Tot hoe oud is een buigzame zool belangrijk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Setteke, 8 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Setteke

Setteke Niet meer actief

Algemeen bekend is dat de eerste schoentjes van je kindje een goede flexibele zool moeten hebben om goed te leren lopen. Maar als ze eenmaal goed kunnen lopen, dan mogen ze toche een dikkere iets minder flexibele zool? Mijn zoon loopt sinds hij 17 maanden is, hij is nu bijna drie jaar. Voor hem koop ik dus geen schoentjes met flexibele zool meer. Die zijn ook niet te krijgen in zijn maat.

Maar wie weet wat wordt aangeraden? Tot hoe lang hebben ze schoentjes nodig met een flexibele zool? Hoe gaan jullie hiermee om?

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Geen idee... Joris heeft 2 paar schoenen gehad met flexibele zool gehad toen hij liep, voordat hij een steverige schoen kreeg. Weet niet wat ze aanraden! En Joris liep al met 11 maanden... Dus ik denk toen hij bijna 1,5 was toen hij schoentjes kreeg met een steverige zool...

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen heeft ook al een paar keer stevige schoenen gehad.

Ben benieuwd naar de antwoorden...

4. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Ik heb wel eens gehoord dat je vanaf dat ze kunnen lopen 6 weken zo min mogelijk schoenen aan, dus gewoon leren slofjes ofzo en dan ong. een jaar nog flexi zool.

Bij Milan heb ik dit lang niet gehaalt, meneer heeft echt enorme voeten (Dank je papa :)) En dan is er geen flexibele zool meer te vinden. Sowieso loopt Milan de hele dag op sokken hier thuis, dus heb me er nooit echt druk om gemaakt. Het is sowieso belangrijk dat je kind niet de hele dag op schoenen loopt.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    de fysio zei tegen mij om ze zo lang mogelijk schoentjes met flexibele zooltjes aan te geven.
    Trouwens in veel schoenenzaken zijn ze zelfs nog te vinden tot maat 25! ( niet de scapino enzo maar de kleinere schoenenzaken )
    Het belangrijkste is dat de hak stevig is.

6. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Ons zoontje liep met 15 maanden zijn eerste schoentjes waren dan ook schoentjes met buigzame zolen en die waren echt perfect zaten goed om zijn voetje en paste hem goed en liep hy goed op.
    toen kwam het zijn voetjes groeiden erg snel dus nieuwe schoentjes gekocht bij van haren een stevige schoen met buigzame zool hier heeft hy een tijd mee gedaan tot afgelopen mei toen waren ze hem helaas te klein.
    Zijn nieuwe schoentjes werden toen nike schoentjes in maatje 23 half want dat was inmiddels zijn maat ze vielen groot uit en sandaaltjes voor met het goede weer in maat 24 want anders waren ze hem te klein maar ineens viel het mijn man en mij en andere mensen op dat Sem vreemd liep dat hy namelijkmet zijn voetjes erg op de grond klapt/stampt net zo als iemand die een klapvoet heeft zeg maar.
    hy heeft dit altijd wel een beetje gehad en als ik dit dan tegen mijn man of iemand anders zei werd er gezegd hy loopt past dus moet nog goed leren lopen en zijn evenwicht goed onder controle zien te houden,maar nu was dit toch wel heel erg en viel het andere personen ook op en maak me er nu toch wel wat zorgen om.
    Zijn schoentjes waren weer te klein en heeft inmiddels in de tussentijd enkele schoentjes versleten deze waren allemaal zonder buigzame zool omdat ze deze niet meer hadden in zijn maatje
    hy heeft inmiddels maat 24 of 25 ligt eraan hoe de schoentjes vallen
    hy heeft nu sinds verleden week weer schoentjes van bij van haren in maat 24 ging nog net 25 slofte hy erg op en deze hebben nog een heel klein beetje buigzame zool maar niet veel.
    Een vriendin van me vertelde tot haar zoontje dit probleem ook heeft gehad en dat ze toen tegen haar hadd3en gezegd dat de schoentjes die haar zoontje had te zwaar voor hem waren en hy daardoor ging klappen met zijn voetjes zeg maar
    In oktober moeten we terug naar het consultatie bureau en zal ik dit dan ook zeer zeker melden want het zit me niet lekker en vraag me dan ook af of jullie kindje hier ook last van heeft of heeft gehad of dat iemand dit herkent ?
    groetjes nancy

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nee, dat heeft mijn zoon niet. Ik denk dat het zeker goed is om het bij het cb aan te kaarten. Nu kan er misschien nog iets aan gedaan worden.

Deel Deze Pagina