Hallo verloskundigen, Ik heb afgelopen vrijdag een doppler apparaat binnen gekregen. Ook al weet ik dat het hartje vaak nog niet te horen is zo vroeg heb ik het toch geprobeerd. Dit mocht na de belofte aan mijn man dat ik niet zou gaan panieken als het nog niet te horen is. Maar gelukkig, ik heb het hartje gevonden, wat een super mooi geluid... Maar nu lees ik op sommige topics dat het misschien schadelijk kan zijn. Een angelsounds apparaat zou wel veilig zijn, maar daarover wordt op hun website ook gezegd dat het een doppler apparaat is. Het apparaatje dat ik heb gekocht staat in mijn album. Ik heb gelezen dat je het met mate moet gebruiken, maar dat is zo subjectief.. wat is met mate in dit geval? En is mijn apparaat echt wel een heel ander soort apparaat dan de angelsound? Alvast bedankt voor het antwoord. Ik vind het fijn dat ik hier met mijn vragen terecht kan. Het voelt toch laagdrempeliger dan de vk bellen. Groetjes Mariska
Hoi Mariska, het is inderdaad gewoon een doppler apparaat, dus inderdaad niet te vaak gebruiken. Een of twee keer per week is eigenlijk genoeg, puur om het feit dat het niet bewezen onschadelijk is om vaker te luisteren. Maar je kunt met name vanaf 12 weken niet echt iets verkeerd doen hoor. Gewoon niet elke dag luisteren (ook omdat zo'n apparaat je onzeker kan maken, ben ik helemaal met je man eens), je moet ook een beetje vertrouwen op je lichaam en op die kleine Groetjes Brigitte