rood staan

Discussie in 'De lounge' gestart door Yara3626, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij kunnen niet rood staan. Hebben er weleens naar gekeken, omdat het salaris van mijn man om de 4 weken komt en de vaste lasten dus soms op een heel lastig tijdstip worden afgeschreven. Maar het kost zoveel rente, dat ik het niet wil.

2. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Wij kunnen wel rood staan ,maar doen dit nooit. Sorry wat je niet hebt behoor je ook niet uit te geven is mijn motto.

3. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Wij kunnen wel rood staan, maar doen dit nooit. Het is meer voor onvoorziene omstandigheden. We hebben gelukkig ook wel wat spaargeld achter de hand. Voorlopig zijn we nog met zn 2en, wie weet wat de financien gaan doen als er een kindje bij komt...

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Nee wij hebben ervoor gekozen niet rood te kunnen staan.
    Had het vroeger toen ik net 18 was wel en die tijd was ik jong en dom en stond zo rood dat mn studenten bijbaantje salaris eraan opging voor de aflossing. Nooooit meer dus

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hier ook ingesteld dat we niet rood kunnen staan.. gelukkig :)

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb in het verleden wel vaak rood gestaan omdat mijn ex-man niet met geld kon omgaan.

Toen ik gescheiden was heb ik een eigen rekening geopend en nu kan ik niet meer rood staan, je betaald er veel rente over en dat is gewoon zonde.

7. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Wij kunnen het wel maar doen het nooit.

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

dit, behalve dat het soms wel handig is, het varieert nl wanneer man zijn salaris krijgt, dat kan 4 dagen schelen. dan is het fijn dat bepaalde zaken gewoon afgeschreven kunnen worden.
    maar rood staan is gewoon zonde van je geld.

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij staan gelukkig niet in het rood. We hebben de mogelijkheid om €80,- in het rood te staan voor als het echt nodig is. Dit gebeurd eigenlijk nooit.

10. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Wij sinds kort ook niet meer :)

11. Koon

Koon Niet meer actief

Een enkele keer heb ik rood gestaan als er een rekening via automatische incasso werd afgeschreven. Dat was jaren terug, voor mijn relatie. Ik kon toen zelf geen pinbetalingen doen als er niet genoeg op de rekening stond.
    Nu kunnen we niet rood staan, maar dat is ook niet nodig. Als we niet uitkomen, snoepen we wat van de spaarrekening af en storten dat er de maand daarna weer bij. Gelukkig hebben wij een ruime buffer. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat geluk heeft en dat kan opsparen.

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja bij ons ook. wij kunnen allebei niet rood staan en hebben geen credit card, en ook geen lening oid. (behalve hypotheek) Vind het zelf ook helemaal geen prettig idee om rood te kunnen staan.

13. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ja wij kunnen rood staan en hebben een creditcard.
    Oei. En nu?

Lijkt wel of het taboe is om rood te KÙNNEN staan.

14. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Nou nou dat het niet kan vind ik een beetje "onzin". Als ik het zo lees is je eerste prioriteit niet de afbetaling is, maar andere dingen. Begrafenis van je meisje begrijp ik, maar ik zou toch eerst mijn schulden afbetaald willen hebben voor ik ga trouwen. Ik zou niet lekker zoveel geld kunnen uitgeven en een feest geven als ik in de min zou staan op mijn rekening.... Ik had liever mijn rood staan afbetaald en iets later gaan trouwen... Maar dat is mijn mening.

15. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Hier kunnen we ook rood staan.. :) Helaas ging het na ons trouwen toch niet zo rooskleurig als we gedacht hadden, veel onverwachte rekeningen en tegenslagen dus we konden ook niet veel anders...

En tja, als mensen dan zeggen; wat je niet hebt moet je ook niet uitgeven.. Tis niet dat we dat expres doen ofzo! En we hebben ons geld mooi afgelost aan de bank incl rente dus so what! Niet gelijk de beschuldigende vinger naar een ander wijzen want in sommige gevallen is er niet veel aan te doen.. En dat TS toch getrouwd is ondanks dat ze soms 100/200 in de min staat.. Pff! Je hebt helemaal gelijk na alles wat jullie is overkomen! Die schulden komen nog wel hoor! Dan maar een paar maandjes later afgelost al is het wel zonde van de extra rente maar so be it!

16. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Hoezo beschuldigende vinger? Het is toch gewoon een feit, dat je uitgeeft wat je niet hebt?

Overigens gaat het ook niet over een paar maandjes he. Ts staat al jaren in het rood en gaat dan dingen doen die beter even kunnen wachten toch?

Vind het altijd zo grappig dat bijv rood staan op de 1 of andere manier moet worden goed gepraat met 60.000 excuses.

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij kunnen wel in het rood staan, we gebruiken het niet. Het is eigenlijk meer in geval van nood. Wij bekijken wat wij in de + hebben staan en dat maken we op, we rekenen het bedrag wat we in het rood kunnen staan nooit bij het bedrag op wat wij kunnen besteden. Ik moet zeggen dat ik het wel handig vind. Bijvoorbeeld vorige maand hadden we een rekening die we niet hadden verwacht maar het geld was wel bijna op, dan is het handig dat je even in het rood kan staan. Inmiddels is het weer bijgevuld maar het is wel enorm handig in geval van nood.

18. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Klopt, maar dat betaal je weer netjes terug mét rente van je volgende salaris of wat voor een inkomen ook.

En waarom zou het niet goed gepraat mogen worden? Er zijn nu eenmaal mensen die om wat voor reden dan ook helaas even niet anders kunnen.
    Daarbij snap ik de verontwaardiging van sommigen niet, het is niet zo dat je (je= in het algemeen) er zelf minder om krijgt of zo. Wees blij wanneer je het niet nodig hebt maar kijk niet op een andere neer omdat ie wellicht even geen andere mogelijkheid heeft. Pfff veren in eigen kont steken siert niemand..is mijn persoonlijke mening.

19. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38

Ja als het misschien 1x voorkomt ja. Maar ik lees hier over jaren rood staan, sorry dat vind ik toch heel wat anders. Wij leven hier ook verre van ruim ,maar dan ga ik wel andere prioriteiten stellen en bijv niet trouwen als ik al jaren rood sta.

Laat ik het dan anders formuleren, Ik kan mij er iets bij bedenken dat je misschien een keer 1 maand 100 euro rood staat en dat de volgende maand recht maakt. Maar jaren rood staan en/of structureel rood staan, nee dat snap ik niet.

20. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Euhm... ik ben niet TS hoor!!

Deel Deze Pagina