Samen slapen met baby die kan kruipen?

Discussion in 'Verzorging' started by ratatosk, Aug 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Voorheen was het makkelijk.
    Wilde Ratababy niet slapen? Rata legde hem in het grote bed lekker op haar borst waardoor hij rustig werd en sliep zelf verder :p.

Maar nu kan hij kruipen en het is al vaak voorgekomen dat hij enthousiast naar de rand van de bank of het bed kruipt om vervolgens niet te stoppen maar gewoon door te gaan. Gelukkig zit er altijd iemand bij hem waardoor hij niet genadeloos hard op zijn nieuwe tandjes terecht komt, of erger, op zijn gezicht waardoor zijn nekje naar achteren knakt ofzo. Doodeng!

Zijn er mensen die hun kruipende baby nog (weleens of vaker) bij zich in bed nemen, en dan zelf wel slapen? Kruipt hij of zij dan niet simpelweg over je heen om dan te proberen uit het bed te klimmen?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan heeft 2 jaar bij ons in bed geslapen en Isabelle slaapt ook nog steeds bij ons in bed, ze kruipt en loopt al, maar is er nog nooit uitgevallen. Ik leg d'r gewoon tussen ons in en als ze wakker wordt, word ik ook altijd wel wakker. Sowieso heeft ze een slaapzak aan, dat kruipt al wat moeilijker ;). En ze begint altijd een beetje te mopperen/jengelen als ze wakker wordt, ruim voordat ze wil gaan kruipen, dus tegen die tijd grijp ik in ;).

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Die van mij kruipt ook net zo hard door alsof het bed niet ophoudt! Als ik haar niet vasthou, kruipt ze er zo af!!!

Ze is toen ze kon rollen 1 keer uit bed gerold.... Omdat ik weer in slaap was gevallen en manlief was gaan douchen.

Zolang ze tussen ons in ligt, doen we het. Maar zodra 1 van ons uit bed is, is het hier te gevaarlijk geworden.

4. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Samen slapen doen we sowieso niet, dan doet geen van ons een oog dicht. 's Morgens komt Simone wel even bij me drinken en daarna spelen en die tijgert volgens mij ook zo het bed af als ze de kans krijgt. Ze blijft alleen op haar rug liggen als ik de tv aanzet en dan alle dekbedden en kussens om haar heen leg zodat ze eigenlijk geen kant op kan en dan nog vind ik het eigenlijk wel eng om beneden brood te gaan smeren als papa onder de douche staat. Dan ren ik alsnog om de zoveel minuten naar boven om te kijken wat ze doet :)

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hier wordt er ook samen geslapen. Soms slaapt dochter tussen ons in, maar meestal ligt ze in de zelfgemaakte co-sleeper (omgebouwd ikea bedje).

6. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

Jul 14, 2011
    399
    0
    0
    Lucas slaapt nooit bij ons in bed.
    Als hij strals kan lopen en naar ons toe kan komen oke maar tot die tijd nee.
    Eigen bed voor papa en mama.
    Lucas kan ook neit slapen bij ons.Constant rond kruipen en idd op ontdekkingstocht gaan.Als hij straks zelf in en uit kan klimmen dan kijken we verder.

7. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

Aug 12, 2011
    3,324
    158
    63
    Female
    Drenthe
    Finn heeft ook vaak bij ons in bed gelegen. Vaak lag hij tussen ons in, maar als maar 1 van ons in bed lag ging het ook altijd goed. Zodra wij gaan liggen gaat Finn ook liggen, hij weet ook dat dat de bedoeling is van bij ons slapen, zeker midden in de nacht..

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Samen slapen komt hier bijna nooit voor omdat het dan een dolle boel is in bed hahaha, Tycho denkt dat we dan gaan spelen. Alleen als hij ziek is dan slaapt hij weleens bij mij. Maar dan gaat manlief in het andere bed liggen want die wordt heelmaal gek van dat heen en weer gewiebel van Tycho. Het is nogal een wiebelkont in zijn slaap. Ik kan er ook heel lastig van slapen omdat ik bij elke beweging van hem wakker wordt.

Wat ik doe als hij wel naast me slaapt is voor de zekerheid een houten plaat aan de kant van mijn vriend zetten. Missch een beetje vergezocht maar Tycho is zo soms ontstuimig in bed!!

xxx

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hier ook deze zorg, manlief slaapt vaak op zolder doordeweeks, en durf haar ook niet echt meer in bed te nemen. Ik blijf dan wel wakker tot ze slaapt en probeer haar maar weinig ruimte te geven met een opgerold dekbed naast haar en aan haar "voeteneind", zodat ik wakker wordt als ze beweegt.

Ik dacht eraan om zo'n zijsteun aan het bed te nemen zoals ze die wel voor peuterbedjes hebben? En ook een aan het voeteneind en desnoods aan mijn kant zodat ik even kan plassen 's nachts? Maar tegelijk denk ik dat die niet hoog genoeg zijn om een kruipende baby tegen te houden...

10. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje wilt niet eens meer bij ons slapen...laat staan rustig liggen oid...dat is sowieso kruipen, staan, klauteren etc etc..

maaaar hele tijd terug wilde ie het nog wle..maar dan schoof ik het bed in een hoek..wat kussen ertegen...en nahja toch wel een soort gedoe...maargoed hij sliep dna netje sin ene hoekje...en sochtends werd ik direct geslagen enz...dus wakker was ik snel...sliep overigens ook veel lichter

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Herkenbaar haha!

12. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat het beste is om hem te leren hoe hij veilig van bed/bank af kan komen. Wij hebben dat gedaan meteen toen ze zelf gingen zitten en optrekken. Elje keer als ze van de bank af wilden, deden we voor hoe ze dat zelf kunnen, via de buik zeg maar.
    Binnen 2 weken konden ze het zelf.

13. fafje

fafje Niet meer actief

oh idd dat kan/kon hij al redelijk snel...(weten hoe er vanaf te komen)...das wel een goeie tip ;)

14. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Zoonlief is overdag een drukke rakker, maar als er 's nachts iets bijzonders is (komt bijna nooit voor) en we nemen hem bij ons in bed, gaat het altijd goed. Hij kijkt ons eerst altijd een beetje verbaasd aan, vindt het dan even heel gezellig, maar is toch zo moe dat hij lekker tussen ons in nestelt en gaat slapen. 's Ochtends is hij dan zo blij om tussen ons wakker te worden, heerlijk!
    Trouwens wel een goede tip om hem te leren hoe hij van bank/bed moet klimmen. Hij kan goed staan en zitten en begint langs de bank te schuifelen met kleine stapjes, maar als hij op de bank zit probeert hij zich er wel eens 'head first' vanaf te gooien :(
    Ga er morgen gelijk mee beginnen!

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Wij zijn vandaag ook begonnen met leren hoe hij van de bank af moet komen. Wij hebben namelijk ook zo'n head-first kindje :p. Goeie tip Adi, bedankt.
    Het ziet er wel koddig uit hoor zo'n babylijfje dat achterwaarts van de bank afglijdt :).

16. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Uk ligt hier 's ochtends van 6:00/6:30 tot 8:00 uur in ons bed om een beetje te dutten van zijn tapasontbijt te genieten (vaak veel kleine slokjes). Was een stuk relaxter toen hij nog niet zoveel bewoog, dit topic herinnert me er aan dat ik nog wat naast mijn kant van het bed moet zetten *niet vergeten vanavond*

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier slaapt ze nog maar heeeeel soms bij me als ze te vroeg wakker is en op de arm verder wil slapen. Maar dan slaap ik zelf erg slecht door zo'n woelend kindje. Ik slaap meestal alleen in 't grote bed ivm nachtdienst man dus ze kan nergens tussen in liggen. Maar ik word dus wakker van haar voor ze kan kruipen, dat scheelt.

Share This Page