welke kwaaltjes na bevalling? eventueel tips?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mimi1987, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1987

mimi1987 Actief lid

20 mrt 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!
    6 april bevallen van mijn zoontje, 4420 gram :D vacuumbevalling en tang, dus knip gehad. Ik heb wat dingen die ik voor de bevalling niet had en vroeg me af of dit herkenbaar was en of jullie tips hebben :D ik zweet enorm veel.. het druppelt er niet af maar ik plak en stink van onder mijn oksels! 15 min na douchen is het weer zo erg, deo helpt niet! Ik dacht ook dat ik een schimmelinfectie (voor zekerheid creme gehad van ha) had want het rook niet zo fris daar beneden.. maar had op internet gelezen dat meerdere dit hadden na de bevalling. Mijn plas ophouden is ook nog moeilijk, ik knijp het regelmatig samen om te trainen! ;) ook heb ik een bobbeltje wildvlees bij het litteken van mijn knip :( ha zei dit verdwijnt wel, volgende week op na controle van gyn hoop dat hij er iets aan doet, irriteerd een beetje door wrijving.. ook heb ik ontzettend veel last van roos! Had ik voorheen ook wel maar lijkt veel erger nu! Tijdens mijn zwangerschap was mijn huid extreem droog, dit was snel na de bevalling weg. (Tog nog iets goeds haha ;) ). Ben benieuwd of dit herkenbaar is en wat julie er tegen doen :)

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

De dingen die je beschrijft heb ik zelf niet behalve moeite met urine ophouden, althans dat had ik de eerste 6 weken na de bevalling, momenteel is het weg alleen als ik hard moet lachen of niezen dan moet ik mijn benen kruisen. Het enige wat je kan doen zijn je bekkenbodemspieren trainen.
    De kleine hier is ook geboren met een vacuüm en dus een knip, ondanks dat na 1 week de wond wat open ging staan is het toch mooi genezen, ik denk dat als je echt last van wild vlees hebt je het wel kan laten aanstippen.

Ik heb alleen nog last vocht in mijn enkels, voeten en in mijn polsgewrichten waardoor ik ontzettend veel pijn aan mijn polsen heb, ben al bij de neuroloog geweest en heb een onderzoek gekregen om te kijken of het Carpaal Tunnelsyndroom is maar dat is niet zo, moet nu binnenkort naar de orthopeed om te onderzoeken of het gewricht is aangetast. :(

Verder heb ik geen klachten meer van de zwangerschap/ bevalling.

3. cat2

cat2 Niet meer actief

Hoi, ik heb dat ook het erge zweten. Het is nu wel minder, maar nog wel af en toe. Verder ook het urineverlies, net als drieka. Ik kwam er gister achter dat ik hier metrennen ook last van heb.
    Verder heb ik last van aambeien na de bevalling.

tot zover mijn kwaaltjes na de bevalling. :)

4. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Duurt wel even voor je lichaam weer normaal functioneert hoor(wil je niet ontmoedigen, sorry). Onze dochter is nu 21 maanden dus voor mij ist alweer een tijdje terug. Ze is in Aug. geboren en ik was blij toen het winter werd! Ook ik zweette me dood. Zelfs vorig zomer had ik er nog last van(en ik ben al een heethoofd in de zomer, haha!). Ik had ook een poosje last van haar uitval, maar dat was na een maand of 3 á 4 ook wel weer over(gelukkig heb ik dik haar, valt niet zo op). Urine verlies heb ik nog steeds, alles is gewoon uitgezakt, letterlijk en figuurlijk. Ik zei tegen mijn man laatst; ik laat de boel daar beneden wel renoveren als we een eventuele 2e hebben gekregen, anders heeft het toch geen zin. Oja, en ik ben aangekomen(was al niet slank), en borsten hebben ook een metamorfose ondergaan, heb hele andere maat bh. Daarnaast nog ergere haargroei op benen en onder oksels dan voor zwangerschap. het is zo dik dat ik het niet eens met een mesje kan scheren, moet altijd met de "grasmaaier". Sommige dingen zijn tijdelijk, andere dingen veranderen voorgoed. Maar ik neem het maar voor lief, hetgeen wat ik er voor terug heb is het me allemaal wel waard! Heel veel succes met herstellen en geniet van je kleine!

5. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Dit had ik vorige keer ook. De gyn heeft het toen aangestipt met zilvernitraat waardoor het afsterft. Voelt even vervelend maar helpt wel.
    Verder echt bekkenbodemoefeningen doen want anders kun je best lang van urineverlies houden, helemaal met zo'n bevalling (had zelf kindje van 4365 met vacuumpomp, dit doet wat met je bekkenbodem. heb een jaar urineverlies gehad)

6. VSC

VSC Niet meer actief

Ik heb haast geen kwaaltjes (gehad). Maar t zweten herken ik wel. Ik hield ook vrij veel vocht vast dusja dat moet r wel allemaal weer uit

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Zweten herken ik wel. Ook vind ik dat ik anders ruik dan voorheen. Stink sneller... bleh.
    Maar de roller van Odorex Extra Dry helpt gelukkig heel goed voor de oksels!

8. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Komen ze :)

Warm/koud hebben
    Nog dikke enkels en voeten door het vocht
    Haaruitval
    Last van ogen ( droog en soms slechter zicht)
    Emotioneel ( ben een draak)
    Diarree/rommelende darmen ( van obsipatie is geen spraken meer)
    Urine verlies kan het echt niet meer ophouden.
    Ik val haast niet af....

Dus hele waslijst

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja hier ook een ergere zweetgeur! Had ik ook toen ik met de pil stopte. Verder nog steeds (4 maanden verder) een vreemde geur daar beneden wat ik echt heel vervelend vind en voorheen totaal niet had. Er is al naar gekeken (uitstrijkje) maar geen infectie oid dus nu maar wachten en hopen dat t overgaat... Ook knip en vacuum gehad, hechtingen zijn redelijk, maar echt mooi is anders...

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik had ook een heftige vacuumbevalling van een grote knul (4325gr)

Na de bevalling had ik een paar weken bekkenpijn.

Na 8mnd ben ik naar de huisarts gegaan ivm urineverlies, bleek een dubbele verzakking :) te hebben. Ik ben net klaar met bekkenfysiotherapie.

Zweten heb ik niet meer last van.

Wel dat ik veel sneller aankom qua gewicht.

11. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Klinkt herkenbaar. Hier ook vacuümpomp en knip. De knip is mooi geheeld en destijds goed gehecht. Als het urineverlies aanhoudt, kun je een bekkenfysio bezoeken. Zij geeft tips en oefeningen. Het is soms niet handig om op eigen houtje dat te doen. Je kan nml. een strak gespannen bekkenbodem hebben of een slappe. Alle twee hebben ze een andere benadering nodig.

Heb je al een opvlieger gehad? Hartkloppingen , zweetaanval en giga hoofdpijn ( ik dacht dat ik er geweest was, verschrikkelijk)
    Verder kan ik nog pijnlijke gewrichten er aan toevoegen. Voor mij is het alweer even geleden, dus een aantal dingen ben ik alweer vergeten gelukkig.

12. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Herkenbaar hoor!
    Zweten heb ik nog heel lang gehad, en roos ook. Hoofdhuid was heel droog en rood. Haar borstelen was dan geen pretje. Mn haar viel tussen de 4e en 6e maand na bevalling ook enorm uit. Urine ophouden had ik geen moeite mee. Voor mn zwangerschap had ik al sterke bekkenbodemspieren, nooit moeite mee gehad dus.

Deel Deze Pagina