Hoi dames Ik vroeg me af hoe je nou weet wanneer je baby om de speen praat of de borst tijdens een nacht voeding.. Mijne is 6 weken dus die zal niet even niet doorslapen maar hoe merk ik nou dat hij huilt om z'n speen of huilt om honger ? Liefs
Hier volgens het principe gehandeld; als ze honger heeft spuugt ze de speen uit. Het is inderdaad soms moeilijk te zien, heb wel eens een duidelijk overzich gezien van echte honger signalen, ik ga het eens voor je zoeken.
Was hier nooit een issue - mijn borsten waren/zijn de enige spenen die de kids bliev/fden. Bij zo'n kleine gup zou ik altijd borst aanbieden, goed voor je productie, en zo kan een kindje nooit onterecht de honger wegwandelen zeg maar
Ik zou altijd als eerste de borst aanbieden, dan weet je snel genoeg of ze honger hebben of niet.. Als ze geen borst hoeven dan kun je een speen geven..
In principe mee eens. Alleen bleek mijn derde kindje verborgen reflux te hebben. Steeds kleine beetjes drinken maakte het alleen maar erger. Hij huilde dus niet van de honger maar van de pijn. Als jouw kleintje geen pijn heeft lekker de borst aanbieden.
Ik heb fv gegeven, maar zodra mijn kleintjes 's nachts gingen smakken of huilen, bood ik voeding aan. Na de voeding gaf ik wel een speentje.
Mijn zoontje duimt of speent niet. Dus als hij 's nachts huilt is het enige wat werkt een troosttietje. Drinken en troost in een. Kan nooit verkeerd zijn, lijkt me.
Oh die plaatjes komen me bekend voor! Vooral het handje zuigen maar soms vraag is me af of t niet de zuigbehoefte is.. Maar snachts kant meer huilen en niet het handje zuigen.. In de ochtend zuigt hij wel ze handje als tie honger heeft
Haha, troosttietje Hier ook geen speen want melkproductie niet overdadig. Baby in een trappelzakje zonder kussen of deken naast je leggen en zo liggend de borst geven. Mijn kussen leg ik op haar hoogte beetje verder dus hoef ik maar naar beneden te glijden nadat ze in slaap is gevallen. Als ze stopt met zuigen, trek ik even terug en als ze loslaat is ze weer ingeslapen, anders terug zuigen.