Rood en opengekrabd terug van KDV

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by juenco, Feb 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    pffff ik weet niet wat het is....Aan de ene kant heb ik een heel goed gevoel bij het KDV waar mijn meiske (van 3 mnd oud) zit, maar aan de andere kant...

Deze week is ze 2 dagen naar het KDV geweest. Ze drinkt sinds 2 dagen niet of héél slecht (de helft is al mooi)

Ik heb haar vandaag voor een ochtend gebracht en thuis zag ik (pas) dat ze zich helemaal had opengekrabd aan de zijkant van haar koppie. Ze had bloed achter haar oor en allemaal krassen op haal koppie. Verder was haar huidje behoorlijk rood (van het krabben denk ik)

Zucht...ik denk dat ze dat uit frustratie cq het vele huilen heeft gedaan, want slapen lukt haar nog niet zo goed daar.

Als ik daar kom liggen er ook regelmatig kleintjes hard te huilen in de box...

Hè bah....ben ik nou een zeur? Ik weet wel dat ze geen 1 op 1 aandacht kunnen krijgen en soms niet getroost kunnen worden maar toch :(

Hebben jullie dit wel eens meegemaakt?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou het gewoon even aankaarten de volgende keer. Of het ze op is gevallen, en of ze er even op willen letten voortaan. Want krabben is natuurlijk wel een stap verder dan alleen even huilen.

Naar mijn idee hoor je hier vaak spookverhalen van anderen. En als je dan even bij het KDV navraagd blijkt het wel mee te vallen. Misschien kun je samen ook nog bedenken hoe je meisje het beste te troosten is. De leidsters kennen je kindje natuurlijk ook nog niet zo goed.

Zelf heb ik het niet zo meegemaakt, omdat mijn jochie al 16 maanden was toen hij naar het KDV ging. Hij heeft wel veel gehuild in het begin, en daar was alle aandacht voor, ondanks dat hij op een groep zat met nog 9 kids onder de 18 maanden. Echt lang huilen gebeurde ook niet. Maar de leidsters hebben ook vaak wel even een paar dagen nodig om je baby te leren kennen.
    Voor ons jochie (bij 16 maand dus) bleek de grote fauteul een oplossing, zodat hij rustig rond kon kijken, buiten bereik van de kids.
    Voor anderen hebben ze een hangmatje, een eigen slaapkamer, de eigen kinderwagen etc..

3. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Kaart het even aan idd.
    ik herken het helemaal niet. Milan gaat naar het KDV sinds hij 3 mnd is, maar het gaat eigenlijk wel goed. Tuurlijk huilt hij wel eens en kunnen ze hem dan niet altijd troosten. Maar als ik hem breng en haal heeft hij het altijd naar zijn zin en lacht hij tegen de leidsters.

het is 1 keer voorgekomen dat ik binnenkwam en een kindje heel hard aan het huilen was en (toen) niemand gingen kijken. Maar ik ken de achtergrond daar natuurlijk ook niet van. Misschien huilde hij pas 2 minuten, of 2uur, ik heb geen idee.

Al ik jou was zou ik het er even over hebben. Beter even uitpraten dan dat het in je hoofd blijft spoken.

4. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Oh nou, altijd als ik daar kom huilt er altijd één kind hard, minimaal. Verder jengelen er heel veel kinderen. Op de wenmorgen heeft er een jongetje zéker 25 minuten in bed liggen huilen voor ze hem überhaupt hoorden ("oh, daar is er ook eentje wakker") Ik hoorde het wel, maar wilde er niets van zeggen, ik wilde én een reële indruk krijgen van hoe het ging én ik wilde niet de wijsneus zijn.

We denken er nu (dus) wel over om haar toch naar een gastouder te brengen. Een vrouw met 20 jaar ervaring en maximaal 4 kinderen van 0-4.

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

nou zoals je het beschrijft zou het mij ook niet lekker zitten, ik breng mijn meisje 3 keer in de week naar het KDV en zodra ze de leidsters ziet is die glimlach niet van haar gezichtje te krijgen.

ze huilt daar 5 minuutjes voordat ze slaapt maar dat doet ze thuis ook en als ze langer dan 10 minuten huilt dan halen ze haar weer uit bed en proberen het een half uurtje later weer.
    en ze zit op een drukke groep met kinderen van 0 tot 4 jaar maar iedereen krijgt goed aandacht.

als een gastouder voor jou beter voelt zou ik daarvoor gaan!

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Zou t wel bespreken hoor.
    Enne...hoe kunnen ze een kind nou 25 min niet horen?? Bij ons werken ze met een babyfoon zodat ze een kindje er snel uit kunnen halen en de anderen in de slaapkamer niet wakker worden. Paar minuutjes huilen kan je niet altijd wat aan doen; gebeurt thuis ook wel denk ik zeker als je meer dan 1 kindje hebt...

7. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    waaa ik zou helemaal gek worden als ze mijn kind eindeloos zou laten janken. ben zo blij als ik dit soort verhalen lees dat ik lekker zelf voor mn kleintje kan zorgen. lijkt me echt vreselijk gevoel om je kleintje zo gefrustreerd te zien vanwege kdv. echt je mond open trekken en als dat echt de manier van dat kdv is alvast inschrijven in ander?

8. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ze waren met andere kinderen bezig en het is daar lawaaiig op de groep, vanwege andere huilende kinderen. Als de slaapkamerdeur dan dicht zit, ja dan hoor je de kindjes in de kamertjes niet huilen...

Misschien is het allemaal toeval hoor, maar ik vind dat ik met ons meisje al best veel heb moeten slikken in zo'n korte tijd. Ik word er akelig van bij het idee dat ze zich weer van frustratie zal openkrabben...zo zielig!!

Misschien heel gek om te zeggen, maar ik ben blij dat ze ziek is nu en dat mijn vriend ook ziek is, dan hoeft ze tenminste niet heen (en dat virus heeft ze dáár opgelopen, want ze heeft ons na die tijd besmet!!)

9. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja, toen ik dat rode opengekrabte bolletje zag voelde ik me zooo schuldig, ik heb echt even een potje zitten janken!!:(

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    :D Bereid je maar vast op voor dat dat nog wel vaker gebeurd hoor, dat ze een virusje oploopt. Als het niet op het KDV oplopen, dan krijgen ze het later wel als ze naar school gaan.

Maar kan me voorstellen dat je je niet lekker voelt dat je kindje uit frustratie zichzelf heeft opgekrabt.

11. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

Jul 17, 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Sorry, het lijkt me echt geen geweldige manier van hoe ze daar met kindjes omgaan. Toen ik een rondje kdv's maakte om alles te bekijken en te kiezen (we hadden gelukkig in alle kdv's een plektje aangeboden gekregen), was zo iets ook in een van de kdv's: een babygroep van 15 baby's, doodongelukkige leidsters en veelstemmig gehuil uit een slaapkamer... Nou, die was meteen afgewezen dan. Waar mijn dochter nu zit, was ik juist blij om vrolijke kindjes en vrolijke leidsters te zien, nu is het nog steeds zo - ze troosten ze gewoon, niet lang laten huilen.

Terug naar jouw situatie, dacht jij niet dat ze gewoon moeilijk went? Hier was wenochtend een groot drama, ik kon gelukkig 3 maanden voltijdouderschapsverlof regelen (ze wilde geen fles, daarom met name) en met 5 maanden toen we begonnen met kdv tijd opbouwen was het een ander verhal, ze vond het hartstikke leuk. Misschien is het iets voor jou?

Share This Page