Berg

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Eva1983, Apr 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    :(

Mijn zoontje heeft last van berg. Al vanaf de geboorte, hij is nu bijna 7 maanden. We hebben vanalles geprobeerd: olie, vaseline, speciale shampoo via de huisarts, amandelolie, na het oliën natuurlijk eraf halen. Het helpt allemaal wel, maar echt maar voor 2 dagen en dat kunnen we weer beginnen. Daar komt bij dat mijn zoontje behoorlijk veel (krullend) haar heeft, wat het nog lastiger maakt om het goed in te smeren met olie.... :(
    Gaat berg ook uit zichzelf weg wanneer mijn zoontje ouder wordt? En heeft iemand nog tips die ik nog niet uitgeprobeerd heb?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    het gaat vanzelf weg. heb je al van die pads van zwitsal geprobeerd?

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Bij mijn zoontje gaat het er heel makkelijk af, met pads van de etos. Alleen staat er wel op dat je het na 15 minuten met een doek eraf moet vegen, en dat heb ik met een kammetje gedaan, want met een doek had ik amper effect. Bij hem is het trouwens nog niet teruggekomen...

4. Alita

Alita Niet meer actief

Hier ook erge berg al vanaf begin, heb ook alles geprobeerd en nu heb ik via een vriendin haarlotion van de myléne gebruikt. Het werkt super! Elke dag op het hoofdje spuiten(is een spray) en je ziet er niks meer van! Hier haalde ik het altijd weg maar kwam de volgende dag weer even hard terug en deze haarlotion werkt echt super, had het graag al vanaf het begin willen weten dat het zo goed werkt want het ziet er niet mooi uit berg!

5. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    die zwitsal pats waren hier waardeloos, Esmee kreeg er juist meer berg van.
    ik heb toen heel veel babyolie op haar hoofdje gedaan, goed ingemasseerd en met een ansichtkaart heb ik het er afgeschraapt en sinds dien heeft ze er nauwelijks nog last van gehad.

6. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    dit heb ik idd ook gedaan... kwam nog wel terug maar na een aantal keren flink schrapen is het nu bijna weg, alleeen nog af en toe wat lichte velletjes maar niet meer die dikke korsten.
    moet er wel bij zeggen, dat het voor zijn hoofdhuidje niet zo goed was, werd echt helemaal rood, zo zielig....... maar gelukkig is het nu weg...

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse heeft een kop met krullen en vorige week zag ik tot m'n verbazing dat hij ook een beetje berg heeft. Had ik eigenlijk nooit gezien door z'n blonde krullen.
    Ik heb het een beetje weggekrabt, maar ach, ik vind het niet erg. Je ziet het eigenlijk helemaal niet door al z'n haar.

8. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    @ Kisbaba: Maar bij mijn zoon vind ik het ook een beetje 'ruiken' die berg dus vandaar dat ik er graag vanaf wil :(
    Misschien ga ik die pads van etos eigen merk eens proberen.... :rolleyes:

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Ik ben al 3 maanden elke dag in de weer!
    Olie, krabben met bonuskaart, pads, spray... Nou ja, noem het maar of ik heb het gedaan!
    En dan is het weg en dan wordt ze de volgende dag wakker met weer een dosis berg!
    Niet van die dikke gele (heeft ze ook gehad!), maar van die dunne witte!
    Heel irritant en mooi is anders!

10. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

May 6, 2008
    230
    0
    0
    huismoeder
    Almere
    Hier nog een mama die van alles heeft geprobeerd.. Ik lees nu even mee..
    Ik heb ook van die anti berg pads van etos..
    Ik probeer het er elke keer af te krijgen met een doekje nadat je het idd 15 min moet laten intrekken.. Maar het komt elke keer weer terug. Het lijkt wel of het alleen maar erger wordt..

Vind het echt niet prettig..

Heb het ook geprobeerd om het voorzichtig met me nagel eraf te krijgen maar
    daar wordt het niet minder van...

11. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik hoorde dat je geen babyshampoo meer mag gebruiken als de PH-waarde verandert.
    Dan kun je het beste overstappen op kindershampoo en dan moet het verdwijnen.

Bij Vera was het vrij snel weg.

12. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    oh misschien dat eens proberen.....Andrélon voor kids ofzo????

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh vreselijk ja, hier ook! Het is mijn standaard bezigheid om het er af te krabben als ie bij me zit. Alles zit hier onder de vellen van zijn hoofd ;) De wipper, de box, zijn bed :rolleyes:
    Ik vind het zo eng om dat schrapen bij zijn fontanel te doen. :(

14. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Hier ook al alles geprobeerd! Heb nu haarlotion van Zarqa, helpt echt supergoed! Berg was na 2 dagen weg.

15. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Helin heeft ook erg veel last van berg. ik doe er niks mee omdat helin erg veel haar heeft. Het gaat vanzelf weg, duurt alleen een hele tijd.

16. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    hier heeft de kleine eczeem op zn hoofd. creme voor gekregen maar dat was lastig smeren door zn mooie kapsel :)

beetje radicaal misschien maar wij hebben zn haar eraf gehaald met de tondeuse..zo konden wij goed smeren en dat is inmiddels 3 a 4 weken geleden en t is zo goed als weg :D

t s nu toch lekker weer :)

17. Dushi

Dushi Niet meer actief

Je hebt allerlei shampoo voor kinderen die niet in de oogjes prikt. Volgens mij heb ik nu Schwarzkoppf met aardbei geur :)

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    oh ok....thanx!

en die tip van lotion van Zarqa vind ik ook wel het proberen waard!

@sandhya: ik had ook al tegen mijn vriend gezegd dat we hem anders kaal moesten scheren, de berg behandelen en dan weer laten groeien......maar hij heeft van die leuke krulletjes en dat vinden we dan toch weer zonde ;)

19. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    :D dat had ik ook..ik d8 doen we even en toen zag ik zn kale koppie mjet een brede smile..von dhet zo kaal staan haha!

hij heeft gelukkig nu weer stekeltjes :)

20. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    Meiden, ik gebruik nu sinds 1,5 week Zarqa babyshampoo en hair lotion en het is echt aanzienlijk minder geworden! We doen er eerst olie op (elke ochtend en avond, zitten zijn krulletjes meteen leuk, hihi) en dan met een hema haarborsteltje (zachte haren) halen we de berg zachtjes los en dan wassen met Zarqa shampoo en daarna hair lotion erop. Het gaat echt de goede kant op nu! Ben helemaal blij en kan het iedereen aanraden!

Share This Page