luieruitslag

Discussie in 'Verzorging' gestart door mandy1, 18 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    noa heeft sinds een week een paar poepluiers per dag, maar ook andere luiers ik had een pak pampers new born gekocht ipv baby dry. nu heeft ze uitslag op haar billetjes vlak bij haar lipjes het ziet er heel raar uit het lijken wel blaajes, is dit normaal voor luieruitslag? ik smeer er sudocreme op iemand nog andere tips heb namelijk niet echt het idee dat het helpt.
     
  2. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Het zou ook een schimmelinfectie kunnen zijn zoals jij het omschrijft. Alyssa heeft dit ook al een keer gehad, en volgens mij zit het er nu weer aan te komen. Ik zou er even mee langs de huisarts gaan, als het een schimmelinfectie is krijg je er een zalfje en een poeder voor. Dan is het zo weg.
     
  3. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ok het is echt rood en een paar blaasjes. hoe komen ze aan een schimmelinfectie dan?
     
  4. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Dat vroeg ik dus ook aan de huisarts en die zei dat ze er gewoon gevoelig voor kunnen zijn net zoals volwassenen wel eens een schimmelinfectie kunnen hebben. En het kan ook door de luier komen, het is natuurlijk best broeierig in zo'n luier. Hij zei dat het echt heel vaak voorkomt bij baby's.
     
  5. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ok dan kijk ik het nog heel even aan en anders ga ik naar de huisarts.
     
  6. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Kan idd een schimmel zijn.

    Mijn tip bij luieruitslag; Bepanthen zalf (belangrijk; let erop dat je echt de zalf hebt, doosje met roze letters en niet de creme,die is niet geschikt). Ik gebruik normaal altijd sudocreme als verzorging, maar bij daadwerkelijke luieruitslag smeer ik er onmiddelijk Bepanthen op. Uitslag is dat binnen een mum van tijd weg.
     
  7. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ok bedankt het wordt al minder.
     
  8. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    sudocreme is beter voor het voorkomen van luieruitslag en de bepanthen voor de luieruitslag zelf.

    succes meid!

    zal anders gewoon even lang de ha gaan.
    zekere voor het onzekere.
     
  9. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    bedankt voor de reacties, het is zo goed als weg.
     

Deel Deze Pagina