbul is heel leuk !
    Blijven jullie alleen in istanbul? Is 9 dagen dan niet erg lang?

@ SM1 bedankt voor je pb. Ik ga het zeker in mijn achterhoofd houden voor een volgende vakantie maar helaas zijn ze voor deze zomer al volgeboekt..
    Erg jammer.

Het begint er toch op te lijken dat het Egypte gaat worden..

17. HOG

HOG Niet meer actief

@sm1: Ahh jouw reactie is een hele opluchting! Ook dat je ook op straat fruit kan kopen :)

@Maysa: Haha geen idee of 9 dagen lang is. Ik dacht dat het wel handig was met onze dochter, een dag lekker sightseeing, andere dag lekker rustig aan. Heb je al geboekt voor Egypte?

18. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Als je nog geen hotel hebt in Istanbul kan ik nog wel een hotel aanraden. Wij waren met 2 kleintjes en we hadden een leuk goedkoop hotel gevonden met goeie en ruime kamers met een heel leuk privé terras, lekker om s´avonds nog wat te drinken als de kids al sliepen. Was geen grote luxe, maar alles netjes in orde en redelijk nieuw. Ik denk dat 9 dagen wel lang is in Istanbul maar zo kan je in ieder geval alles goed zien en ook een dag rust in lassen.
    Ik zou mij in ieder geval niet snel vervelen in Istanbul.

19. HOG

HOG Niet meer actief

Hoihoi, hotel hebben we gelukkig wel :) Eentje met een zwembad op het dak, dus ben benieuwd. Haha denk ook niet dat ik me snel zal vervelen, ik hou van fotograferen en volgens mij kan ik dat daar volop doen :D

Deel Deze Pagina