Hallo, ik ben inmiddels 29+2 weken zwanger. Ik heb een flinke buik die heel strak staat en mooi naar voren (al zeg ik het zelf) Ik krijg alleen zo vaak de opmerking over dat ik zoooo dik ben en of ik zeker weet dat ik er wel 1 krijg, ik ga er gewoon zelf van twijfelen. Het is overigens wel mijn tweede en de verloskundige zegt dat ik veel vruchtwater heb. Ik wordt soms echt GEK van al die opmerkingen, en dan te bedenken dat ik nog 10 weken moet!!!!
Hoi mamavanjoshua ik hoor het zo vaak om mijn heen dat mensen dat tegen iemand zeggen zo jij hebt een grote buik krijg je een tweeling ofzo. Grrrrrrrrrrrr wat een rotopmerking vindt ik dat want het maakt zoveel vrouwen onzeker die juist zo´n prachtige buik hebben. Ik ken iemand die wel zwanger was van een tweeling en die had echt een heeeeeeeeeele grote buik. Ik denk dat de mensen die zo´n opmerking maken of echt niks van zwangerschap weten of mensen die stikjaloers zijn. Ik zou zeggen gewoon trots op je mooie strakke naar voren dragende buik zijn!
Veel mensen gooien met die opmerking,gewoon omdat je zo snel groeit in een zwnagerschap en je veel mensen niet iedere week zie,dan is het net of je echt 20 kilo in 1 keer bent aangekomen voor hun. Ik kreeg de opmerking ook vaak vooral in het begin toen ik net zwanger was (net 3 maanden) sommige dachten dat ik al verder was omdat het gewoon erg snel te zien was
Ook ik groeide al vroeg, maar wel gestaag. Een paar weken terug had ik dus voor de buitenwereld echt al een hoogzwangere buik, en kreeg ik heel vaak de vraag of ik al bijna ging bevallen. De reacties die ik kreeg als ik zei dat ik nog zeker 10 weken 'moest' waren niet van de lucht...! Dus ja, ook ik ging een beetje twijfelen of ik nou echt zo'n belachelijk grote buik had, totdat de verloskundige tegen me zei dat ik zó mooi op schema lag; dat had ze nog nooit meegemaakt Ok, ik blij, hahaha!
Ik ben nu 27 weken zwanger, maar mijn baarmoeder heeft de grote van 33 weken. Ik krijg de opmerking vaak: "je hoeft niet lang meer he?" Als ik dan zeg dat ik nog 13 weken moet dan is het inderdaad: "dan zijn het er vast 2...." Maar op alle echo's (en dat zijn er veel geweest) is er echt maar eentje te zien.
Haha ik herken het. Gisteren stond ik naast een collega die nu 34 weken zwanger is en ik ruim 18 en mijn buik was gewoon groter dan die van haar! En het is er ook maar eentje haha En ik ebn nog geen gram aangekomen mijn buik groeit gewoon erg hard. En dat verschilt per persoon.
Ow ik heb dat ook inderdaad! Mijn buik is de afgelopen weken hard gegroeid en krijg nu al meer opmerkingen of ik niet al verder ben en of ik zeker weet dat het er 1 is.. De 1 groeit nu eenmaal harder dan de ander en wie weet staat de groei over een paar weken weer stil..
Ik vind dat soort opmerkingen ook zó vervelend! Ik vind mezelf ook niet enorm ofzo, draag ook naar voren maar sommige mensen doen echt alsof je bijna niet meer door een deur past, verschrikkelijk. Ik probeer me er zo min mogelijk van aan te trekken maar toch word je er stiekem weleens onzeker van en dat is jammer.
Ik denk dat heel veel mensen altijd wel commentaren hebben op buiken hoor..als ik zeg, dat ik nog maar 3 weken hoef..dan zie je ze schrikken en bléren, jaa groeit het kindje wel goed, is het wel gezond, blablabla..alleen omdat ik een kleine buik heb..enne die kleine is nu al 2600 gram, dus gewoon gemiddeld haha Maar inderdaad vreselijk die opmerkingen!
Hier juist het omgekeerde...! Als mensen me vragen of ik nog lang moet en ik zeg 'mja, nog wel 5 of 6 weken, maar 't is een tweeling' krijg ik opeens opmerkingen als 'Oh maar voor een tweelingbuik is hij niet groot' of 'Oh maar dan heb je een hele beschaafde buik hoor'. Blijkbaar is het dus nooit goed....
ik ben nu 19 weken en mensen denken ook dat ik al 30weken erop heb zitten.. krijg te horen: en wanneer moet je?? binnenkort? en dan zeg ik januari, dan vallen ze bijna van hun stoel, maar ik vind zo'n grote buik helemaal niet praktisch,kan nu al haast niet bukken en teennagels knippen gaat al niet meer.. maar ik heb nog wel ook een kleintje rundhuppelen die graag wil dat zn mama met hem speelt! pff zwaar hoor! meiden succes!
hier net zo hoor waren er zelfs al die vroegn of er ze miss 2 overh et hoofd hadden gezien hahaha. vind het niet zon punt. als die kleine maar niet te groot is straks he hahah dat het allemaal normaal past. zo had ik laatst weer een echo en daarwas de buik al 36 wk de rst zat op 32 en was 31 hahaha.
het is nooit goed. bij mij zeggen ze oh wat een dikke buik is het er wel een, maar anderen zeggen dat ik een bescheiden buik heb. nou als ik moet bukken of buigen dan merk ik het wel en ook als ik me omdraai in bed, buik is groot genoeg voor mij hoor. laat ze maar lekker zeuren.
Hier kreeg ik ook altijd opmerkingen: zijn het er geen 2? En als ik dan nee zei, dan zeiden ze: dan zal het wel een groot kindje zijn. En ik dus, nee, de verloskundige heeft hem/haar op gemiddeld geschat. Bleek ik dus een groot kind te krijgen, veel vruchtwater te hebben en een grote placenta . Dus zo gek was het niet. En ik vond mijn buik wel groot, maar goed, je weet zelf niet beter en vind het normaal. Ik dacht dat anderen een beetje overdreven .