broodbakmachine welke?

Discussie in 'De lounge' gestart door brenda1976, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

we hebben broodbakmachine gehad en was geen succes, nu hoorde ik dat er een nieuwe generatie broodbakmachines is en dat mislukken bijna niet mogelijk is.

we willen toch weer eens overwegen.

welke hebben jullie en bevalt goed?

gr brenda3

2. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik heb de silvercrest broodbakmachine van Lidl en hier best tevreden mee. meestal gebruik ik hem om het deeg te kneden en bak ik af in de oven. vanochtend heb ik toevallig een brood erin gebakken.

Nog geen mislukte broden hier, wist niet dat dat überhaupt kon mislukken in een machine :)
    Erg tevreden mee.

3. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ik heb de AFK BM2.
    ooit eens bij blokker gekocht voor 30 euro.
    Een erg fIjne machine!

4. brenda1976

fijn om te lezen dat er ook minder dure alternatieve zijn!

bij jullie lukte brood altijd goed.

Wij hadden er een, werden we gek van, we hadden meer mislukt brood dan goed, van alles geprobeerd, lekkere geur in huis en dan een mislukt brood grrrr

5. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Lukt altijd bij mij!
    En die timer is ideaal, 's ochtend lekker een vers brood!

6. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik houd niet van die machines, die vind ik nooit zo lekker als gewoon in je eigen oven (veel luchtiger en lekkerder korstje) dus gewoon een goede kneedmachine (scheelt je wat spierballenwerk) en dan gewoon in de ochtend even een half uurtje afbakken...

7. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Oh ja dat doe ik ook regelmatig. Gewoon zo'n homp deeg los op de bakplaat, heerlijk! Lekker met krentenbrood, ik doe dan door het deeg nog extra vanillesuiker of extract.
    Brengt me op een idee..

8. Triskele

Triskele Niet meer actief

dat kan ook maar kan ook in een grote cakeblik of broodblik natuurlijk :D

9. Trees

Trees Niet meer actief

Deze hebben wij ook en ik gebruik deze al ruim anderhalf jaar met veel plezier. Wat mij betreft een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Ik heb nog nooit een mislukt brood, cake of pizzadeeg gehad.

10. lea

lea Fanatiek lid

ik heb geen broodbakmachine (meer), Maar heb van de week wel een brood gebakken met de hand ( het kneden dan) Ik vond het een heerlijk werkje, even verstand op nul en kneden maar! Het nadeel van een broodbakmachine vond ik vooral dat je in verhouding tot het brood veel korst hebt. Tenminste ik had zo'n vierkant bakje... Nu met de hand gooi ik het zo op een bakplaat als een mooi ovaal en komt het keurig uit de oven...Wel lekker smaakt wat natuurlijker dan brood uit de winkel.....

11. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    wat mislukte er dan aan?

12. brenda1976

het was een in elkaar gezakt brood die helemaal klef was en dus niet kon eten.

13. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Ik heb een hele simpele van volgens mij Princess. Er zit geen timer op, dat is het enige echte nadeel. Maar ik heb m ooit een keer gekregen en na 7 jaar doet ie het nog steeds heel goed.

Het heeft wel even geduurd voor ik er goede broden mee kon bakken!

In sommige boekjes geven ze aan dat je eerst water in de bak moet doen, en dan de rest van de ingredienten.
    Wat ik altijd doe, is eerst alle mix er in, dan aan de korte kanten alles wegscheppen (zodat je een soort berg in het midden krijgt) en dan het water aan de zijkanten doen. Op die manier krijg je dus niet dat er een hoop van het meel niet wordt meegenomen in het kneden.

Met in elkaar gezakt brood wat klef is klinkt het als teveel water / te weinig gist trouwens. Heb je daar al mee gespeeld?

14. brenda1976

ja dat hebben we ook gedaan, maar nu ik jou verhaal lees, was het ook dat veel meel niet wat meegenomen.
    dus denk dat ik het zelfde probleem had als jou.
    ik heb het alleen weggegooid.
    gr brenda

Deel Deze Pagina