Rood aanlopen tijdens het poepen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beertje09, 26 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allen,

Ik geef sinds een maand enkel flesvoeding, nu merk ik dat als mijn kleine het in zijn broek gaat doen, hij rood word (persen) hij huilt er totaal niet bij, en als ik in zijn luier ga kijken, dan hangt het zeg maar nog aan zijn anus, het zijn hooguit een paar keutels, geen volle luier.

Moet ik hiermee naar het cb of huisarts, hij heeft geen pijn en huilt er ook niet bij, maar als hij perst dan wordt hij rood (duurt een paar tellen) en lacht daarna weer.

Is dit normaal?

2. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi,
    Het lijkt onderhand wel alsof ik je achtervolg, hahaha! Blijkbaar lopen wij tegen allemaal dezelfde dingen aan. ;)

Hier loopt het koppie ook helemaal rood aan tijdens het poepen. Hij perst, het rood loopt op, hij laat los en het zakt weer af, als water dat stijgt en weer wegloopt, heel komisch om te zien. Volgens mij kan het helemaal geen kwaad, Mischa heeft dit altijd gedaan en heeft al een aantal maanden geen last meer van moeilijk poepen.

In het begin, toen ik net over was van borstvoeding op flesvoeding, heeft hij wel flink last gehad van moeilijk poepen. Dat was huilen geblazen elke keer als er maar een windje uit moest, heel zielig. Volgens mij is de poep gewoon anders als ze flesvoeding drinken. Bij borstvoeding is het lekker dun en spettert het er lekker makkelijk uit (sorry, heb dit zelf gezien toen Mischa in het ziekenhuis lag en kon mijn hand er nog net voor houden zodat de vloer niet ondergespoten werd :p), en bij flesvoeding kan het wat dikker zijn.

Als je denkt dat je kindje geen pijn heeft hoef je niks te doen.
    Groetjes en tot het volgende topic! ;)

3. wolly

wolly Niet meer actief

Is heel normaal.
    Een klein babytje weet nog niet goed welke kant ze op moeten drukken zeg maar bij het poepen en daardoor gaan ze heel hard drukken waardoor ze dan knal rood aanlopen.
    Ik vond het zelfs wel eens een eng gezicht want Jayden liep soms zo rood aan dat ik wel eens dacht van je knalt zo uit elkaar ;)

4. snoes

snoes Lid

26 feb 2007
    39
    0
    0

hahaha hier precies zo :)

5. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi hoi,

Koen krijgt ook altijd een rood hoofd en kreunt er altijd bij en toen hij nog heel klein was en net gedronken dan kwam er door de kracht zelfs melk uit zijn neus (gelukkig gebeurt dat niet meer). Ik denk dat het gewoon een hoop werk is voor zo'n kleintje om er een hoopje uit te krijgen.

Groetjes,

Kim

6. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Onze dochter heeft precies hetzelfde, ik heb soms ook echt het idee dat haar hoofdje op ontploffen staat. Zo spant zij zich in...en dan de geluiden die ze erbij maakt.
    Maar heb inderdaad wel eens ergens gelezen dat van die kleintjes noeg niet weten hoe ze moeten poepen en dat ze dit eerst nog moeten leren. Ws veroorzaakt het nog niet weten hoe te poepen een 'foute' manier van persen en lopen ze daarom zo rood aan

7. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Hey,

Mijn kleine meid heeft hier ook last van. Ze perst zo hard dat ze knal rood wordt. En dat het haar ontlasting ook wat harder is. Wij gaven haar nutrilon standaard maar zijn nu overgestapt op nutrilon omneo. Dit is dikker en goed voor de darmen en krampen.

Groetjes Mandy

Deel Deze Pagina