Zoals de titel zegt.. Onze dochter van 14 weken ziet rood in haar nek. In 1 van de plooien zeg maar. Als ze spuugt loopt melk daar natuurlijk telkens in. In maak het dan elke keer goed droog maar dat helpt natuurlijk niet alles.. Wie herkent dit? Kan ik hier iets op smeren om de roodheid weg te krijgen? Of juist talkpoeder?
Goed schoon én drooghouden, zijn smetplekjes, mijn zoon heeft het ook regelmatig ivm hevig kwijlen. Talkpoeder werkt het best (bij ons).
Thanks! Ga ik dat gebruiken. Probeer het al zo schoon en droog mogelijk te houden maar het is al zo teer.. Wil niet gaan wrijven ofzo.
mijn ene dochter had dat ook heel erg. Bij het badderen voorzichtig de plooi uitspoelen en weer droogdeppen. Daarna talkpoeder erin. Dat werkte bij ons het beste.
Ik kreeg als tip om Wecesin strooipoeder te gebruiken van Weleda. Werkt ontzettend goed! Alleen moet je het er voorzichtig met een doekje op deppen, ook met talkpoeder trouwens, omdat ze het niet mogen inademen.
ter voorkoming spuugdoekjes of slabbers rond haar kaaklijn leggen tijdens het drinken. Verder ben ik juist door zkh-personeel geleerd om smetplekjes niet te smeren. Alles wat je erop smeert/strooit zorgt voor de verdunning van de huid. Hetzelfde als met de billencremé. Dus schoondeppen met een nat watje, en vervolgens voorzichtig droogdeppen en laten drogen aan de lucht. Je kunt het plooitje dan het beste even open trekken als je haar op schoot hebt.
In die periode droeg dochter bijna altijd een slabbetje.. Nu enkel nog tijdens en vlak na het eten, als ik ze neerleg om te spelen neem ik het weg.. Goed drooghouden en talkpoeder opdoen helpt hier ook goed
voor het wassen en dergelijke proberen de plooi al schoon te krijgen door met je vinger erover heen te gaan, dan neem je gelijk al het talg mee wat is opgehoopt. Daarna goed schoonmaken met water en goed droogdeppen. Talkpoeder moet je juist NOOIT gebruiken op smetplekken. Als de huid namelijk kapot is gaat het van kwaad tot erger! Je kindje krijgt er dan alleen maar pijn van. Eventueel kun je er cetamecragol creme opsmeren (huidneutraal) voor een snel(ler) herstel. Dit houdt het vettig en dan kan de talg en vuil niet meer ophopen.
Als het bij mijn dochter te erg werd, deed ik er sudocrem op. Die pot krijg je toch niet leeg en het werkte. Zodra ze gaat zitten en haar hoofd daarbij rechtop houdt, zul je er veel minder 'last' van hebben.
Wij hebben ook sudovreme gebruikt werkt goed. Overdag goed schoonhouden. Wij deden luier verschonen en haar nekje wchoonmaken met hydrofiel washand nat droog deppen met hydrofiel en dan voor de nacht sudocreme erop. Suc6!
Wij doen er maizena op. Werkt als een tierelier! Gewoon je vinger in de maizena dopen en op de smet plek deppen.