Rood haar..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door femmie123, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    mijn dochter is rossig ik en mijn man zijn donkerblond en wij zijn allebij geboren met donker haar zo ook ons zoontje die later heeel blond werd en nu middelblond is.

de enigste in mijn familie wie rossig was was mijn oma.
    dus ben benieuwd of ze deze kleur houd hoop het wel en dan hoop ik dat ze een bos krullen krijgt net als ik.

zoals die vrouw in die kaas reclame vroeger haha

2. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Voor de volledigheid zou de haarkleur van de toekomstige grootouders ook in aanmerking genomen moeten worden, maar met deze gegevens kom ik uit op een kans van 1 op 2, dus 50% kans op een roodharig kindje.
    Oogkleur kun je op deze manier niet berekenen omdat dat over het algemeen niet dominant of recessief is maar intermediair. Dit houdt in dat je mengkleuren krijgt om het zo maar te zeggen. Blauwgroen bijvoorbeeld, of blauwgrijs. Dus dat kan ik niet voor je berekenen want dat hangt van zoveel verschillende factoren af. Zelfs de haarkleur is uiteindelijk een kansberekening en geeft nooit zekerheid.

3. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hihi nou toch bedankt! 50% is best veel. :D
    Bij mijn weten hebben onze opa's en oma's geen rood haar gehad.
    Oogkleur word nog spannend dus. Ik dacht dat het met oogkleuren ook zo werkte van dat bruin dominant was e.d. Maar leuk om te weten. ;)
    Dankjewel!! :D

Deel Deze Pagina