Mijn dochter is geboren met echt donkerrood haar. Ze is nu 9 en het is een fractie blonder geworden, maar nog steeds echt rood haar. Ik vind het echt een supermooie kleur, heel warm.
Ik ben zelf geboren met pik zwart haar, werd snel goudblond/rossig en in puberteit roder. Nu is t diep rood. Tussen 16 en 25 heb ik t geverfd
Mijn jongste zoon is geboren met rossig haar en heeft nu nog steeds rood/rossig haar. Het is niet knalrood, tenzij de zon goed op z'n koppie valt Hij heeft ook een bleke huid en krijgt steeds meer sproetjes op z'n gezicht.
mijn zoon heeft rossig haar, het is een apparte kleur, en in de winter donkerder dan in de zomer. als baby zag ik al een beetje rossig, daarna had hij weinig haar maar uiteindelijk kwam het prachtig vol en met een slag terug, en echt met een rossige kleur. Hij is nu 7 en heeft dus nog steeds die kleur. al zijn zijn wimpers wel donkerblond. dus ik ben benieuwd of het blijft, hij heeft ook licht bruine ogen. niet de standaard hele lichte huid, maar wel gezellige sproeten. overigens zijn er zoveel rode kleur nuances, de bijna oranje rode kleur tot de strawberry blonde. en ik denk dat ieder haar wel wat verandering ondergaat. somige mensen krijgen krullen, andere niet. zijn ook hormonen die meespelen. en idd de genen. wij hebben trouwens allebei geen rood haar (maar donkerblond) ook niet directe familie leden met rood haar. en de onze andere zoon heeft blond haar, en die heeft dan weer blauwe ogen, en man en ik beide grijs/bruine ogen. dus het is leuk, al die genen gemixt. krijg je grappige verrassingen.