Stoppen laatste fles... wanneer en hoe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleine vogel, 15 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleine vogel

29 mei 2007
    36
    0
    0
    Meestal rond 1 jaar zeggen ze.

Maar onze dame drinkt die laatste fles nog helemaal op. 11 dec wordt ze 1 jaar. En als ik haar minder geef of niets dan komt ze tegen 1 of 2 uur snachts. :evil:

Zou ik bijvoorbeeld een uur na het avondeten haar nog een bordje pudding of yogurt kunnen geven?
    Zou dat lukken om meer met de pot mee te eten en de laatste fles te laten vervallen?

Zijn er nog moeders die met 1,5 jaar nog een fles geven?

Groetjes!

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    mijn zoontje krijgt voor hij naar bed gaat ook nog een flesje melk het cb zegt dat ie er af moet maar hij vind hem lekker. hij weet dat na het flesje hij naar bedje gaat. dus ik laat hem nog lekker dat flsje drinken.

3. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Terence krijgt ook de laatste fles nog en soçhtends ook nog een fles met bambix.
    Ik zou ook niet weten wanneer wij moeten stoppen of kunnen stoppen.

net als jou geven we hem rond een uur of half 7 laatste fles maar als hij te moe is na het eten en is slaap valt , dan brengen we hem in bed maar dan wordt hij gewoon om 7 uur wakker en verwachtr hij dan zijn laatste fles zolang hij die niet krijgt valt hij ook niet in slaap, of hij wordt later wakker 12 uur snacht 1 uur.

Maar zolang het goed gaat kan je het blijven doen tog?

Ik weet niet wanneer we kunnen stoppen moet je zelf maar ff zien toch? wanneer je merkt dat het behoefte ernaar niet meer is kun je afbouwen door wat minder te geven telkens.

Sommige geven ook wat warme melk als laatst, dat zou ej kunnen proberen te geven, inplaats van yoghurt of pudding.
    want eigenlijk krijgt hij t toetje tog na het warm eten ?
    strax went hij daar aan aan de pudding of yoghurt .

probeer eerst maar met wat melk zonder pap, warm.
    en telkens wat minder in de fles?
    weet niet?

laat ej me weten ik ben benieuwd wat er uit komt.

4. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Sommige hebben het langer nodig.. Eliza gaf duidelijk aan dat ze het echt niet meer wilde hebben..
    Ze draaide haar hoofd weg van de fles.. dus toen was het afgelopen..

5. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    mijn meisje drinkt al sinds ongv. 7 maanden geen flesje meer voordat ze gaat slapen dus hier precies het tegenovergestelde. Haha Klinkt misschien zielig maar is het niet hoor maar ze krijgt na haar avondeten en yoghurt niks meer voordat ze gaat slapen (wel wat te drinken zoals dixap bijvoorbeeld) en het gaat prima zo.

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Waarom zou je moeten stoppen dan?

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    hier vroeg het cb hoeveel flessen krijgt hij nog ik zei 2 dat was afgelopen dinsdag.... hun antwoord was lekker zo houden geniet lekker van deze momentjes nog...ze geven zelf aan als ze niet meer willen......

vrienden hebben een dochter word in december 2 en die krijgt ook nog een fles savonds en gaat daarna naar bed

dus hoezo met 1 jaar stoppen?

8. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    ik geef ook nog om 22.00 zijn laatste fles. Het CB vond ook dat het niet meer nodig was zo laat. Dus ben het nu af aan het bouwen tot dat ik de fles straks tegen half 8 kan geven als hij naar bed gaat.
    Normaal was het rond half 11/ 11 uur of nog later, als we dan pas naar bed gingen. Maar hij krijgt hem nu al 3 dagen om 22.00 uur en 180cc zonder bambix. Gaat goed. Ik probeer gewoon om de 3 dagen een half uur te vervroegen, kijken of het zo goed gaat. En uiteindelijk ook maar 150 cc. Dan krijgt hij 3 maal 150 cc melk op een dag en dat moet toch genoeg zijn.

Maar als blijkt dat het niet goed gaat, dan blijft hij de fles ook nog gewoon krijgen. Ik denk dat je gewoon moet uitproberen wat het beste werkt.

9. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

rond de 11 maanden moesten wij stoppen volgens het cb, civan wou toen ook geen laatste fles meer. 1 maand later wou hij die weer wel hij is nu 1,5 en krijgt nu nog steeds pyamapap voor hy gaat slapen.

10. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Hoeveel melk geef je nog 's avonds? Misschien zou je per week langzaam kunnen afbouwen...?

Zo heb ik het bij Esmée ook gedaan en nu krijgt ze voordat ze naar bed gaat nog 100 ml warme (gewone) melk.

Maar meestal gaat het wel een beetje vanzelf en als het niet lukt: lekker flesje blijven geven hoor! :) :)

Deel Deze Pagina