Nou we het toch over de verjaardagen hebben, ook hier een vraagje om mee te denken. Wij wonen in een flatje met een woonkamer van 17m2 . Vrij klein dus. En nu word onze dochter van de zomer 1 . Ik zit zo te twijfelen of we de verjaardag wel thuis moeten vieren? Er komt zo'n 20 man (naaste familie) . Dus het zit al snel net TE vol. Met onze verjaardag ging het eigenlijk al net niet, maar toen lag Fae dus lekker te slapen. Nu is ze er ook nog bij, dus als het dan stampvol zit, is dat ook niet te doen voor haar. Nu waren er wel een paar dingen in ons opgekomen. Maar allemaal net niet geweldig. -bij mijn ouders vieren, daar kan het buiten: maar 40 km verderop, dus voor de schoonfamilie een stuk verder weg + m'n vader is 4 dagen later jarig en dat is vind ik wat rottig (dat sommige mensen het dan misschien gaan combineren etc) + 2 keer zooi voor m'n ouders -ergens gewoon 'buiten' vieren, dus in het bos, in een park en dan drinken meenemen etc. nadeel: Geen toillet ofzo en voor de oma's (van ons) wat moeilijker begaanbaar misschien. -in een zaaltje of restaurantje: We hebben wel een leuke locatie daarvoor (een pannenkoekenhuis) maarja, dat wordt helaas te duur... -of toch maar gewoon thuis? Ik denk dat de opa's en oma (van Fae) sowieso dan heel de dag willen komen + de drukte... splitsen is ook zo moeilijk , want wie laat je wanneer komen? pfff ik weet het echt niet... ze is dus half juli jarig, maar vanwege vakantie wil ik de uitnodigingen half juni al weg doen (want de 23 ste gaan we zelf nog even op vakantie!) , maar dan moeten we wel weten wat we willen. Dus nog tips, of (goedkope/betaalbare) locaties om het te vieren in de regio dordrecht/zwijndrecht/ridderkerk/h.i. ambacht? alvast bedankt!
Soms hebben buurtverenigingen wel eens een zaaltje/gebouwtje wat je kan huren voor weinig. Ik zou zelf kiezen voor thuis en dan opgesplitst. Bijv. de familie 's morgens en de vrienden 's middags. Als dat niet zou lukken, dan zou ik gaan voor een leuke speeltuin en dan picknickmanden meenemen. Het sanitair is dan wel lastig, dus van te voren allemaal thuis plassen.....
Nou... het is wat zo'n 1e verjaardag! Het is ook zo'n speciale dag, die wil je uiteraard goed voor elkaar hebben. Maar heb je misschien nog andere mensen, vrienden/famlilie in de buurt wonen waarvan je de tuin (bij goed weer) mag lenen? En bij slechter weer zet je er een grote partytent neer zodat je dan nog niet alle zooi bij een ander in huis haalt. Steenkoud zal het dan wel niet zijn. Of een andere locatie, bijv. de plaatselijk buurthuis of kantine. Misschien dat je zoiets af kunt huren, duur is het meestal niet. Het klinkt niet gezellig, maar als je de boel leuk aankleed ziet het er heel anders uit. Je zet er een tafel neer met hapjes, drankjes, muziekje aan en feesten maar. Opa en oma kunnen gewoon naar het toilet en slecht weer is geen probleem. Zo kun je ook alle mensen in 1x laten komen.
bedankt voor de reacties meiden .Splitsen gaat het niet worden, omdat er eigenlijk maar 1 bevriend stel komt, de rest is allemaal familie . Hoewel m'n nichtje meer onder het kopje 'vrienden' valt maar toch haha. Ik zit me net te bedenken dat ik misschien wel een zaaltje weet. Ik werk op een zwembad, maar om het daar te vieren is niet mogelijk omdat het hoogzomer is en het bad natuurlijk druk bezocht is, dus dan zouden we gewoon entree moeten betalen, heb ik niet zo'n zin in , en als het slecht weer is, is het ook zonde. Maar er is daar dus ook een vergaderzaaltje. Verder ligt het bij een park en een kinderboerderij. Het park is niet echt geschikt om het te vieren, (echt wandelpaadjes, weinig mooie grasvelden) , maar als het lekker weer is, toch een soort van uitwijk mogelijkheid. Stom dat ik daar niet eerder aan gedacht had Maar net wat je zegt mamamuts: Beetje versieren en het ziet er gelijk al heel anders uit , ik begin me gelijk al een beeld te vormen in m'n hoofd hihi.
heb je geen grasveld voor of achter je flat? zou je eventueel een party tent neer kunnen zetten, buiten heb je dan alle ruimte, toilet is in de buurt. misschien dat een tip en als het dan nog is lekker weer is tref je het helemaal.
Achter de flat wel, maar om daar te komen moet je nog een behoorlijk stuk lopen en het is een leuk, opgeknapt grasveld, met geultjes en speeltuintje en dergelijke. Erg leuk, maar niet rechttoe - rechtaan genoeg zeg maar om in groepje bij elkaar te kunnen zitten. Helaas . Gelukkig is het maar voor 1 jaar dit getwijfel, volgend jaar hebben we een huisje met tuin, dus kan het lekker in onze eigen achtertuin... Maar toch bedankt.
ik zou het lekker gewoon in je eigen huisje gaan vieren en dan desnoods wat meer over de dag verspreidt.
wij hebben hetzelfde, maar willen het toch gewoon thuis gaan vieren (we hebben nog even...) Alles uit de woonkamer en dan moet het lukken.. maar ik lees hier toch nog even mee...