wij geven sophie fv, en nu ben ik er laatst achter gekomen dat ze rode striemen in dr halsje heeft. dat komt hoogstwaarschijnlijk doordat er melk uit dr mondje loopt naar dr nekje, ik houd het de gaten, maar blijkbaar niet goed genoeg. kan het niet goed schoonmaken, omdat sophie niet tegen kietelen in dr hals kan. wie herkent dit "probleem"?
Mijn zoontje heeft hier inderdaad ook last van gehad. Nu hij wat minder spuugt, heeft hij er minder last van. Je zou misschien een vette creme (bijvoorbeeld Bepanthen) uit voorzorg kunnen smeren, misschien dat het dan niet rood wordt?
Noortje heeft hier ook last van. Maak het regelmatig schoon en droog. Als ik merk dat het wat gaat irriteren dan smeer ik er wat sudocreme op, dan is het de volgende dag alweer weg. Toch ff doorzetten, ook al kietelt het. Als je het 'verwaarloost' dan worden het smetvlekken.
Eva vindt het ook helemaal niet leuk, maar ik maak toch echt elke dag haar nek schoon en smeer er dan sudocreme op. Een vette creme lijkt bij haar juist meer te gaan smetten en bij Sudocreme droogt het een beetje in, terwijl de huid soepel blijft. Eva heeft trouwens de voeding (is wel borstvoeding maar dat maakt niet uit) een slabber om. Omdat er dus regelmatig melk langsloopt en dan loopt het in de slabber ipv in de nek.
ik smeer er ook sudocreme op, maar omdat het rode gedeelte "huid op huid" is, wordt het niet beter... slab heeft ze ook om, maar moeten we dan denk ik maar wat strakker om doen.
Slabettje met een kol kopen dan loopt het niet in de hals. Dus niet met touwtjes of klittenband die raken namelijk sneller los.
Bij Eva is het ook huid op huid (de plooien in haar nek ), maar bij haar werkt Sudocreme wel goed. Anders moet je telkens maar wat anders proberen... even zoeken wat werkt.