Zoon 8 maanden drinkt weinig.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Florien80, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florien80

Florien80 Lid

10 nov 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is nu ruim 8 maanden oud en ik maak me een beetje zorgen of hij wel genoeg vocht binnen krijgt. Hij is nooit fan geweest van de fles, maar nu wil hij hem alleen nog maar 's ochtends (en soms 's avonds).

Dit is het schema:

08.00u fles, 180/6 (deze drinkt hij in 1 teug leeg)
    10.00u fruit (ongeveer 100 gram, bied hem 200 gram aan)
    12.00/12.30 pap (150/5 en bambix) of brood met fles 90/3 (drinkt maar paar slokjes, vandaar dat ik dan liever pap geef ivm meer vocht en melk)
    15.30u rest van fruit of rijstecracker, flesje 120/4 maar drinkt hier misschien 20cc van. Ik bied hem ook wel thee, water of diksap aan, maar drinkt dit ook niet.
    17.00u groente en als toetje yoghurt
    19.00u fles 150/5, drinkt hier misschien 30cc van. Als hij later op de avond wakker wordt bied ik hem nog een fles aan van 120/4 en drinkt deze dan zo goed als leeg.

Wat vinden jullie?

Onze zoon is 's nachts een onrustige slaper, altijd al geweest. En ik heb nu ook altijd het idee dat als hij niet wil slapen of onrustig is, misschien wel dorst heeft, maar niet wil drinken?

2. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Hij krijgt incl. fruit en yoghurt op zich wel voldoende vocht denk ik. Belangrijkste is dat je naar hem kijkt en of hij genoeg plasluiers heeft.
    Onze dochter moest het vocht voornamelijk van de flessenmelk hebben, maar omdat je die steeds gaat afbouwen, ben ik eerst water gaan geven maar daar neemt ze maar slokjes van. Toen ben ik diksap gaan geven. die drinkt ze wel in 1 teug leeg. Ik geef haar 1 a 2 flesjes diksap en de rest slokjes water en dan in de ochtend een papfles en voor het slapen in de avond nog een flesje melk. En over de dag krijgt ze ook yoghurt en fruit. Nu ben ik ook weer een tuitbeker aanbeet proberen en dat vind ze erg interessant, daar doe ik dan wel gewoon water in.

En als je bij het broodje eten, eerst de fles geeft en daarna pas het broodje? Misschien wilt hij die fles niet meer omdat hij al vol zit?

3. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    ik denk dat je er niet zo heel druk om hoeft te maken als hij voldoende plasluiers heeft. Ik heb de laatste keer bij het cb begrepen dat ze rond deze leeftijd 500 cc zuivel binnen moeten krijgen. Daar valt yoghurt en bijvoorbeeld kaas ook onder. Mijn zoontje is namelijk ook niet zo'n fan van de fles, drinkt wel meer dan de jouwe maar laat regelmatig een halve fles staan.
    Misschien zou je ook eens proberen zo'n kant en klare pap met een smaakje kunnen geven in de fles? Dat vind mijn zoontje heerlijk en drinkt hij bijna altijd volledig op

4. Florien80

Florien80 Lid

10 nov 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje krijgt Nutramigen ivm koemelkallergie en Nannycare (geitenmelkproducten doet hij het wel goed op) dus zo'n kant en klaar papje kan ik hem (nog) niet geven.

Ik bied altijd eerst de fles aan dan pas brood of fruit. Maar het helpt niets!

Plasluiers heeft hij wel, maar niet van die bomvolle. Dus daaraan kan ik niet echt heel goed zien of hij voldoende drinkt.

Tuitbeker en gewone drinkbeker heb ik ook geprobeerd, maar dan verslikt hij zich steeds. Dat is met de fles ook vanaf het begin af aan al een gedoe geweest. Ik dik de voeding wel in, maar toch lijkt hij nooit relaxed tijdens het drinken.

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Qua avondfles denk ik dat hij gewoon nog geen honger heeft. Melk is toch eerder een hongerstiller dan dorstlesser.

Misschien kun je eens yokidrink of yoghurtdrink overdag proberen en fruit na als toetje ipv yoghurt. Eiwitten vullen namelijk het meest.

6. Florien80

Florien80 Lid

10 nov 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yoghurtdrankjes mag hij niet ivm koemelk. Ik kan anders wel 's middags als tussendoortje geitenyoghurt geven ipv fruit en dan fruit na z'n groente?

7. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Mijn zoon van 2,5 drinkt minder en die leeft ook nog ;) ... ik ben blij als ik er 4 bekers van 150 ml in krijg, maar meestal lukt dat niet eens en zijn het eerder 3 bekers.

8. prsclla

prsclla Lid

30 jun 2014
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Mijn dochter was ook geen fan van de fles en dronk daarom met 6 maanden alles uit der ttuitbeker. Ze dallesdronk alles toen zo op.

Deel Deze Pagina