baarmoeder boven schaambeen met 7 weken, wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vollutto, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik ben net bij de verloskundige geweest voor een intake gesprek. Tijdens dat gesprek gaf ik aan dat ik mijn baarmoeder al heel goed voelde boven mijn schaambeen.
    Volgens de vk zou dat niet kunnen met 7 weken zwangerschap.
    Ik vroeg aan haar of ik het misschien al eerder kon voelen doordat het mijn vierde kindje was, maar dat was volgens haar ook meestal niet het geval.
    Ze ging toch aan mijn buik voelen en moest toen bevestigen dat het inderdaad zo was.
    Morgenochtend moet ik gelijk voor een echo, want misschien ben ik wel verder zwanger dan 7 weken. Mij lijkt van niet, want de testen die ik voor de positieve test had gedaan waren alle twee negatief.
    Het kan ook zijn dat het er 2 zijn ipv 1....
    Ik ben heel benieuwd wat we morgen te zien krijgen.

Wanneer voelde jij je baarmoeder boven je schaambeen?
    Zijn er ook meiden bij wie je het wel kon voelen met 7 weken?

2. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    hoe hoog hij zat met 7 weken weet ik niet, maar met 12 weken zat hij net onder mijn navel, terwijl hij normaal pas dan boven schaambeen uitkomt.
    Die van mij ligt dus al heel vroeg heel hoog. Dus ws. met 7 weken ook al boven schaambeen. Met 16 weken zat hij 2 vingers boven navel ;)

dit is ook mijn 4e zwangerschap, dus het kan echt wel als het een 2e of meerdere zw-schap is :)

3. Seth

Seth Niet meer actief

hier ook met 6weken 3dagen, 2 vingers boven schaambeen...
    (derde kindje....)

4. Meeks

Meeks Actief lid

10 mrt 2010
    155
    0
    0
    Hoe kan je dat het beste voelen dan?
    Domme vraag misschien maar dit is de 1e dus alles is nieuw! :)

5. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    @ eliza heb er geen ervaring mee, maar wou je even succes wensen morgen met je echo....super spannend!

6. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Ik hoor het hartje van mijn (2e) kindje juist nog best laag (echt nog onderbuik zeg maar)

Heeft dat hiermee ook te maken, zou deze niet al veel hoger moeten liggen ivm 2e zwangerschap of heeft dat er niets mee te maken?

Beetje ongerust.

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn bm kwam ook al heel snel boven mijn schaambot uit, hoor! Eerste zwangerschap, dus daar kwam het niet door.
    Het schijnt dat bij sommige vrouwen de bm smaller is, waardoor ie eerst 'omhoog' groeit (normaal gesproken gaat ie juist eerst de breedte in). Mijn bm zat dus ook al vrij snel helemaal bovenin (had ook al heeeeeeel snel een echte zwanger-buik) en ging daarna pas de breedte in groeien. Apart, maar ik vond het ook wel weer wat hebben :D

Ik moest trouwens ook gelijk voor 'n echo omdat ze niet geloofde dat ik pas 8 weken was. Was toch echt zo! :p

8. Seth

Seth Niet meer actief

nee joh dat maakt niet uit.....
    Wellicht vindt je kindje het onderin je buik gezelliger.....:)en heeft hij/zij een vast lievelingsplekje...:)

9. Seth

Seth Niet meer actief

tja kort gezegd.... door van bovenaf naar benee in je buik te porren...(best diep in het begin van de zwangerschap) op gegeven moment kom je een soort "drempel" tegen... rand baarmoeder...
    maar zoals gezegd gemiddeld ligt deze tot 12 weken verstopt onder je schaambeen....

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Als je 'm gaat zoeken kun je het beste op je rug gaan liggen en zoveel mogelijk ontspannen. Als je dan helemaal uitademt en dán gaat duwen met je vingers heb je kans dat je 'm voelt...

11. Seth

Seth Niet meer actief

DAT was ik er dan even vergeten bij te zeggen.....:D
    (hahahaha tja tis ook zo vanzelfsprekend als je het allemaal al eens hebt meegemaakt....:))

Thanx voor de aanvulling....:)

12. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Graag gedaan :D Ik weet nog goed hoe ik de eerste keer aan het zoeken was; vandaar dat ik er wel aan dacht, hahaha!

13. Meeks

Meeks Actief lid

10 mrt 2010
    155
    0
    0
    Okay, bedankt! Het kan dus geen kwaad om voorzichtig te voelen?
    Waarschijnlijk zal de gyn ook wel gaan voelen, en sta ik dan perplex van de druk die hij uitoefent... :$

14. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Misschien een hele domme vraag ;),maar kan er niks gebeuren als je dat probeerd...

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hahaha! Natuurlijk geen domme vraag; ik was daar ook bang voor.Maar je baarmoeder is zo stevig en het vruchtje zit zo goed beschermd: je moet echt flink hard slaan (!) wil je schade kunnen aanrichten. En zelfs dat kan vaak niet eens echt kwaad - zijn zat mishandelde zwangere vrouwen die gewoon een gezond kind ter wereld hebben gebracht.

Als je gewoon een beetje gezond verstand gebruikt, kan het echt niet zo snel kwaad, hoor! :)

16. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Ok,, Ik zal nou nog wel niks voelen, want ik ben pas 8 weken, maar zal vanavond wel es proberen..
    T lijkt me wel eng ;)

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ah joh, niet bang zijn! Je kunt echt niets verkeerd doen.
    Je moet ervan uitgaan dat zolang het jou geen pijn doet, het voor de beeb ook geen kwaad kan. En geloof mij: de VK zal je best nog wel eens pijn doen als ze je buik voelt :$ Daar stond ik vooral van te kijken. Daardoor durf ik wel te zeggen dat je met een gerust hart kunt voelen zoveel je wilt ;)

18. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Haha! Thanks!!!

19. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Eliza, ik heb dat ook al hoor en het zijn bij mij echt geen darmen (!!!), ik heb het al een week ofzo en ook dit is mijn tweede zwangerschap dus misschien ligt het daar wel aan? Geen idee... Succes alvast he met de echo morgen :).

Liefs,

Fem

20. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Hoi!

Bij mijn eerste zwangerschap zat mijn bm ook al snel boven mijn schaambeen, de vk dacht toen ook mogelijk een tweeling, maar dat was niet zo. Bij sommige vrouwen groeit de bm inderdaad sneller naar boven.

Nu voelde ik ook al bij 7 weken het randje van mijn bm boven mijn schaambeen, en hij groeit gestaag voort.... :D:D

Mijn broek kan nog amper dicht, en mijn taille is ook al ver te zoeken :x

Volgens mij scheelt het per vrouw, en is alles helemaal normaal!

Deel Deze Pagina