hoi allemaal, Heb net borstvoeding opgewarmd, maar hij heeft toch nog geen honger. kan ik het over een uur weer opwarmen of mag dat niet? en hoe zit dat met kunstvoeding met 2 keer opwarmen? nog een vraagje: hoe lang kan je een klaargemaakt flesje borst- of kunstvoeding buiten de koelkast bewaren? Bedankt voor de reacties! Liefs NN
ik weet alleen dat borstvoeding 6 tot 10 uur buiten de koelkast bewaard kon worden. Toen ik een tijdje ieder uur moest kolven (om het weer op gang te brengen), mocht ik het gewoon in de flesjes laten zitten tot ik genoeg had voor een voeding en dan overgieten in een goed flesje om het Fae te geven. Ik gaf het dan ook gelijk, ik warmde het niet meer op. Fae dronk het dus gewoon op 'kamertemperatuur' Als het uit de koelkast kwam werd het uiteraard wel opgewarmd
Nee, je mag borstvoeding niet 2x opwarmen. Flesvoeding weet ik niet. Mij is verteld dat borstvoeding buiten de koelkast 5 uur houdbaar is.
Hoi Naannaan, misschien heb je je antwoord al gevonden, maar anders heb je hier misschien wat aan: Melk Temperatuur Tijd Colostrum Kamertemperatuur 12-24 uur Verse moedermelk Kamertemperatuur 6-10 uur Verse moedermelk Koelkast thuis Tot 5 dagen Verse moedermelk Ziekenhuis Niet langer dan 48 uur Moedermelk Vriesvak koelkast Tot 2 weken Moedermelk Kleine vriezer 3-4 maanden Moedermelk Diepvries constant max. 18 C 6 maanden of langer Ontdooide moedermelk Koelkast Tot 9 uur Ontdooide moedermelk Kamertemperatuur Zo snel mogelijk behandelen
Oh, bronvermelding is misschien wel handig... Ik weet niet meer precies waar ik hem vandaan heb gekopieerd een tijdje terug, maar op deze site staat een vergelijkbaar overzicht: http://www.olvg.nl/medische_afdelingen/ ... ers/kolven Op borstvoeding.com staat ook een tabel, als je dat meer vertrouwt: http://www.borstvoeding.com/kolvenenwer ... rmelk.html En ik heb begrepen dat als je meerdere beetjes gekolfde melk bij elkaar wilt doen, je moet zorgen dat ze op dezelfde temperatuur zijn. Dus bijvoorbeeld een hele dag elke keer in een nieuw potje wat melk kolven en in de koelkast zetten en het dan aan het eind van de dag, als het allemaal koud is, bij elkaar gieten en dan in de vriezer. Anders kan het gaan schiften ofzo.