Drank en sigaretten (etc) tussen eisprong en NOD

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hanna Mom, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Even een vraagje aan jullie allemaal. Hoe gaan jullie om met bovenstaande vraag? Drinken jullie nog gewoon tot de NOD? Of laten jullie alles al staan wat niet mag als je zwanger bent?
    Dus drank, sigaretten, zalm etc.

Ik was hier wel heel benieuwd naar. Ik heb ergens eens gehoord, dat zolang je nog niet zeker kunt weten dat je zwanger bent, je gewoon alles kunt eten en drinken omdat het je kindje nog niet schaadt.

2. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Roken doe ik niet en drinken deed ik altijd maar heel af en toe en dan ook maar 3 wijntjes ofzo dus die dingen zijn voor mij makkelijk om niet te doen.
    Met eten enzo heb ik ook zitten dubben want ik ben echt gek op filet americain en gamba's enzo maar die eet ik wel minder en alleen in de week van mijn menstruatie en de week voor de eisprong.
    Bij mij zit het volgens mij een beetje tussen m'n oren;) maar ik heb er verder geen moeite mee om het te laten staan dus waarom niet.

Ik heb wel begrepen dat de eerste paar weken van je zwangerschap er nog geen bloed verbinding (of iets dergelijks) is met de baby dus als je dan hebt gedronken is het nog niet schadelijk voor de baby.

Ja weet je, de meeste zullen zeggen dat je beter niet kunt drinken en roken maar aan de andere kant...vroeger deed men dit ook gewoon en wij zijn toch ook gezond. Dus ik denk dat je moet doen waar jij je goed bij voelt.

3. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Ik doe niks wat niet goed is. Roken en drinken doe ik sowieso niet, maar bijvoorbeeld medicatie gebruik ik niet, net als brie e.d.

4. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Hoi hoi,

Ik was wel gestopt met roken voordat ik met de pil stopte. Ik dronk wel als ik daar zin in had. Nu natuurlijk niet meer :)

Je weet nooit hoe lang het duurt, dus vond ik dat ik het mezelf niet te moeilijk moest maken.

5. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

De eerste weken van je zwangerschap heb je nog een bloedband met je kindje, dus kan het geen kwaad. Ik weet alleen niet precies hoelang deze periode is, als je graag zwanger zou willen worden.. zou ik zeker stoppen met roken (als je dat doet) en met drinken zodra je weet dat je zwanger bent..

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou ik ben wel gestopt met roken en drinken deed ik al niet....

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Roken is al schadelijk een hele tijd voor je zwanger wordt: de afvalstoffen hopen zich op in je lijf en dus ook in je placenta, en dat krijgt je kindje dus mee. Roken dus altijd vroegtijdig mee stoppen.

Alcohol komt bij je kindje zodra het zich ingenesteld heeft. Dat kan vanaf je eisprong zo'n 2 dagen tot 2 weken duren, dus ik stop idd met alcohol na m'n ei.

De rest geloof ik wel tot ik de positieve test in handen heb: het gaat bij al die dingen om een kleine kans dat de bacterie in de voeding zit, vervolgens om een kleine kans dat jij er zelf ziek van wordt en daarna een nog weer kleinere kans dat je kindje daar ook ziek van wordt. Dat ga ik dus wel doen zodra m'n test positief is :)

Deel Deze Pagina