bloedverlies bij ontlasting (voor NOD)

Discussion in 'Zwangerschap' started by singha, Oct 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. singha

singha Lid

Oct 26, 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Donderdagochtend verloor ik op de wc een paar druppels helder rood vaginaal bloed. Het was bij harde ontlasting, maar ik heb niet geperst ofzo. Vrijdag en vanmorgen had ik het weer. Niet bij plassen, maar alleen bij harde ontlasting en dus niet altijd.

Normaal is m'n cyclus zo'n 26 dagen, maar nu had ik al vers bloed op dag 19. Ik hoop zo dat dit misschien een teken van zwangerschap is, maar vind het bovenal heel gek. Graag hoor ik of iemand dit misschien herkent of tips heeft.
    Liefs, Singha

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Weet je zeker dat het vaginaal bloedverlies is? Niet een klein wondje bij je anus dat makkelijk open gaat bij de ontlastig?

Mja, of het een zwangerschapsteken is, is echt niet te zeggen; het kan van alles zijn... Iig is een klein beetje helder bloed bij hard ontlasting niet erg, meestal duidt het dus op een klein wondje, en dat kan geen kwaad. Waarschijnlijk gaat het vanzelf wel over wanneer je de boel een beetje ontziet, dus zorg voor veel vezels, veel drinken en ga bij aandrang naar de wc (dus niet te lang ophouden).

3. singha

singha Lid

Oct 26, 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel Andrea.
    Nee, het is echt vaginaal. Met afvegen lijkt het net alsof ik ongesteld ben, maar na een paar druppels houd het op. Heb dan ook hooguit een klein (na)drupje op m'n inlegkruisje.
    Hoopte eerst dat het innesteling zou zijn, maar lijkt me stug dat dat een paar dagen rood bloed blijft en alleen met toiletbezoek. Misschien inderdaad een wondje ofzo, maar ik voel er helemaal niets van. Heb jij dat wel eens gehad?
    Ik eet in ieder geval zo m'n volkorenbroodjes op :)

4. singha

singha Lid

Oct 26, 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Damn, ik heb het nu weer!
    Bij het poepen een paar druppels helder rood bloed en bij het afvegen. Zeker vaginaal.

Ik zit nu op dag 18, dus één dag eerder dan de vorige keer.
    Was toen blijkbaar geen teken van zwangerschap, want ik werd gewoon ongesteld (wel op dag 23, iets eerder dan normaal). Vind het wel heel gek dat ik het nu weer heb. Ik zal toch niet midden in mijn cyclus opeens anders poepen! :(

Share This Page