Hallo, Nu heb ik al ergens gelezen dat er meer mensen zijn die veel harde buiken hebben maar tot wanneer is het nog te doen volgens de vk en wanneer mag je echt niks meer doen? Ik heb de hele week al super rustig aan gedaan, vanmorgen vroeg alleen even het toilet schoongemaakt. Vanmorgen af en toe een harde buik maar vanmiddag rond 3 uur kreeg ik mega harde buiken, in een uur tijd heb ik er 17 geteld en dat terwijl ik dat uur echt alleen maar gezeten heb... Heb nu sinds 3 weken erg veel last van harde buiken en ook in zeer heftige vorm alsof ik al aan het bevallen was. Mijn vk zei vorige week: als je geen blaasontsteking hebt (en dat heb ik niet want ze hebben het op kweek gezet en er is niets uitgekomen) dan moet je volledig plat. Maar uh.. is dat echt zo? Komt het echt omdat je 'iets' doet? Kan me toch ook niet voorstellen dat het goed is als je nu al volledig plat moet? Wat denken jullie daar nou van? Bedankt voor de reacties alvast!
Ook ik heb veel last van harde buiken en ik mag mijn hele zwangerschap al weinig doen ik werk niet (ziektewet), als het er te veel zijn moet ik bellen maar ja wat is te veel. Als je het niet vertrouwd zou ik toch even bellen.
Ik heb vanaf de 16 weken plat gelegen (zelfs met 26 weken aan de weeenremmers en longrijpers in het zkh) maar ook bij het niets doen kwamen de harde buiken gewoon frequent door. Ligt aan de gevoeligheid van je baarmoeder... Als je het niet vertrouwd; laat je doorverwijzen naar een gyn en maak geregeld baarmoederhalsmetingen.
Ik zou het advies van volledig plat maar wel ten harte nemen. Hier ook veel harde buiken (maar gelukkig niet zoveel als dat jij hebt). Ik moest ivm mijn bloeddruk al rust nemen (ziektewet), maar moet het nu nog rustiger aan doen. Ik kan merken dat ik wanneer ik wat gedaan heb wat lichamelijke inspanning vereist (al is het maar de vaatwasser uitpakken), ik zodra ik in rust kom meteen harde buiken krijg. Dit probeer ik dus zoveel mogelijk te vermijden. Rust houden (op bed of bank liggen) is echt heel belangrijk en als je het niet vertrouwt meteen aan de bel trekken.
Het staat er een beetje raar zie ik nu, maar ik probeer dus de lichamelijke inspanning te vermijden (niet de rust).
Ik heb op 27 weken ook veel te veel harde buiken gehad (om de 4 minuten), ctg gehad maar zorgden niet voor ontsluiting dus mocht naar huis gaan. Kreeg het advies rustig te zijn (niet platliggen)! Op 30 weken weeen gekregen, weeenremmers/longrijping voor een weekje. Achteraf mocht ik naar huis en moest me weer gewoon rustig houden/ geen platte rust. Ging ook niet want had een dochter van een jaartje nog rondlopen!
Dan doe je toch nog teveel vrees ik..Zou idd maar plat gaan hoor. Zoveel mogelijk. Ik herken geen harde buiken, maar als ik iets teveel doe, dan krijg ik een ontzettende druk op mijn blaas en zeurend gevoel. Omdat ik dat dus bij nader onderzoek (doorvragen verlos) heb als ik iets fysieks gedaan heb wat dus teveel is, zei zij dat dit harde buiken zouden zijn. Ik moet ook rustig aan gaan doen en smiddags sowieso plat omdat die druk steeds vaker voorkomt. Idd sinds ik smiddags rust is het al een paar dagen weg. Nu was ik gisteren de wc aan het boenen op mijn knieen en prompt begint die druk weer. Poosje op bed gelegen en het was weer weg. Ik vind het eng en schrik ervan, maar neem die rust maar direct dan. Nou zit ik al thuis ivm BI en hele lage bloeddruk en nog wat zaken die door de zw verergeren. Dus voor mij is het heel makkelijk plat te gaan. Zoontje gaat elke middag naar oma. Zou rustig aan doen hoor. Luister naar je lichaam.
Oh ik bedoel met plat gaan, gewoon liggen op de bank of bed hoor. Niet dat ik me niet meer beweeg en alleen op mijn rug hang. Kan ook rustig poos achter de pc zitten. Maar bij mij zakt die druk af als ik lig ontspannen.
Ik had precies hetzelfde, bij elke stap die ik deed had ik een harde buik. werken ging gewoon echt niet meer, ik mocht ook niet stofzuigen etc... ik merkte wel dat het dus echt minder werd als ik ging liggen en 'niks' doen. Hoe vervelend het ook is, het helpt wel.
Allemaal bedankt voor de reactie! Ik heb twee kleintjes rond lopen dus kan zowiezo niet volledige rust hebben. Doe wel erg rustig aan maar ik merk dus wel giga veel frustratie bij mezelf. Maar goed, dat is weer een ander verhaal Ik ga het gewoon nog (?) rustiger aan doen!
Ik zou dan toch maar hulp gaan zoeken met je andere kinderen en op de bank/bed gaan liggen.. bij mijn 2e kindje ook heel veel harde buiken en rust genomen. Hielp we'll. Mijn 1e is te vroeg gekomen ik luisterde niet naar mijn lichaam. En geloof me dat wil je niet 10 weken ZH.. Succes en hopelijk werpt de rust zijn vruchten af. Groetjes
Heb vanaf 25 weken heeeel veel harde buiken en dit regelmatig gemeld in ziekenhuis. Hoefde er niks mee te doen en konden geen kwaad. Nou werk ik niet en heb ik geen andere kinderen dat scheelt misschien. Hoefde niet plat te liggen en ook van rust is niks gezegd. Nu nog steeds veel harde buiken en gister werden ze wat vervelender maar vandaag weer niet meer zo vervelend.